Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwatercamera kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwatercamera kopen

Hallo,

Ik zou voor op verlof een onderwatercamera willen kopen.Vorig jaar ben ik gaan initiatieduiken in Turkije en had toen zo'n wegwerpcameraatje genomen om onder water wat fotootjes te nemen.
    Het was de 1e maal dat ik volledig met flessen kopje onder ging in zee. Het was echt reuze en zeker voor herhaling vatbaar.
    Nu, de foto's die ik genomen heb met dit wegwerpcameraatje waren redelijk als herinnering. Dit jaar gaan we op verlof naar Egypte en naar ik van velen hoor en op het internet lees en zie is het er prachtig onderwater, zelfs al is het nog maar snorkelen. Dus fotootjes worden er zeker weer genomen. Om de uitgaven van enkele van die cameraatjes te beperken wil ik een eenvoudige camera kopen voor onderwater waar je het filmrolletje zelf kan wisselen, de aankoop heb ik er na een paar rolletjes al uit volgens mij. Digitaal wil ik niet gaan omdat dit ver boven mijn financiele middelen ligt en dit ook enkel voor op verlof is. Ik heb na lang zoeken een gevonden nl; de REEFMASTER SEALIFE SL300. Het probleem is dat ik geen verkoper vind binnen Europa (om douane en taksen te vermijden, want dit kan hoog oplopen). Weet er iemand waar ik hiervoor terecht kan? Als er iemand suggesties of ervaring heeft in die dingen is alle goede raad ook heel erg welkom. Een ander model camera, of zo, laat me gerust weten.

1000x thanks alvast
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

Re: Onderwatercamera kopen

Hallo,
    Je kunt tegenwoordig om vrijwel alle camera's een onderwaterhuis verkrijgen. Kijk maar eens op www.onderwaterhuis.nl of bij www.digideep.com
    De onderwaterhuizen van bijvoorbeeld Canon zijn betaalbaar. Je kunt de camera zonder onderwaterhuis gewoon gebruiken in Egypte. Je hebt het voordeel dat je geen 2 camera's mee hoeft te nemen.
    groeten en heel veel plezier in de Rode Zee.
    Aly Hijbels, Delfzijl

Comment

zo'n onderwaterhuizen zijn idd zeer handig

Comment

Een paar jaar geleden heb ik een Pwoershot A 75 gekocht met bijbehorend onderwaterhuisje voor alles samen geen 400 euro.

Deze foto's zijn er mee gemaakt.

Jo
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Thanks voor de reacties,
          Ik heb die onderwaterbehuizingen van Canon ook al bekeken en die zien er inderdaad zeer interessant uit.
          Ik ga me nu binnenkort een CANON A700 aanschaffen en daarvoor bestaat nog geen onderwaterbehuizing. Deze kosten voor andere modellen ook rond de 150 euro en om enkel eens te gebruiken op verlof vind ik dit nog redelijk prijselijk moesten ze al beschikbaar zijn. Ook ben ik een beetje bang moest er toch maar een kleine waterinsijpeling zijn id de behuizing is mijn nieuwe camera eraan, dit risico durf ik niet zo nemen.
          Dit is de reden waarom ik een gewone camera zou nemen met een 35mm filmpje om enkele foto's te nemen tijden het snorkelen en de duik.
          btw: JWLLMS, je foto's zijn heel mooi.

Moest er nog iemand weten waar ik in Europa zo'n camera kan vinden...?
          Goede raad en advies is ook altijd nog hartelijk welkom.

Greetz,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            Een paar jaar geleden heb ik een Pwoershot A 75 gekocht met bijbehorend onderwaterhuisje voor alles samen geen 400 euro.

Deze foto's zijn er mee gemaakt.

Jo
            had graag es gekeken, helaas werkt de link niet...

grts Janvangent
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

De link werkt zeker,
              Probeer dit eens, ik heb snel even de url gekopieerd.

Greetz,

Comment

Als je niet erg heel diep duikt is een onderwatertas ook handig!
                Kijk op www.ewa-marine.de en de Belgische importeur www.focilux.be.
                Canon R3 en gLas
                http://www.torekefoto.be

Comment

Thanks,
                  ga ik eens bekijken,
                  De maximumdiepte is denk ik rond de 15 meter.
                  In Turkije was dit toch zo en ik denk niet dat ze in Egypte met beginnelingen dieper zouden gaan.

Greetz,

Comment

Hallo gents,

Ik ben nog steeds op zoek naar een verkooppunt in europa voor dit toestel;
                    REEFMASTER SEALIFE SL300.
                    Iemand enig idee waar ik hiervoor terecht kan?
                    Een gelijkwaardig toestel is ook welkom.

Of als er iemand een oud digitaal toestel in een vergeten hoekje liggen heeft in occasie met onderwaterbehuizing? (eigenlijk nog het beste)

Thanks en greets,

Comment

Ik dacht dat ik de reefmaster al bij de Zeeman (niet de textiel keten, maar duikwinkel) in Mechelen zien liggen heb. Even bellen...

Voor je A20 zijn er echter ook onderwater behuizingen van canon zelf met name de WP-DC200. Kun je gewoon bestellen bij Corné van Iperen bvb. (Ik heb er daar eentje gekocht voor een A75., voorbeeld foto's zie hier )

Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

Comment

Working...
                      X