Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC F828 Vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC F828 Vraag

Sony Cybershot DSC F828

Ik heb de camera al weer een hele tijd nu, en gebruik hem meestal alleen voor foto's te nemen van mijn honden en paard... Simpel dus.
    Af en toe macro, allemaal heel basic

Nu vroeg een vriendin aan me of ik foto's van haar wilde nemen op Jumping (de paardensport dus) ...

Vraagje 1:
    Hoe kan ik mijn camera hier het beste voor instellen?
    (Mijn handleiding vind ik niet meteen, daarom zoek ik toevlucht tot dit forum)

Vraagje 2:

Ik las net ergens op een site dat je de sluitertijd kan aanpassen, maar vind op het toestel nergens waar ik dat kan doen. Kan iemand me daar ook meer over vertellen? Of mss een handige website?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Nicky

Re: Sony DSC F828 Vraag

Oorspronkelijk geplaatst door Peachke
    Vraagje 1:
    Hoe kan ik mijn camera hier het beste voor instellen?
    (Mijn handleiding vind ik niet meteen, daarom zoek ik toevlucht tot dit forum)
    Hangt af van wat je wil bereiken. Op de sportstand om de beweging te bevriezen en als je wat snelheid in de foto wil krijgen (panning) dan moet je de sluitertijd langer zetten en meebewegen met het paard.
    Vraagje 2:
    ... maar vind op het toestel nergens waar ik dat kan doen.
    Hoogstwaarschijnlijk op de "A" stand van aperture maar daar kan een handleiding goud waard zijn ALS ge ze leest natuurlijk. Ik weet dus niet met welke knoppen je ze hoger en lager kan instellen.

Veel plezier op de jumping en in augustus ben ik ook van de partij

Dixie
    ooit ... .

Comment

Alvast bedankt voor het antwoord. Ik had al veel gelezen en geleerd uit de handleiding, maar de juming is nu zondag, en typisch ik, vind dan nu op de moment de handleiding niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peachke
        Alvast bedankt voor het antwoord. Ik had al veel gelezen en geleerd uit de handleiding, maar de juming is nu zondag, en typisch ik, vind dan nu op de moment de handleiding niet
        Deze jumping is toch niet toevallig in Puurs of Londerzeel?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Op de site van sony.be vind je voor jouw toestel een manual in pdf vorm.
          link
          Good luck op de jumping
          felix

Comment

Nee de Jumping is op manege Eerselingen in Lichtaart, vlakbij Bobbejaanland
            @ Felix: Hartelijk dank voor de link!

Comment

Hallo Peachke,

Ik had vroeger een Sony F828 naast een paar Canon DSLR's. Heb dan de Sony verkocht, maar vond het eigenlijk zo'n leuke en goede camera dat ik er onlangs terug eentje tweedehands gekocht heb. Eén van de Sony"s die ook CF-geheugenkaartjes kan gebruiken en een lichtsterk objectief met een heel leuk zoombereik.
              Nu je vraag, de sluitertijd is uiteraard zelf in te stellen en wel heel eenvoudig: je kiest met de selectieknop bovenaaan voor stand "S" en met de draaiknop rechts van die keuzeknop kies je zelf de gewenste sluitertijd.
              Let wel, als je zelf een sluitertijd kiest kan die te kort zijn - en dus heb je dan onderbelichte foto's.

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

mss is het al gelukt met de link? Anders even een snel uitleg Ik heb de mijne ook vaak voor jumpings gebruikt, en ik zal het wel proberen te bevriezen... Dat andere waarvan ik de naam nu even kwijt ben is meer voor beweging in 1 richting zeg maar

De sluitertijd veranderen doe je door de menuschijf op stand S te zetten, dan kan je aan het draaiwieltje, uit mijn hoofd aan de rechterbovenkant draaien om zo de sluitertijd in te stellen... de getallen moet je delen door 100, oftewel 2000 is 1/2000 seconde, en dus bevroren... hele secondes staan aangegeven met een "

Als je ook nog het diafragma wilt instellen [om meer licht te vangen, en dus snelle sluitertijden in te kunnen stellen en een wazigere achtergrond krijgt] moet je de menuknop op M zetten, met het zelfde draaischijfje kun je gewoon de sluitertijd instellen, en met dit knopje:

en het draaischijfje kun je dan het diafragma instellen [hoe groter het diafragme=hoe kleiner het getal... Met een laag getal vang je meer licht en krijg je een wazigere achtergrond dus].

veel succes.

Comment

ok, terwijl ik het berichtje type was er iemand anders die het antwoord al gaf... [ondertussen werd de internetverbinding verbroken, dus wachtte ik even met het plaatsen] Dus sorry voor het dubbel beantwoorden

Comment

Dankje voor al de hulp... Met de manual die ik via de link kon downloaden van de Sony site ben ik al heel ver geraakt.
                    Ik zag idd, dat wanneer de sluitertijd te kort was, dat de foto's onderbelicht waren (onthouden voor de volgende keer) Spijtig wel dat ik te ver van het jumpingparcour stond om echt goeie foto's te kunnen maken. Maar het was een goede oefening.

Bedankt voor alle tips!

groetjes,

Nicky

ps: Het was de eerste wedstrijd voor mijn paard, en hij heeft het uitstekend gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door friesian
                      De sluitertijd veranderen doe je door de menuschijf op stand S te zetten, dan kan je aan het draaiwieltje, uit mijn hoofd aan de rechterbovenkant draaien om zo de sluitertijd in te stellen... de getallen moet je delen door 100, oftewel 2000 is 1/2000 seconde, en dus bevroren... hele secondes staan aangegeven met een "

Als je ook nog het diafragma wilt instellen [om meer licht te vangen, en dus snelle sluitertijden in te kunnen stellen en een wazigere achtergrond krijgt] moet je de menuknop op M zetten, met het zelfde draaischijfje kun je gewoon de sluitertijd instellen, en met dit knopje:

en het draaischijfje kun je dan het diafragma instellen [hoe groter het diafragme=hoe kleiner het getal... Met een laag getal vang je meer licht en krijg je een wazigere achtergrond dus].

Dankje, dat waren echt de meest voorname dingen die ik wilde weten. Ik heb mijn camera al best lang, maar ik heb nog nooit experimentjes gedaan met de sluitertijd enz... Dus dit is voor mij echt heel nuttige info!
                      Als er is eentje lukt post ik hem wel in het daarvoorziende topic

Comment

Working...
                      X