Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 of ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D50 of ...?

    D50 is een oud model in september, dus ofwel wachten
    ofwel een E500 kopen (beste prijs/kwaliteit)

    Blijkbaar heeft iedereen iets tegen Olympus, maar
    wel vreemd dat ze niet kunnen volgen met het
    leveren van toestellen

    Is moeilijke keuze, had ik ook tussen D70's en E500,
    moeten eens de knoop doorhakken hé

    Comment


    • #17
      Re: D50 of ...?

      Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
      De e500 beste kwaliteit prijs verhouding kan je overal vinden dat dat zo is.
      Het is altijd hetzelfde dat dat jou mening is, maar je ziet toch wel dat die persoonlijke mening absoluut niet gedeeld wordt.

      Ik zal het nog straffer zeggen. Dit soort camera is een DSLR van ik wil maar ik kan niet

      Das een arrogant antwoord op een steeds maar terugkomende arrogante stelling!!!

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: D50 of ...?

        Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
        De e500 beste kwaliteit prijs verhouding kan je overal vinden dat dat zo is.
        sswf super sonic wave filter dus geen last van stof op de sensor.
        groot display om je foto,s te bekijken is wel makkelijk.eigenlijk een must
        8mp is wel makkelijk als je de foto,s op je pc inzoomd wat ik veel doe
        2 goede lenzen worden meegeleverd (dat is bij de meeste camera,s anders).met deze lenzen kun je voorlopig heel goed mee uit de voeten zonder eerst ook nog veel geld uit te moeten geven voor lenzen.(tamron gaat lenzen produceren voor de four third ,sigma heeft ze al dus de lenzen komen er aan)
        Acuu gaat ongeveer 300 foto,s mee ik praat uit ervaring.
        Boven de iso 400 idd wat meer ruis maar geloof dat is bij de andere camera,s niet schrikbarend beter.
        mensen met wat grotere handen hebben een goed houvast (ligt lekker in de handen)
        Het probleem is dat de meeste mensen deze camera niet eens gezien of vastgehouden hebben,maar wel oordelen
        Ik heb zelf wel met de 350d bv gewerkt om te vergelijken

        SPOTTERKE ik begrijp heel goed dat jij je op dit forum gesterkt voelt,je broer zal hier niet veel posten denk ik,dit is niet echt een forum voor olympus gebruikers,dat is op eos digital trouwens wel anders.
        Ik heb destijds getwijfeld tussen de E-500, de D50, de 350D en na veel lees en postwerk op dit (en andere) forum(s) uiteindelijk knoop doorgehakt en de D70S aangeschaft (nog geen spijt van gehad.)

        Soit, even verduidelijken waarom het niet de E-500 is geworden, wat zeker een van de betere toestellen is, maar je moet alle pro's en contra's op een rijtje zetten en voor jezelf beslissen of die nadelen van een bepaald toestel al dan niet storend zijn voor jou fotografie(gedrag).

        Wat ik dus als nadeel vond:
        • 4/3 formaat - heeft keuze beinvloed, doch geen doorslag gegeven
        • ruis vanaf ISO 400 - doorslaggevend argument
        • Batterijlevensduur (in vergelijking met de rest) - doorslaggevend
        • Autofocus in het donker dmv lichtsalvo flitsen - doorslaggevend
        • Beperkte keuze van accessoires - objectieven van andere merken dan Olympus zelf - doorslaggevend


        Zoals hier reeds eerder is gezegd, kwalitatief zijn al deze grote merken aan elkaar gewaagd, een slechte koop zal je niet doen.

        Vergeet de "search" op dit forum niet want er is inderdaad al zeer veel over gepalaverd

        Wat betreft je laatse opmerking, voor zover ik weet is dit forum voor iedereen en voor ieder camermerk toegankelijk. Aangezien Canon en Nikon grootste marktaandeel hebben, is het niet meer dan logisch dat je daarover net wat meer postings vind, maar dat mag de gebruikers van andere merken zeker niet weerhouden.

        Comment


        • #19
          Re: D50 of ...?

          Is omdat ge hem niet kent

          Maar enfin niet iedereen is een Nikon
          man, alhoewel ik daar geen probleem
          mee heb, heb ook lang getwijfelt,
          en kan nog zijn dat ik binnen
          enkele maanden mss een Nikon
          koop hoor

          Ge heb mss wel gelijk, maar prijs/kwaliteit
          kan er niets op tegen die Olympus !!!

          Nikon loopt achter met de D50 en D70's (volgens fotohandelaar),
          daarmee ook nieuwe reeks in september (werd tijd) !!!

          Zal maar stoppen met ZAGEN, wordt eentonig

          sorry

          Comment


          • #20
            Re: D50 of ...?

            D50 is een oud model in september, dus ofwel wachten
            ofwel een E500 kopen (beste prijs/kwaliteit)
            Heeft Nikon dan een opvolger voor zijn D50 aangekondigd? Ik dacht het niet. In zekere zin verwacht ik wel een opvolger voor de D70, maar ik twijfel dat ze de D50 in september al van de markt zouden halen. Volgens mij zal Nikon een budgetvriendelijke instapcamera blijven houden. In dat opzicht lijkt het strategisch niet zo slecht om de D50, aan een gunstige prijs te blijven verkopen als instapper, en een nieuwe D70 op de markt te zetten met een nieuwe sensor. Ergens iets dat zich positioneert tussen de D50 en de D200, en dat toch meer verschillen heeft met de D50, dan wat nu het geval is tussen de huidige D50 en D70.
            Last edited by Wim 76; 9 juli 2006, 17:32.

            Comment


            • #21
              Re: D50 of ...?

              Ieder vind gewoonlijk dat hij/zij de beste keuze gemaakt heeft. Zij die voortdurend zeggen dat ze beter iets anders hadden gekocht, zijn echt wel heel zeldzaam . Persoonlijk vind ik ook nog steeds dat ik geen betere keuze had kunnen maken, rekening houdend met wat ik belangrijk vind en wat ik van mijn spullen verwacht...

              Bekijk en probeer dus één en ander, kies gewoon iets, geniet daarna van je keuze en kijk niet steeds opnieuw naar wat de alternatieven hadden kunnen zijn; en ben je op een bepaald moment uitgekeken op wat je hebt, dan verkoop je weer en koop je iets anders.
              Als je dus echt niet weet wat kiezen, koop dan tweedehands, dan scheur je gewoonlijk niet dramatisch je broek bij verkoop.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: D50 of ...?

                Volgens fotohandelaar (en kent er iets van) zou
                waarschijnlijk de D50 en D70's gaan samensmelten
                (eerst zien natuurlijk) !!!

                Zou ook een 10 MP beeldchip gaan worden (ook eerst zien).

                Wat wel zeker is is dat Canon in september opvolger 350D
                uitbrengt door een 3500 D !!!

                Is jammer genoeg te lang wachten voor mij, daarmee nu
                een E500, kijkene of ik 100% tevreden ben, en anders
                verkopen en toch nikon !!!

                Ik vind die D70's een mooi, stevig goed toestel hoor !!!

                Ben benieuwd naar de nieuwigheden in september

                Comment


                • #23
                  Re: D50 of ...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                  Ieder vind gewoonlijk dat hij/zij de beste keuze gemaakt heeft. Zij die voortdurend zeggen dat ze beter iets anders hadden gekocht, zijn echt wel heel zeldzaam .
                  Wat erop duidt dat je eigenlijk geen slechte keuze meer kan maken, en alle toestellen goed zijn

                  Comment


                  • #24
                    Re: D50 of ...?

                    Is ook zo, grote voordeel van Nikon, Canon
                    is de lensen, veel keuze !!!

                    Maar weet niet als ik die allemaal nodig ga hebben

                    Comment


                    • #25
                      Re: D50 of ...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Het is altijd hetzelfde dat dat jou mening is, maar je ziet toch wel dat die persoonlijke mening absoluut niet gedeeld wordt.

                      Ik zal het nog straffer zeggen. Dit soort camera is een DSLR van ik wil maar ik kan niet

                      Das een arrogant antwoord op een steeds maar terugkomende arrogante stelling!!!

                      Hubert
                      lees even die groene letters onderin,en dat voor een camera die wel wilt maar niet kan ha ha
                      En als je engels kan wat ik betwijfel gezien jou uitspraken,lees dan even de overall conclusion

                      The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.




                      iso 1600 genomen

                      Last edited by cyberson; 9 juli 2006, 18:05.

                      Comment


                      • #26
                        Re: D50 of ...?

                        Volgens fotohandelaar (en kent er iets van) zou
                        waarschijnlijk de D50 en D70's gaan samensmelten
                        (eerst zien natuurlijk) !!!
                        @Lucky Luc
                        Mogelijk heb je gelijk hoor, ik ken de geheimen binnen Nikon ook niet. Maar ik bedenk me maar dat een nieuwe D70, waarschijnlijk hoger geprijsd zal zijn dan de huidige D70 en dat is denk ik iets te hoog om te mikken op mensen die wensen over te stappen van een prosumer naar een DSLR. Strategisch zou het in het gamma van Nikon een fout zijn, want de groep die nood heeft aan een instapper, is een belangrijke groep voor de toekomst.

                        Comment


                        • #27
                          Re: D50 of ...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                          lees even die groene letters onderin,en dat voor een camera die wel wilt maar niet kan ha ha
                          En als je engels kan wat ik betwijfel gezien jou uitspraken,lees dan even de overall conclusion

                          The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.




                          iso 1600 genomen

                          http://www.eosdigitaal.nl/forum/albu...p?pic_id=44376
                          http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=116734

                          Tiens, en hier zeg je ISO 1000

                          Comment


                          • #28
                            Re: D50 of ...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                            En als je engels kan wat ik betwijfel gezien jou uitspraken
                            Dat is de beste.

                            Ik ga nu echt toch aan Jef vragen om ook zijn signature te mogen gebruiken.

                            Ieder zal wel zijn waarheid weten.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #29
                              Re: D50 of ...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                              dit klopt is een foutje van mij ga ik gelijk veranderen want het is 1600 is veranderd

                              Comment


                              • #30
                                Re: D50 of ...?

                                Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                                dit klopt is een foutje van mij ga ik gelijk veranderen want het is 1600 is veranderd
                                Vergeet hem hier ook niet te veranderen

                                http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...hlight=#259326

                                Weeral foutje

                                Comment

                                Working...
                                X