Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze van compact digicam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze van compact digicam

    Hi,

    Mijn D70 is voor reparatie van het beruchte BGLOD waarschijnlijk een poosje de deur uit. Ik zit verlegen om op 18/06 een fotoverslag van een oldtimer meeting van motoren en op 24/06 een fotoverslag van een personeel uitstap te maken dus het lange uitstellen om mijn ouwe Canon S10 te vervangen dringt zich op. Wat ik zoek? Ik ga het in een paar woorden proberen te verklaren.

    1. Het moet compact zijn en op AA nimh batterijen werken.
    2. Liefst een CF of als het niet anders kan een SD geheugenkaartje benutten.
    3. Eventueel al rijden op de motor foto's kunnen maken of korte maar vloeiende filmpjes registreren. Dit vanop een gemonteerde steun uiteraard.
    4. Een goede 4 Mp is voldoende maar een beeld met weinig ruis lijkt me geschikter.
    5. Gezien punt 3, is een anti trillingsdempende funcie wenselijk.

    Het geeft hopelijk een idee wat van het doosje word verwacht. Een goede compact waar je niet tegenop ziet om hem effe vlug in je jaszak te stoppen. Echt om eens wat dingen te doen waar mijn D70 niet zo voor in de wieg is gelegd. Trouwens ik zie er steeds tegenop om mijn fototas in een koffer van de motor te vervoeren daar onze Vlaamsche wegen niet echt het van het zijn.

    Alle tips zijn welkom,
    Ron
    D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.
Working...
X