Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d versleten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20d versleten

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Die kerel kan beter een videocamera pakken!
    40 dagen aan 8h/d is kleine 20000 min. Das een foto om de 8 sec. Hij wou waarschijnlijk een bloem zien uitkomen en terug zien verwelken. Aan 25f/s heeft hij ne film van 100 min.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

als je eerst kijkt en dan pas een foto maakt, ipv eerst een foto maken en dan kijken, ga je volgens mij je sluiter of spiegel nooit verslijten...

Ik heb soms de indruk dat velen foto's maken om er toch maar te maken, en hopen dat er toevallig eens een gelukte bij zit
      mvg,
      Dieter

Comment

Soms ben ik ook wel verwonderd hoe snel het gaat.

Als ik een dagje actief fotografeer, zit ik ook snel aan een 200-tal foto's.

Mijn zoontje van 11 gaat graag de tuin in om wat bloemen en planten te fotograferen, en dan zijn 100 foto's er snel door. En mijn dochter van 12 speelt af en toe fotomodel en laat zich dan door de andere kids uitgebreid fotograferen.

Met mijn Kodakske heb ik sinds December bijna 4000 clicks.

Is er op een prosumer ook sprake van slijtage? Ik hoor amper iets bewegen tijdens het nemen van een foto buiten dan het scherpstellen en eventueel de zoom.

Comment

Stel dan nog dat je er 10 000 per jaar maakt, dan kom je een goeie 5 jaar toe met één sluiter en dan moet je die wss vervangen voor 250€, schappelijk toch? Met een 30D zou je dan 10 jaar toe komen, aangezien hij een sluitercyclus heeft van 100 000.

Ik vind het minder tof hoe mijn schijven vol geraken, dat is soms 3-4 gig per week. Daarom werk ik nu hoofdzakelijk in JPEG, anders is dat bijna niet te doen. Alleen als ik alles op dvdtjes zou beginne wegschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            Stel dan nog dat je er 10 000 per jaar maakt, dan kom je een goeie 5 jaar toe met één sluiter en dan moet je die wss vervangen voor 250€, schappelijk toch? Met een 30D zou je dan 10 jaar toe komen, aangezien hij een sluitercyclus heeft van 100 000.
            zo denk ik er ook over,
            maar het kan zelfs goedkoper

Canon EOS 20 D Sluiter vernieuwd 135 € (incl montage)

op een site die ik hier gevonden heb: www.rofarepair.nl
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter_vh
              als je eerst kijkt en dan pas een foto maakt, ipv eerst een foto maken en dan kijken, ga je volgens mij je sluiter of spiegel nooit verslijten...

Ik heb soms de indruk dat velen foto's maken om er toch maar te maken, en hopen dat er toevallig eens een gelukte bij zit
              Hier kan ik Dieter bijtreden.
              Ben ook eerder een "eerst kijken en dan afdrukken" fotograaf dan omgekeerd (misschien ook meer typisch voor RAW shooters en voor mensen die het analoge fototijdperk nog hebben meegemaakt).
              Ik heb op een jaar tijd ong 2000 foto's genomen (wat reeds een veel hoger tempo is dan met m'n analoge reflex), dus aan dit tempo zit ik op rozen .
              Last edited by GeertB; 15 juni 2006, 11:53.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                Hier kan ik Dieter bijtreden.
                Ben ook eerder een "eerst kijken en dan afdrukken" fotograaf dan omgekeerd (misschien ook meer typisch voor RAW shooters en voor mensen die het analoge fototijdperk nog hebben meegemaakt).
                Ik heb op een jaar tijd ong 2000 foto's genomen (wat reeds een veel hoger tempo is dan met m'n analoge reflex), dus aan dit tempo zit ik op rozen .
                Ik maak veel meer foto's dan vroeger en heb er nu ook veel meer betere. Ik kijk natuurlijk eerst voor een goeie compo, ik kijk naar het licht, instellingen etc, maar werk ik nu bijvoorbeeld op een iets lagere sluiter dan maak ik er een 3tal, dan heb ik meer kans dat er één scherpe is, is dat zo, heb ik geluk, zo niet, pech. Ik heb het al genoeg meegemaakt dat ik thuiskwam met foto's die niet slecht waren, maar waar ik dan net niet tevrede van was, om maar een vb te geven, bij macrofotografie een beesje wat net bewoog tijdens de foto en daarom iets of wat bewegingsonscherpte heeft, wat anders een hele goeie foto geweest kon zijn.
                Daarom maak ik nu voldoende opnames, dat ik er zeker genoeg heb. Ook bij portretten, groepsfoto's, maak ik er atlijd meerdere achter elkaar, dan heb ik toch ene foto waar niet een of andere met zijn ogen toe staat.

Ik wil maar zeggen, er is nog een verschil tussen point and shoot en meerdere opnames maken van een onderwerp.

Comment

Hallo mensen, ik heb dat hier een beetje gevolgd over de duurzaamheid van de sluiter, en het zal je maar overkomen wanneer je op vakantie bent en je sluiter plots dienst weigert
                  Hoe zit dat nu met de sluiter van een canon 300d, ik neem aan dat dit een ander type sluiter is dan op jullie 20D of meer professionele cameras.
                  Kan de sluiter van een 300d ook na een aantal kliks de geest geven, (kan natuurlijk altijd) maar is daar een cijfer aan te plakken (globaal genomen)
                  misschien dat dit type sluiter nog eerder is versleten???

iemand al ervaring met dit type toestel?

bedankt alvast
                  Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor
                    Hallo mensen, ik heb dat hier een beetje gevolgd over de duurzaamheid van de sluiter, en het zal je maar overkomen wanneer je op vakantie bent en je sluiter plots dienst weigert
                    Hoe zit dat nu met de sluiter van een canon 300d, ik neem aan dat dit een ander type sluiter is dan op jullie 20D of meer professionele cameras.
                    Kan de sluiter van een 300d ook na een aantal kliks de geest geven, (kan natuurlijk altijd) maar is daar een cijfer aan te plakken (globaal genomen)
                    misschien dat dit type sluiter nog eerder is versleten???

iemand al ervaring met dit type toestel?

bedankt alvast
                    Ik dacht dat MOD Hanske zijn 300D sluiter heeft laten vervangen een tijd terug. Even zoeken dus.
                    Ik heb op mijn 300D een 35000 opnames, camera werkt nog goed. Ik dacht dat hij er normaal een 50 000 aankon, maar je kan atlijd pech hebben hé.

Comment

Hola,ik moet dan nog gaan oppassen
                      Aan het tempo waarop ik kermissen bezoek en foto's maak ga ik redelijk snel aan een hoog aantal kliks komen.
                      Misschien toch maar eens over denken om voor de kleine kermisjes terug m'n Nikon Coolpix 7900 te nemen...alhoewel...dat staat zo lullig in je hand als je steeds met een 350D werkt
                      Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Working...
                      X