Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij avondfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp bij avondfoto's

Hallo iedereen,

Ik ben niet alleen nieuw hier op deze site, maar ook in het wereldje van de fotografie met spiegelreflextoestellen. Ik heb mij onlangs een Nikon D50 toestel gekocht. Over het algemeen lukt het me goed om mooie foto's te krijgen. Alleen op 1 vlak heb ik problemen, en ik had gehoopt dat iemand me hier eens goed en simpel op weg kon helpen.

Ik zou graag foto's nemen met mijn toestel bij valavond en bij nacht, van dingen waarbij verlichting aanwezig is. Ik wil hierbij volledig de sfeer behouden, en de foto zo getrouw mogelijk hebben. Daarom dus liefst zonder flits. Maar het lukt me totaal niet om dit te doen zonder flits, want dan zijn mijn foto's altijd pikzwart. Kan iemand me (als het eventueel kan stap voor stap, want ik ben nog altijd een hele beginner) eens duidelijk uitleggen hoe ik toch wat betere foto's kan nemen? Tenzij dit niet mogelijk zou zijn met de lens die ik heb (de standaard 18-55 lens die er bij zat).
    Alvast bedankt.

Groeten, Bjorn

Re: hulp bij avondfoto's

Een statief, mijn beste Rebirth, een statief.

Ik ben indertijd mijn avond- en nachtfoto's begonnen met een compactje, maar wat ik altijd bij had is een statief.

Voorlopig kan je je eventueel nog uit de nood helpen door steun te zoeken op bankjes, balustrades, vuilnisbakken... maar als je je echt wil toeleggen op de meer serieuze avondfotografie, is een goed statief onontbeerlijk. En dan natuurlijk lekker lange sluitertijden, van enkele tot 30 seconden en meer.

seppuku.
    Last edited by seppuku; 14 juni 2006, 09:53. Reden: typo

Comment

of als je nog niet over een statief beschikt kan je je iso waarde verhogen (wel rekening houden met korrel)

werd genomen uit de vrije hand, Die avond heb ik mij flink laten gaan en een 200 tal foto's genomen (ook omdat ik onvoldoende ervaring heb en zo mijn d70s wilde leren kennen.)