Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz-flits voor CP5700 met beeldvergelijking nu

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz-flits voor CP5700 met beeldvergelijking nu

Heb vandaag de eerste keer gewerkt met de Metz 40MZ-2 SCA3000 (+Nikon voetje SCA3401)
    gewoon in TTL stand zetten en dit werkt echt gemakkelijk
    heb es een foto genomen met de interne flits vanop enige meters en daarna met de Metz naar 't plafond gericht en 't resultaat is toch veel beter zenne (ze hebben allemaal 1/125 en f3.7)
    deze Metz is van mijn oom (heeft Nikon-materiaal) en wou es zien of die ook op mijn toestel werkte en voilà
    op de Metz staat oa. een diafragma- en een ISO-waarde
    worden die genegeerd als em in TTL-stand staat?
    heb die waarden es veranderd en de foto bleef hetzelfde, dus ik veronderstel dat TTL dat zelf regelt of ben ik verkeerd ?
    hoe zit dat met de zoom-waarde?
    graag wat tips ivm werken met externe flits
    ik ga geen externe flits kopen maar hem gewoon es lenen bij mijn oom als ik hem nodig heb
    BTW dienen heeft ook een 400mm-kanon
    gemonteerd op zijn F4 of D100 is dat wel indrukwekkend
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

ik ben hierzelf ook naar opzoek... maar ik ben wel van plan er eentje te kopen.
    Ik ben eens naar de Nikon importeur (voor Belgie) geweest en die heeft mij aangeraden een Metz flits te kopen ipv een Nikon (voor mijn CP5000). Die zijn veel goedkoper zei hij me en zijn van kwaliteit vergelijkbaar. Alle info over die flitsen is te vinden op htttp://www.metz.de , maar das allemaal int Duits. En das nie echt mijn favoriete taal.

(OOOOOps net gezien dat het ook int English kan...)

Heeft iemand interessante sites over Metz flitsen, en dan misschien meer specifiek in combinatie met een CP5000 ?
    Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
    Canon IXUS 800IS
    Lidnummer: BD0152BE |
    http://tomvandenberk.be

Comment

Originally posted by sjarel
      ik ben hierzelf ook naar opzoek... maar ik ben wel van plan er eentje te kopen.
      Ik ben eens naar de Nikon importeur (voor Belgie) geweest en die heeft mij aangeraden een Metz flits te kopen ipv een Nikon (voor mijn CP5000). Die zijn veel goedkoper zei hij me en zijn van kwaliteit vergelijkbaar. Alle info over die flitsen is te vinden op htttp://www.metz.de , maar das allemaal int Duits. En das nie echt mijn favoriete taal.

(OOOOOps net gezien dat het ook int English kan...)

Heeft iemand interessante sites over Metz flitsen, en dan misschien meer specifiek in combinatie met een CP5000 ?
      Ook gezien op http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Metz/MetzFlitsers.htm Alternatief is ook wellicht Sigma flitser zie http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Sigma/sigmalenzen.htm

Comment

Ikzelf heb mij enkele weken geleden een Metz flister gekocht. Aanvankelijk was ik er niet echt tevreden over, maar na een tijdje spelen en testen blijk hij toch goed te werken op de CP5700. Wat mij wel opgevallen is, is dat de resultaten beter zijn als je de flitser in "A-stand" plaats. Dan meet de flash zelf het licht i.p.v. de camera. In "TTL-stand" meet hij de hoeveelheid licht met een heel klein sersortje net onder de ingeboude litser.

Ook bij mij heeft een verandering van diafragma/ISO weinig invloed op de belichting. Waarom ? ...geen idee...

Motorzoom en rode ogen reductie worden niet ondersteund door de CP5700. De zoom waarde moet je manueel op de flitser instellen.
        Groeten,
        Bert

Comment

Originally posted by Bmattern
          Ikzelf heb mij enkele weken geleden een Metz flister gekocht. Aanvankelijk was ik er niet echt tevreden over, maar na een tijdje spelen en testen blijk hij toch goed te werken op de CP5700. Wat mij wel opgevallen is, is dat de resultaten beter zijn als je de flitser in "A-stand" plaats. Dan meet de flash zelf het licht i.p.v. de camera. In "TTL-stand" meet hij de hoeveelheid licht met een heel klein sersortje net onder de ingeboude litser.

Ook bij mij heeft een verandering van diafragma/ISO weinig invloed op de belichting. Waarom ? ...geen idee...

Motorzoom en rode ogen reductie worden niet ondersteund door de CP5700. De zoom waarde moet je manueel op de flitser instellen.
          In a stand zetten van de flitser is goed, maar je moet dan de camera ook synchroniseren, ik weet niet of de 5xxx dit automatisch doet, denk het niet.

Motorzoom zou zelfs niet door de nikon flisters ondersteund worden.
          Rode ogen reduktie is niet van toepassing op een "cobra" type flitser, deze staat ver genoeg van de lens om geen rode ogen meer te veroorzaken.
          Ik kan niet begrijpen dat Nikon een camera op de markt brengt, dat niet de volledig , en uitstekende!!, Nikon of Metz flitsers kompleet ondersteund!!!!

Greetzzzz

Rudy

Comment

Originally posted by Rudy

In a stand zetten van de flitser is goed, maar je moet dan de camera ook synchroniseren, ik weet niet of de 5xxx dit automatisch doet, denk het niet.

Rode ogen reduktie is niet van toepassing op een "cobra" type flitser, deze staat ver genoeg van de lens om geen rode ogen meer te veroorzaken.
            Ik kan niet begrijpen dat Nikon een camera op de markt brengt, dat niet de volledig , en uitstekende!!, Nikon of Metz flitsers kompleet ondersteund!!!!

Greetzzzz

Rudy
            Nieuwste Sigma EF-500 DG ST ondersteunt dit wel met CP 5xxx en is veel goedkoper.

Comment

R you sure?? Als ik me goed herinner, staat in de handleiding van de 5700 dat dit niet ondersteund word, als de sigma dit dan wel doet, dan zou Nikon wel de hoofdvogel afgeschoten hebben;-))

R

Originally posted by C720
              Originally posted by Rudy

Greetzzzz

Rudy
              Nieuwste Sigma EF-500 DG ST ondersteunt dit wel met CP 5xxx en is veel goedkoper.

Comment

Dacht ik ook ! Het is de camera die geen motorzoom niet ondersteunt, niet zozeer de flitser

Groeten,
                Bert

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Beste bmattern, mag ik weten welk type van Metz flitser je hebt aangekocht? Ben nl. ook geinterresserd, maar wegens de nogal diverse beperkingen van de CP 5700 tov flitsers heeft het volgens mij geen zin overbodig geld uit te geven aan een flitser waarvan je tal van mogelijkheden niet kunt benutten. Welk type van Metz zou dan optomaal geschikt zijn? Ik vind het resultaat van mijn foto's met de interne flitsen op de 5700 niet zo goed. Te overbelicht. Kan het wel beter met een externe flitser, vooral als je hem bovenop het apparaat plaatst? Regelt de flitser dan wel de benodigde lichtsterkte in overeenstemming met de afstand van het te fotograferen object? Kortom een aantal vragen waarop ik graag wat informatie zou willen van inwinnen.Bij voorbaat dank voor de reacties. Groetjes, Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vergelijking met als model ons Bebonne

Eerste foto gewoon met interne flits

Tweede foto met Metz maar niet TTL stond op Automatic geloof ik
                    Flits naar plafond gericht

Derde foto met Metz in TTL-stand
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
                      Vergelijking met als model ons Bebonne

Eerste foto gewoon met interne flits

Tweede foto met Metz maar niet TTL stond op Automatic geloof ik

Derde foto met Metz in TTL-stand

Ocharme Bebonneke, en allemaal omdat jij je flitske moest uittesten!!
                      maar serieus nu, je ziet toch al een sterke verbetering tov het interne "zaklampje". Nu nog iets spelen met de sluitersnelheid, om de achtergrond iets op te lichten.
                      Groeten
                      Rudy

Comment

Zeg Dirtyharry71, nu heb ik toch eens om vraagje, ik zie nu 3 foto's met telkens verschillende kleurtinten, maar welke is nu de tint die het meest bij de werkelijkheid aansluit? Ik hoop dat dat nerges vermeld stond anders sla ik hier weer een mooi figuur

Mercikes al,

Lex
                        .:www.shadowarts.be:.

Comment

ergens tussen de laatste 2 denk ik
                          maar ik vind de laatste toch goe, er zijn ook geen schaduwen meer dankzij die Metz
                          de kleuren blijven warm wat ik wel goed vind
                          kortom als ik nog wil flitsen gebruik ik toch maar beter de Metz hoor

Comment

Originally posted by Pol Callens
                            <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Beste bmattern, mag ik weten welk type van Metz flitser je hebt aangekocht? Ben nl. ook geinterresserd, maar wegens de nogal diverse beperkingen van de CP 5700 tov flitsers heeft het volgens mij geen zin overbodig geld uit te geven aan een flitser waarvan je tal van mogelijkheden niet kunt benutten. Welk type van Metz zou dan optomaal geschikt zijn? Ik vind het resultaat van mijn foto's met de interne flitsen op de 5700 niet zo goed. Te overbelicht. Kan het wel beter met een externe flitser, vooral als je hem bovenop het apparaat plaatst? Regelt de flitser dan wel de benodigde lichtsterkte in overeenstemming met de afstand van het te fotograferen object? Kortom een aantal vragen waarop ik graag wat informatie zou willen van inwinnen.Bij voorbaat dank voor de reacties. Groetjes, Pol.
                            Pol, ik heb een 54MZ-3 flitser. Ik heb deze genomen omdat hij een groot richtgetal heeft en goedkoper was dan de nikon met hetzelfde richtgetal. (+/- 200€ goedkoper in de fotozaak waar ik gewoonlijk ga)
                            Doch metz heeft nog andere flitsers die passen op de nikon.

Groetjes,
                            Groeten,
                            Bert

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Dank je Bert.Pol
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X