Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij avondfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp bij avondfoto's

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
    Dat ligt dan vermoedelijk aan de lichtmeting van je toestel die het laat afweten. Ik heb daar toch niet zo vaak problemen mee (noch met de G5, noch met de D70).

seppuku.
    Elke situatie is anders, het is dan een kwestie van een geschikte lichtmeetmodus kiezen en daarna waarschijnlijk nog compenseren. Het werkt wel, maar in dezelfde tijd stel je ook gewoon een diafragma en sluitertijd in. Ik schiet meestal 2 proeffoto's (al dan niet op de automaat) en vervolgens weet ik genoeg... Iedere volgende foto is gewoon goed belicht. Het valt me op dat weinig mensen die M-stand weten te vinden. Dat kan rustig in zo'n situatie. Het geeft je zoveel meer vrijheid....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
      Matrix? Center-weighted? Spot? NEEN. M-stand...

het één sluit 't ander ni uit hé

M-stand wil zeggen: zelf diafragma en sluitertijd kiezen

matrix, spot en CW zijn metingmodes
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

In het nummer van juni 2006 van "Practical Photography" staat een 25-pagina grote special over "24 hous landscapes" daarin komt ook avaond en nachtfotografie aan bod.

Je kan het vinden in de betere tijdschrifthandelaar of via abonnement, je krijgt er nu als aanbieding een stevig statief (die je zowiezo gaat nodig hebben) gratis bovenop.

Voor een reeks goede "tutorials" kan ik je tevens deze site aanbevelen.

Succes ermee !

Comment

Working...
        X