Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70s - normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70s - normaal?

Hallo,

Heb een klein vraagje, heb mijn nikon D70s, nu al een paar weken, jammergenoeg (door omstandigheden) nog niet al te veel kunnen mee experimenteren.

Toen ik dat dit weekend wel deed, zag ik dat als ik met de flits werkte, dat terwijl hij scherpstelde (terwijl het witte lampje brand, nog niet de flits dus) dat er in de linkerhoek een zwarte vlek was. Is dit normaal?

Bij het gewoon scherpstellen (zonder flits), heeft hij het niet, en op de uiteindelijke foto heeft hij het ook niet.

Denk wel dat dit geen kwaad kan, maar vraag het toch liever eens.

Re: Nikon D70s - normaal?

Als ik het goed begrijp, heeft je vraag geen fluit met de flitser te maken, maar met het hulplichtje voor de scherpstelling. In dat geval is het helemaal normaal. Om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben, moet je even een foto met flits maken. Als je dan niets bijzonders ziet is alles in orde (lijkt me trouwens nogal voor de hand liggend... ).

Groeten, Miriam.

Oorspronkelijk geplaatst door Tikske
    Hallo,

Heb een klein vraagje, heb mijn nikon D70s, nu al een paar weken, jammergenoeg (door omstandigheden) nog niet al te veel kunnen mee experimenteren.

Toen ik dat dit weekend wel deed, zag ik dat als ik met de flits werkte, dat terwijl hij scherpstelde (terwijl het witte lampje brand, nog niet de flits dus) dat er in de linkerhoek een zwarte vlek was. Is dit normaal?

Bij het gewoon scherpstellen (zonder flits), heeft hij het niet, en op de uiteindelijke foto heeft hij het ook niet.

Denk wel dat dit geen kwaad kan, maar vraag het toch liever eens.

Comment

Misschien de zonnekap van de lens halen ?
      Moet ik alvast doen (ook als die er omgekeerd op zit, "stockage" ) anders ben ik de helft van dat lichtje kwijt.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Heeft inderdaad niks met de flitser te maken, zover was ik ook al. Maar aangezien dat lichtje enkel aangaat als je met de flitser werkt, kon ik het moeilijk anders uitleggen.

Maar het is dus helemaal normaal (wat ik wel dacht), maar mijn man maakte zich daar meer zorgen om, dus dacht ik, best even vragen.

Bedankt voor de reacties.

Comment

het lichtje gaat toch altijd aan bij donkere ruimten? of je nu met flitser werkt of niet.
          enkel als een je sb-600, sb-800 of andere flitser hebt met ingebouwde meting zal het niet aanspringen dat lichtje op je camera.

ksnap niets van de 'donkere hoek' waarover je praat
          SHARPimages.be

Comment

Working...
          X