Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak Z740 of 2 megapixel fujifilm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kodak Z740 of 2 megapixel fujifilm

Hallo!

Ik twijfel op dit moment over een overstap van een fujifilm finepix A 204 naar een Kodak 740. De fujifilm is een 2 megapixel camera met beperkte mogelijkheden en de Kodak is toch wat uitgebreider.

Nu maak ik graag foto`s van treinen en dat zijn zeer snel bewegende objecten. Nu zijn mijn vragen of deze kodak de trein goed oppakt zonder wazige kop wat bij de fujifilm best vaak het geval was?

En ik heb gelezen dat het verschil bij een spiegelreflex camera en een compact camera de snelheid een grote rol speelt. Dat als je klikt de foto gelijk genomen is terwijl er bij de fujifilm nog een seconde of 2 tussen zit. Nu is de kodak geen spiegelreflex maar is deze wel sneller als de compact camera?

Allles bijelkaar vormt deze vraag: Is het een goede keus over te stappen van de fujifilm naar deze camera of moet ik wachten en op termijn een spiegelreflex kopen?

Bedankt!

Met vriendelijke groeten Hans Zuyderduyn

Re: Kodak Z740 of 2 megapixel fujifilm

De nieuwste compactjes hebben tegenwoordig een veel kortere shutterlag dan bij de vorige generaties. Er is dus een duidelijke verbetering, maar een DSLR is toch sneller bij het scherpstellen, en ook bij het afdrukken zelf.

Er zijn nog meer grote verschillen die bepalend zijn voor de snelheid bij het fotograferen zelf. Bij een DSLR draai je zelf aan de zoomring (als je een zoomlens gebruikt), en dat gaat véél sneller en correcter dan zo'n motorzoom in een compact.
    Door de zoeker van een DSLR zie je ook veel duidelijker (en zonder vertraging) wat je wil fotograferen, en dat maakt het ook gemakkelijker om een foto juist te kadreren.

Bij snel bewegende objecten heb je een heel snelle AF nodig, en die heb je alleen maar met een DSLR + snelle lens (die lenzen zijn meestal ook vrij duur).
    Hou er dus rekening mee dat het totale prijskaartje flink zal oplopen, en bovendien moet je met een DSLR ook leren werken om er het beste uit te halen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Kodak Z740 of 2 megapixel fujifilm

Ik heb hem aangeschaft en ik ben er weg van!!!!!

Comment

Working...
      X