Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-L1 Spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic Lumix DMC-L1 Spiegelreflex

Vandaag heeft Panasonic haar eerste digitale spiegelreflexcamera gepresenteerd. Om tien uur vanmorgen werden alle specificaties vrijgegeven door Panasonic.

In een eerste oogopslag lijkt de camera erg op een combinatie van een Leica M en een Olympus E-330. Vooral het instelwiel aan de bovenkant van de camera waarmee je de sluitertijd opgeeft doet terugdenken aan de oude analoge tijd. Bijzonder aan de Lumix is de live preview mode, die ook op de Olympus E-330 te vinden is en het gebruikte geheugen. Voor het eerst maakt een digitale spiegelreflex gebruik van SDHC geheugenkaarten (maar SD en MMC kaarten kunnen ook worden gebruikt) De SDHC kaarten staan toe dat er meer geheugen op de kaart gezet wordt dan 2GB, bovendien zijn ze sneller.

De Japanse informatie over deze camera is hier te vinden.
    Engelstalige informatie is bij DPreview te vinden.
    Nederlandstalige informatie is bij DSLR te vinden.

Re: Panasonic Lumix DMC-L1 Spiegelreflex

Hm, het heeft wel iets... Is er ook al een prijs bekend?

Comment

'k vind zo'n hoekige body maar niks
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik vind de retro look wel leuk eigenlijk.

op dpreview staat :

Price • US: $1,999 including lens (14-50 mm OIS)

lijkt me wel redelijk veel ....
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf

op dpreview staat :

't is misschien $999 voor de lens
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

op dpreview staat :

De verwachting voor Nederland ligt rond de 1800 Euro, maar dat is inclusief de lens. Ach, het is een beetje het Leica verhaal he, kwaliteit maar met een prijskaartje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotovlieg
              De verwachting voor Nederland ligt rond de 1800 Euro, maar dat is inclusief de lens. Ach, het is een beetje het Leica verhaal he, kwaliteit maar met een prijskaartje.
              We spreken over een 14-50 mm/2.8-3.5, dat is een 28-100 mme F2.8-3.5 met daarenboven nog beeldstabilisatie, geproduceerd onder toezicht van Leica. Die lens lijkt me meer dan 1000 EUR te kosten op zich, ik ken trouwens geen enkele vergelijkbare lens.

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                We spreken over een 14-50 mm/2.8-3.5, dat is een 28-100 mme F2.8-3.5 met daarenboven nog beeldstabilisatie, geproduceerd onder toezicht van Leica. Die lens lijkt me meer dan 1000 EUR te kosten op zich, ik ken trouwens geen enkele vergelijkbare lens.

sugar
                Allee sugar nochtans een van je aanraders komt hier toch nogal mee overeen.

canon 17-55 f2.8 IS. Wel geen echte leica natuurlijk maar dat is die panasonic ook niet. Goeie marketing natuurlijk en ik kan ze geen ongelijk geven.

Ik vind de look van die body alvast wel iets hebben. En wie weet komen er wel binnenkort echte leica's voor uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Allee sugar nochtans een van je aanraders komt hier toch nogal mee overeen.

canon 17-55 f2.8 IS. Wel geen echte leica natuurlijk maar dat is die panasonic ook niet. Goeie marketing natuurlijk en ik kan ze geen ongelijk geven.

Ik vind de look van die body alvast wel iets hebben. En wie weet komen er wel binnenkort echte leica's voor uit!
                  Dat is de enige 'vergelijkbare lens' alhoewel het bereik een beetje beperkter is voor de Canon

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar

sugar

De lens is idd mooi meegenomen maar volgens mij was het commercieel een betere zet geweest om het toestel (ook) met een goedkopere lens uit te brengen.
                    Veel beginners willen de kosten spreiden door eerst een body te kopen met een goedkope lens en nadien lenzen bij te kopen (of alles terug te verkopen).
                    Volgens mij gaan ze zo de instappers doelgroep missen.

(Mezelf als vb nemende las ik het artikel en dacht : 'O das misschien ook wel iets ipv die sony A-100'. Maar de prijs heeft me doen afhaken)
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

De lens is idd mooi meegenomen maar volgens mij was het commercieel een betere zet geweest om het toestel (ook) met een goedkopere lens uit te brengen.
                      Veel beginners willen de kosten spreiden door eerst een body te kopen met een goedkope lens en nadien lenzen bij te kopen (of alles terug te verkopen).
                      Volgens mij gaan ze zo de instappers doelgroep missen.

(Mezelf als vb nemende las ik het artikel en dacht : 'O das misschien ook wel iets ipv die sony A-100'. Maar de prijs heeft me doen afhaken)
                      Dan koop je gewoon de Olympus E-330 of de Olympus E-500 ..., of die body met de kitlens van Olympus

sugar

Comment

Working...
                      X