Heb vandaag de eerste keer gewerkt met de Metz 40MZ-2 SCA3000 (+Nikon voetje SCA3401)
gewoon in TTL stand zetten en dit werkt echt gemakkelijk
heb es een foto genomen met de interne flits vanop enige meters en daarna met de Metz naar 't plafond gericht en 't resultaat is toch veel beter zenne (ze hebben allemaal 1/125 en f3.7)
deze Metz is van mijn oom (heeft Nikon-materiaal) en wou es zien of die ook op mijn toestel werkte en voilà
op de Metz staat oa. een diafragma- en een ISO-waarde
worden die genegeerd als em in TTL-stand staat?
heb die waarden es veranderd en de foto bleef hetzelfde, dus ik veronderstel dat TTL dat zelf regelt of ben ik verkeerd ?
hoe zit dat met de zoom-waarde?
graag wat tips ivm werken met externe flits
ik ga geen externe flits kopen maar hem gewoon es lenen bij mijn oom als ik hem nodig heb
BTW dienen heeft ook een 400mm-kanon
gemonteerd op zijn F4 of D100 is dat wel indrukwekkend
gewoon in TTL stand zetten en dit werkt echt gemakkelijk
heb es een foto genomen met de interne flits vanop enige meters en daarna met de Metz naar 't plafond gericht en 't resultaat is toch veel beter zenne (ze hebben allemaal 1/125 en f3.7)
deze Metz is van mijn oom (heeft Nikon-materiaal) en wou es zien of die ook op mijn toestel werkte en voilà
op de Metz staat oa. een diafragma- en een ISO-waarde
worden die genegeerd als em in TTL-stand staat?
heb die waarden es veranderd en de foto bleef hetzelfde, dus ik veronderstel dat TTL dat zelf regelt of ben ik verkeerd ?
hoe zit dat met de zoom-waarde?
graag wat tips ivm werken met externe flits
ik ga geen externe flits kopen maar hem gewoon es lenen bij mijn oom als ik hem nodig heb
BTW dienen heeft ook een 400mm-kanon
gemonteerd op zijn F4 of D100 is dat wel indrukwekkend
Comment