Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d versleten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 20d versleten

Hey,

Misschien stomme vraag maar ...
    Zijn er hier al mensen tussen die hun 20d versleten hebben?
    Of in de reparatie hebben moeten doen ? hebben jullie hier grote kosten aan gedaan ?

Grtz,

ruben

Re: 20d versleten

Normaal gezien heeft de sluiter een levensduur van +- 100000 clicks...
    Dat kan minder, maar ook nog meer zijn dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Normaal gezien heeft de sluiter een levensduur van +- 100000 clicks...
      Dat kan minder, maar ook nog meer zijn dus...
      Het is wel met de Canon 30D maar eerst,dat Canon voor 100000 clicks reclame maakt.( afwachten )
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Het is wel met de Canon 30D maar eerst,dat Canon voor 100000 clicks reclame maakt.( afwachten )
        Oorspronkelijk geplaatst door Bob Atkins
        The EOS 20D has a high performance shutter designed for increased reliability (100,000 cycles), the Digital Rebel XT has the normal Canon shutter (about 50,000 cycles).

Comment

Ik ben Bob Atkins wel niet,ik ben de Cois maar.
          Op de website van Canon kun je in het nederlands lezen bij de 30D......Sluiter met levensduur van 100k cycli
          Het sluitermechanisme in de EOS 30D is getest voor een gebruiksduur van 100.000 cycli en biedt daarmee de betrouwbaarheid waar professionele fotografen op rekenen.

En op de zelfde website vind je die tekst niet terug bij de 20D,daarmee ga of ging ik er van uit dat die test niet gedaan is bij de 20D.
          Ik geloof ook altijd niet Bob Atkins.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Cois, ge kunt mss nog gelijk hebben...
            In Bob Atkins' review van de 30D schrijft hij dit:

Shutter and Flash Durability
            The shutter of the EOS 30D is rated by Canon for 100,000 cycles. I think this is also the rating on the EOS 20D shutter, though it's hard to find that number in print. Canon also say they have taken steps to match the durability of the built in flash to the life of the shutter, which suggests that perhaps the flash lifetime may have been increased over that of the EOS 20D. Shutter lag time is specified at 65ms, the same as that of the EOS 20D.

Dus hij corrigeert zichzelf dat hij het niet zeker weet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
              Cois, ge kunt mss nog gelijk hebben...
              In Bob Atkins' review van de 30D schrijft hij dit:

Shutter and Flash Durability
              The shutter of the EOS 30D is rated by Canon for 100,000 cycles. I think this is also the rating on the EOS 20D shutter, though it's hard to find that number in print. Canon also say they have taken steps to match the durability of the built in flash to the life of the shutter, which suggests that perhaps the flash lifetime may have been increased over that of the EOS 20D. Shutter lag time is specified at 65ms, the same as that of the EOS 20D.

Dus hij corrigeert zichzelf dat hij het niet zeker weet
              20D was volgens mij 50000. Bij de intorductie van de 5D wer er wat tam tam gemaakt over die 100 000 ...
              BTW, een nieuwe sluiter kost 250-300 EUR, dus niet zo'n ramp

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Misschien zit er in de 30D net dezelfde sluiter als in de 20D, en hebben ze zo weinig sluiters moeten vervangen dat ze er nu wel vrij zeker van zijn dat die 100.000 foto's heel zal blijven.

Alle 20D gebruikers hebben dan meegeholpen om de bedrijfszekerheid van de sluiter te testen .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                  Misschien zit er in de 30D net dezelfde sluiter als in de 20D, en hebben ze zo weinig sluiters moeten vervangen dat ze er nu wel vrij zeker van zijn dat die 100.000 foto's heel zal blijven.

Alle 20D gebruikers hebben dan meegeholpen om de bedrijfszekerheid van de sluiter te testen .
                  Ik maak me eigelijk meer zorgen over de CF kaart contacten in het toestel, die er erg klein en fragiel uitzien. Ik gebruik 512MB kaartjes en in RAW passen hier slechts 55 foto's op. De foto's worden dan via een externa kaartlezer op een PC geplaatst.
                  Dit betekent dus dat ik bij 50000 foto's al meer dan 1000x de CF kaart zal in en uit het toestel geschoven hebben (niet elke keer staat de kaart volledig vol).
                  Kan er hier iemand een licht laten over schijnen?
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Ik zou mij niet teveel zorgen maken over die contacten. Zolang je niet gaat hard beginnen duwen want het schuift er niet vlot in ga je deze niet plooien. Het CF slot is immers degelijk gemaakt en moet enkel als CF slot dienen. Op imagetanks en card readers is dit al vaker een probleem.

Dit is natuurlijk wel ook nog een reden om een deftig merk van kaarten te kopen.

De shutter daar werd bij lancering van 20D over gezegd dat hij 100000 foto's aankon en dat dit 1 van de verbeteringen was tov 10D die "maar" op 60000 zat. Dit werd onder andere gezegd door chuck westfall van canon. Maar veel tamtam is daar nooit om gemaakt.

Maar sinds 5D en 30D moet de 20D zogezegd minder zijn want dat moet dan 1 van de verbeteringen van deze tov 20D. Ik denk dat het gewoon een marketing ding is waar men dit als extra kon aanprijzen. Het is immers toch niet iets dat op enige manier te controleren valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
                      Hey,

Misschien stomme vraag maar ...
                      Zijn er hier al mensen tussen die hun 20d versleten hebben?
                      Of in de reparatie hebben moeten doen ? hebben jullie hier grote kosten aan gedaan ?

Grtz,

ruben
                      Ik heb de sluiter van mijn 20D stuk gehad(mogelijk versleten), laten repareren bij Rofa repair in Den Haag. Binnen 3 dagen mijn 20D weer terug en het koste mij inclusief verzendkosten 135.-- Euro
                      Groetjes Marijke/Orange

Comment

Maar maar maar ..., waar hebben jullie het eigenlijk over. D'en 300D kan er zowat 150.000 aan, 't is te zeggen, dat vertelt deze pionier dan toch (en die maakt zich druk omdat zijne sluiter het begeven heeft, na 40 dagen en meer dan 150.000 kliks) :

Igor
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

Comment

En nog even aanvullen wat die sluiterkes betreft : http://www.sportsshooter.com/message...html?tid=10595
                          Wat daarvan te denken

Er is dus nog hoop (voor wie geen pech onderweg heeft natuurlijk).

Igor
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door igor
                            Maar maar maar ..., waar hebben jullie het eigenlijk over. D'en 300D kan er zowat 150.000 aan, 't is te zeggen, dat vertelt deze pionier dan toch (en die maakt zich druk omdat zijne sluiter het begeven heeft, na 40 dagen en meer dan 150.000 kliks) :

Igor
                            ja hallow, die meent dat ofwat? 150 000 clicks in 40 dagen
                            die heeft ook al wat last van RSI zeker
                            dan nog raar dat zijn 300D het zolang uitgehouden heeft...
                            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

Die kerel kan beter een videocamera pakken!
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                              X