Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of D200 ? + Nikor of Sigma ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70 of D200 ? + Nikor of Sigma ?

Beste kenners!

Ik wens over te schakelen naar een digitale Reflexcamera. Nu fotografeer ik met Nikon F70.

Ik twijfel sterk tussen een D70 en de stap hoger D200. Met mijn F70 ben ik altijd heel tevreden geweest, echter al die voorgeprogrammeerde programs gebruik ik nooit. Ik werk voornamelijk op A (diafragma kiezen).

Mijn ambitie is voornamelijk het fotograferen van ons gezin, thuis, op reis, op stap... en vind zelf helderheid en contrastrijke foto's mooi.

Qua lens dacht ik aan Nikor AF S DX 17-55 f2.8 of wellicht de goedkopere variant Sigma 18-50 f2.8 EX DX. Heeft hier iemand een mening/advies over??

Alvast bedankt voor jullie reactie!!
    prettige dag nog!!
    Dries.

Re: Nikon D70 of D200 ? + Nikor of Sigma ?

Ik ken niets van Nikon ,zal er dus ook geen uitspraken over doen! Maar in elk geval WELKOM op het forum en hopelijk mogen we snel iets van je werk bewonderen!

Grts Janvangent

Oja persoonlijk denk ik dat canon iets contrastrijk is rechtstreeks uit het toestel. (hoewel je dit waarschijnlijk bij Nikon wel kan instellen)
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

beste,

Ik denk dat de d70s voor u voldoende zal zijn, als je natuurlijk iets meer wil(snelheid, pixels enz) ka ik je ten zeerste de D200 aanraden. Hij kost natuurlijk wel wat meer centen maar naar verloop van tijd wil je toch meer...ik spreek uit ervaring.
      Daarentegen is de D70 izeker een goede keuze, een mooie middeklasser , beelden van heel goede kwaliteit. Manusje van alles.

Je keuze van lens hangt natuurlijk af wat je allemaal gaat fotograferen, maar een keuze van f2.8 is zeker een aanrader. Dan kan je laag in iso waarden blijven (want dat geeft al snel ruis ) en kortere sluitertijden hanteren.

Ik hoop dat ik je hier een beetje nuttige info heb verschaft, want je ziet op de duur de bomen door het bos niet meer...

Greetzzz
      will

----------------------------------------------
      D70-D2X-Dx18-200VR-SB800-en glasservies

Comment

Ik heb een F70, schakelde over naar digitaal via een tussenstadium (de FujiS602Z) en kocht de D50, die heb ik nog. Zes maanden na aankoop van de D50 heb ik de D200 aangeschaft, en ik denk dat ik die tot de draad ga verslijten Als ge van de F70 komt en ge zit niet met de meerprijs : resoluut voor de D200 kiezen, ge gaat u geen minuut beklagen.
        Qua lenzen : ik gebruik voornamelijk Sigma's (EX lenzen 2.8) en die voldoen voor mij.
        fotosite

Comment

Welke lenzen heb je nu? Normaal zijn deze bruikbaar op de digitale SLR. Zou het geld dat je dan uitspaart in je camera steken, en dus voor de D200 gaan; of in andere extra's steken.

Comment

beter toplens op goeie body dan middelmatige lens op topbody

maar je zou wat meer info moeten geven

is snelheid belangrijk? fotograferen met weinig licht ? ...

als geld geen probleem is: D200 met 17-55 2.8
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Als je al (oudere) Nikon lenzen hebt, dan kan de D200 beter passen dan de D70s: de D200 ondersteunt immers wel de AI/AI-S objectieven.

Wat voor lenzen hen je voor je N70? Dan kunnen we je hier misschien wat suggesties doen voor uitbreiding / vervollediging.

Inderdaad de juiste balans houden tussen budget voor de body en budget voor het glaswerk: de lenzen zullen je veel langer nuttig van dienst blijken dan eender welke digitale body!

Een D200 met 17-55/2.8 of 18-50/2.8 zal je in elk geval veel plezier geven.
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Super dat jullie zo talrijk reageren! Ik denk dat jullie meer van me zullen horen eens ik mijn hardware gekocht heb!! Bedankt!

Hier wat meer info omtrent jullie vragen.
                Nu heb ik een F70 met Tamron lens 28-200 f3.8-5.6 (in de tijd als student was dat al een fix budget ).
                Geld blijft voor mij belangrijk, maar de reden dat ik twijfel is dat ik niet na enige tijd ontevreden zou zijn omtrent mijn keuze. Ik voelde me in de tijd altijd wat gefrustreerd met mijn Tamronlens (met name de diaframgma's bevielen me niet)

Ik moet wel eerlijk zijn met mezelf, ik wordt geen sportfotograaf en hoef geen enorme reproducties te kunnen maken. Maar m'n hart gaat wel naar D200 + Nikon 2.8 lens...
                Budgetgewijs denk ik te gaan voor D70 + sigma lens f2.8 tenzij mij iemand nog kan overtuigen

Shoot!

groetjes

Comment

Uit je reactie lees ik af dat je eigenlijk al voor een 2.8 lens beslist hebt...

In dat geval moet je inderdaad je body keuze aan je (resterende) budget aanpassen. Misschien kan je best eens rondkijken (o.m. in de koopjeshoek hier op BD) voor een goeie tweedehandse D70, er komen er vaak beschikbaar!

Dan kan je alvast van je 2.8 lens genieten en spaar je wat voor een latere andere body en/of lens

Kijk bij aankoop in elk geval na of je Tamron goed op de nieuwe body werkt (afhankelijk van hoe oud hij wel is...).
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Ik denk vooral dat hij wil weten, waar het verschil zit in de 2.8 lens van sigma en nikon. Gebruik. Functies die allemaal nog werken ? Of een Sigma lens beperkingen heeft.

Comment

Met de D70 zal je zeker voldoende toestel hebben. Ik gebruik zelf de D50 en denk dat ook die camera voor de gewone gezinsopnames ruim voldoende is. Ik heb geen ervaring met de Nikon 17-55 maar heb wel zelf de 18-50 f/2,8 EX DC van Sigma. Is een zeer goede lens maar voor dat geld mag dat wel...

Het enige nadeel van die lens is dat deze geoptimaliseerd is voor gecropte sensors. Dus goed voor alle huidige digitale reflexen van Nikon. Maar niet bruikbaar op een full frame toestel.

Wouter.
                      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
                        Ik heb geen ervaring met de Nikon 17-55 maar heb wel zelf de 18-50 f/2,8 EX DC van Sigma. Is een zeer goede lens maar voor dat geld mag dat wel...

Het enige nadeel van die lens is dat deze geoptimaliseerd is voor gecropte sensors. Dus goed voor alle huidige digitale reflexen van Nikon. Maar niet bruikbaar op een full frame toestel.

Wouter.
                        De 18-50 2.8 van sigma kost toch niet zo veel meer dan een 18-70 van nikon ? Welke toestellen bedoel je met full frame toestellen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                          De 18-50 2.8 van sigma kost toch niet zo veel meer dan een 18-70 van nikon ? Welke toestellen bedoel je met full frame toestellen ?
                          Hij bedoelt : moest Nikon ooit eens een FF sensor maken
                          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007

tja... de sigma kost toch ook reeds 400€ dus voor die prijs mag de lens toch wel goed presteren... 'k dacht dat ik er zelf nog meer voor gegeven heb bij de locale fotoboer...

wat full frame betreft... heeft Elsan reeds het antwoord gegeven...

wouter.
                            Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Ik heb zelf een D70s en daarmee zeer tevreden.
                              Toch ik heb hier al foto's op het forum gezien (van D200's) die mijn D70s toch niet kunnen evenaren. Vooral als we dan beginnen te kijken naar de ruis factor op ISO 800 en hoger! Volgens mij lijkt de beste keuze de 18-50 f2.8 & D200 er toch uit te komen, zeker als je er het geld voor hebt.
                              Toch nog eens zegge, ik ben zeker niet ontevreden over mijn toestel, maar als je het budget hebt om beter te kopen, niet aarzelen
                              SHARPimages.be

Comment

Working...
                              X