Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 uit Amerika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 uit Amerika

Dag

Ik dacht er ook aan een Digitale camera te kopen in de VS, omdat die daar een stuk goedkoper zijn, handleidingen zijn wel in het engels maar het kan niet echt een probleem zijn daarvoor.

Maar de volts en de kabels zijn inderdaad anders (Maar volgens mij kun je die gewoon kopen in de winkel).

Dan heb je enkel nog het probleem met de nederlandse taal die ontbreekt op je camera zelf.

Maar of het nu inderdaad goed is om er één van de VS aan te schaffen weet ik ook niet, daarom twijfel ik ook.

Groeten
    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
      Vandaag nog even met INCA gesproken en men weigert ze in behandeling te nemen. UIt Europa, ok (met tegenzin) maar elders NIET.

alex
      Ook Inca moet zich aan de wet houden, dus repareren. Als de body aangekocht wordt en meegenomen naar Nederland, is dat geen grijsimport.
      Trouwens mag inca nog repareren van Nikon. Wat met tegenzin. Buiten Europa aankopen,is niet het zelfde als grijsimport. Grijsimport is importeren door handelaren buiten de rechthebbende importeur om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regelmaat
        Ook Inca moet zich aan de wet houden, dus repareren. Als de body aangekocht wordt en meegenomen naar Nederland, is dat geen grijsimport.
        Trouwens mag inca nog repareren van Nikon. Wat met tegenzin. Buiten Europa aankopen,is niet het zelfde als grijsimport. Grijsimport is importeren door handelaren buiten de rechthebbende importeur om.
        Juist.
        Inca verloor het contract dus heel behulpzaam zullen ze wel niet meer zijn.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Klopt, ongeacht waar je het toestel aankoopt, of dit nu in de USA, Dubai, Sri Lanka, de Togo eilanden, Zimbabwe of wat voor een apenland dan ook is, Nikon moet het toestel herstellen onder de geldende garantievoorwaarden. Waar ook ter wereld je het toestel koopt je hebt steeds recht op je fabrieksgarantie...

Zelfs met "grijze" toestellen kan of mag er geen probleem zijn. Je moet wel altijd een factuur hebben van de aankoop. Men kan jou als klant immers weinig ten laste leggen omdat je bij de aankoop ter goeder trouw handelde. Het staat je immers vrij om te kopen wat en waar je wil tegen welke prijs dan ook... Zolang de aankoop maar "officiëel" gebeurd en niet ergens in 't zwart of het een toestel betreft dat "van den boot gevallen is)...

OK, ze kunnen er moeilijk over doen maar ze hebben er eigenlijk het recht niet toe... Gewoon haar op je tanden hebben en je niet laten doen, laten voelen dat ze niet met jouw voeten kunnen spelen en dat je desnoods bereid bent om verder te gaan...

Mvg,
          *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
            OK, ze kunnen er moeilijk over doen maar ze hebben er eigenlijk het recht niet toe... Gewoon haar op je tanden hebben en je niet laten doen, laten voelen dat ze niet met jouw voeten kunnen spelen en dat je desnoods bereid bent om verder te gaan...

Mvg,
            Probleem is wel dat, ze als ze onder druk gezet worden, ze gewoon flink met je voeten kunnen spelen en bv een herstelling extra lang kunnen laten duren.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Inca en aan de wet houden. laat mij niet lachen.
              wat doe je dan als ze gewoon nee zeggen ??? (wat ze ook doen)
              Ik heb er in ieder geval geen positieve ervaringen mee en zal de dag heugen dat ze over gaan naar NIKON europa.

alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                Klopt, ongeacht waar je het toestel aankoopt, of dit nu in de USA, Dubai, Sri Lanka, de Togo eilanden, Zimbabwe of wat voor een apenland dan ook is, Nikon moet het toestel herstellen onder de geldende garantievoorwaarden. Waar ook ter wereld je het toestel koopt je hebt steeds recht op je fabrieksgarantie...

Zelfs met "grijze" toestellen kan of mag er geen probleem zijn. Je moet wel altijd een factuur hebben van de aankoop. Men kan jou als klant immers weinig ten laste leggen omdat je bij de aankoop ter goeder trouw handelde. Het staat je immers vrij om te kopen wat en waar je wil tegen welke prijs dan ook... Zolang de aankoop maar "officiëel" gebeurd en niet ergens in 't zwart of het een toestel betreft dat "van den boot gevallen is)...

Mvg,
                Stijn,

Ik kan je (helaas) uit ervaring zeggen dat ze gewoon NIETS doen. Al ga de daar ter plekke op z'n kop staan.
                verscheidene mails verstuurd tot aan de directie van Inca toe en geen enkele reactie gekregen. Alleen na tussenkomst van Nikon Europa kreeg ik enige reactie. Maar ook zij hebben bijzonder weinig invloed op de werkwijze (lees arrogante houding) van INCA. het stomme is dat men dat zelf toegeeft in ene klein interview in het blad camera van vorige maand !!
                Gelukkig gaat het allemaal over naar Nikon Europa ,en dat is zeker niet voor niets

alex
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                  Stijn,

Ik kan je (helaas) uit ervaring zeggen dat ze gewoon NIETS doen. Al ga de daar ter plekke op z'n kop staan.
                  verscheidene mails verstuurd tot aan de directie van Inca toe en geen enkele reactie gekregen. Alleen na tussenkomst van Nikon Europa kreeg ik enige reactie. Maar ook zij hebben bijzonder weinig invloed op de werkwijze (lees arrogante houding) van INCA. het stomme is dat men dat zelf toegeeft in ene klein interview in het blad camera van vorige maand !!
                  Gelukkig gaat het allemaal over naar Nikon Europa ,en dat is zeker niet voor niets

alex

Spijtig genoeg ken ik Inca niet... Ik woon dan ook in België en hier helpt enige druk wel om schot in de zaak te brengen
                  *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

ik veronderstel dat in Amerika de batterijladers op 110 V werken en een amerikaanse stekker hebben.
                    Hoe los je dit op ? Heeft er iemand ervaring daarmee ?

groeten
                    Alfredo

Comment

Ik kan uit ervaring spreken.
                      Heb juist een internationaal model gekocht bij Cameranu.nl (grijze markt dus). Er zit een andere stekker bij (maar je kan gewoon een andere stekker nemen van bvb je oplader van je d70). Engelse handleiding maar er zit een pdf file bij in het nederlands. Menu op de camera is perfect in nederlands te plaatsen. Registreren bij Nikon Europe is niet mogelijk (registratienummer klopt niet). Heb contact genomen en zij zouden hem registreren internationaal. Qua garantie dien ik via cameranu te gaan die dan een overeenkomst heeft met de nederlandse invoerder.
                      Aldus wat mijn ervaring betreft
                      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                      ----------------------------------------------
                      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Ik vraag me af hoe groot het profijt zal zijn op financieel vlak.
                        Bij B and H (beste winkel) betaal je 1700 dollar.
                        Verzending en NY-taks (6 %) niet inbegrepen.
                        Je vergeet dan nog mogelijke douanekosten.
                        Al bij al zal de eventuele besparing vrij miniem zijn.
                        Mijn advies: koop het toestel in België.
                        Geen gedoe met handleiding, passende stekkers en zeker van naverkoop service.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfredo Bekijk bericht
                          ik veronderstel dat in Amerika de batterijladers op 110 V werken en een amerikaanse stekker hebben.
                          Hoe los je dit op ? Heeft er iemand ervaring daarmee ?

groeten
                          Alfredo
                          Je moet een goed op de adapter kijken. De meeste moderne adapters zijn geschikt voor een spanning van 90 tot 250v, zodat dit geen probleem mag zijn.

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Gewoon opsturen, en bijgaande brief ondertekenen met Advokatenkantoor .... ,
                            Herstelling zonder problemen, zelf meegemaakt met een toestel die ik verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Knap!
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Daar gaat je voordeel, of werkt dat advokatenkantoor voor niets? Zonder dan te spreken over de dokterskosten omwille van de stress .

Comment

Working...
                                X