Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot a520 of a530

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot a520 of a530

    Hallo,

    Net geregistreerd omdat ik toch even wat hulp kan gebruiken. Ik wil in deze dagen mn eerste (..!!!) digitale camera kopen. Ik twijfel tussen de Canon Powershot A520 of misschien toch de Canon Powershot A530. Wat is precies het verschil tussen die 2? Alleen het aantal megapixels? Of is de kwaliteit beter bij de 1? minder ruis oid? 1 sneller dan de ander misschien?
    Wat ik ermee wil..? Natuur-foto's maken (strand..!!),zo af en toe mee nemen naar een concert..dat soort dingen.
    Hoop dat iemand ervaring met die toestellen heeft en ze wil delen. Ik weet het even niet meer
    Thanks alvast!
    Last edited by deto; 13 juni 2006, 10:48.

  • #2
    Re: canon powershot a520 of a530

    Hoi Deto,in de toekomst mss toch eens proberen via zoeken aan een antwoord te komen .Daar vind je een schat van info.Veel leesgenot en sucses.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: canon powershot a520 of a530

      Hoi Macroshopper,

      Ik had dat inderdaad al gedaan,maar ben er nog steeds niet uit
      (zal wel een vrouwendingetje zijn,niet kunnen kiezen )

      Comment


      • #4
        Re: canon powershot a520 of a530

        De A530 een redelijk recent toestel terwijl de A520 al iets ouder is. Je mag dus iets meer verwachten van de 530.
        Zelf heb ik wat ervaring met de A540, uiterlijk identiek aan de A530, maar 6MP ipv 5 en iets meer mogelijkheden om op manuele stand in te stellen (sluitertijd, diafragma enzo). Voor 50€ meer heb je een dijk van een camera, het overwegen waard.

        Wat ik ermee wil..? Natuur-foto's maken (strand..!!),
        euh... in Bredene ofzo?

        Als je die vaak op het strand wil gebruiken zou ik je aanraden om bv eens naar de µ-reeks van Olympus te kijken. Gewone digicams kunnen nogal moeilijk overweg met zand, de µ's zijn stof- en waterdicht.
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: canon powershot a520 of a530

          Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix
          De A530 een redelijk recent toestel terwijl de A520 al iets ouder is. Je mag dus iets meer verwachten van de 530.
          Zelf heb ik wat ervaring met de A540, uiterlijk identiek aan de A530, maar 6MP ipv 5 en iets meer mogelijkheden om op manuele stand in te stellen (sluitertijd, diafragma enzo). Voor 50€ meer heb je een dijk van een camera, het overwegen waard.
          Ook op de A520 kun je al alles manueel instellen, maar of deze nog ergens verkrijgbaar is weet ik niet, maar omdat dit type al meer dan een jaartje uit is ligt de waarde ervan ergens rond de 150 Euro (nieuw)
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment

          Working...
          X