Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linker scherpteltpunt (opgelost)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met linker scherpteltpunt (opgelost)

Het is mij opgevallen dat als ik door mijn zoeker kijk het uiterst linkse scherpstelpunt niet meer naar behoren werkt. Als ik dat gebruik hunt de camera de hele tijd, heel soms wilt hij scherpstellen.
    Probleem doet zich voor bij al mijn lenzen, ik heb ook de contactjes als een gekuist, iemand die weet aan wat het kan liggen of al ooit meegemaakt heeft..?
    Last edited by Maarten_T; 8 juli 2006, 01:52.

Re: Probleem met linker scherpteltpunt

Ik weet niet precies hoe het autofocus systeem in elkaar zit bij de 30D, maar vaak zijn de scherpstelpunten in de hoeken enkel horizontaal of verticaal gevoelig, in tegenstelling tot een centrale cross sensor.

Geeft een ander buitenliggend scherpstelpunt hetzelfde probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
      Ik weet niet precies hoe het autofocus systeem in elkaar zit bij de 30D, maar vaak zijn de scherpstelpunten in de hoeken enkel horizontaal of verticaal gevoelig, in tegenstelling tot een centrale cross sensor.

Geeft een ander buitenliggend scherpstelpunt hetzelfde probleem?
      Nee, enkel het linkse geeft problemen (niet altijd, héél soms lukt het om af te drukken)

Als ik de ontspanknop half indruk stelt de camera scherp en krijg ik een pieptoon, bij het linkse punt stelt de camera scherp en geen pieptoon, dus kan ik niet doorduwen, dus hij stelt wel degelijk scherp, maar kan niet afdrukken. Met als gevolg, als ik nog eens druk, gaat hij hunten.

Comment

Re: Probleem met linker scherpteltpunt (opgelost)

Wanneer je de grote spiegel opklapt zit er nog een klein spiegeltje onder. Hier bevinden zich de AF-sensoren. (kleine gaatjes)

In een van die gaatjes was een stofje beland en daarom reageerde het scherpstelpunt niet meer naar behoren.

Comment

Ben content voor u dat het opgelost is

Comment

Re: Probleem met linker scherpteltpunt (opgelost)

thx

Ik schrijf het ook maar zodat moest iemand hetzelfde aan de hand krijgen ze weten waar het aan zou kunnen liggen, ikzelf heb daar nooit gekeken, wist nog niet eens dat dat daar lag. (Ingo heeft dat mooi opgelost voor mij)

Comment

Working...
            X