Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony H1-H2-H5 of Canon S2-S3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony H1-H2-H5 of Canon S2-S3

Bezit nu een Canon Ixus 2.1mpxls en ben daar zeer tevreden van.
    Ik wens hem te verkopen (laat weten indien iemand zo iets zoekt?)

Ik zoek nu een groter toestel te kopen, en na wat speurwerk twijfel ik tussen de Cybershot H1(5M), H2(6M) of H5(7M) van Sony
    de Powershot S2(5M), S3(6M) van Canon.

Belangrijk om te weten is dat ik een Mac heb en foto's vnml van reizen en familie zijn, binnen en buiten, regelmatig ook een vergroting, kleur en scherpte is dus belangrijk.

Iemand een advies of gelijke ervaring?
    Alvast zeer bedankt, Filip.

Re: Sony H1-H2-H5 of Canon S2-S3

Vandaag de H1 gekocht en ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Dit is de camera voor "erbij", normaal fotografeer ik met een digitale spiegelreflex. Wat ik altijd belangrijk vind is de snelheid van de focus. Is tie snel genoeg om ons zoontje te fotograferen. En dat is tie... Verder had ik aan 5 MP genoeg... De camera lag lekker in de hand en het was meteen liefde op het eerste gezicht. Handig is het instelwieltje, wat vaak bij andere compacts ontbreekt. Zo kun je toch met een klikje op het wieltje en een draai, zeer belangrijke zaken als sluitertijd, diafragma en belichtingscompensatie snel instellen.

Maar goed camera heb ik nog maar enkele uren, maar ben er zeer tevreden mee tot nu toe...

Ik heb deze camera gekozen uit: de Fuji Finepix 5600, de Kodak Ultrazooms, de Ultrazoom van Olympus en die van Panasonic de Fz5... De ergonomie sprak mij erg aan, de Panasonic lens is lichtsterker maar een stuk onhandiger in gebruik....

Succes en veel plezier met de aanschaf. Ik denk dat je hier zoiezo geen miskoop kunt doen...

Bart

Comment

Hoi,

ik heb deze week na lang wikken en wegen tussen die camera's waar jij ook aan twijfelt, de canon S2 gekocht. En ik moet zeggen dat ik er na mn eerste testshotjes toch al erg tevreden over ben, overigens ook nog maar weinig slechte opmerkingen over gelezen over deze camera. En wat je ook wel zal interesseren: ik heb zelf een mac en dit geeft geen enkel probleem

Ik zag trouwens net dat je bij het onderdeel 'aangeboden' een bod gedaan hebt van 320 euro op een canon s2. Ik kan je zeggen dat deze camera al verkocht is, hij heeft er nog 385 euro voor gekregen geloof ik. Zelf heb ik mijn s2 gekocht op geheugenkaart.be voor 399 euro. Maandagavond besteld, donderdag gekregen. Vond het wat riskant om online te bestellen, maar voor dat prijsje wou ik het toch wel wagen en ik heb er geen spijt van, de service was goed (het zou uitstekend geweest zijn, moesten ze de camera niet bij mn -gelukkig eerlijke- buren afgeleverd hebben).

Veel succes nog met je zoektocht naar jouw geschikte camera, ik begin het al te missen dat dagelijks surfen naar reviews, tweedehandssites etc...

MVG,
      Philine

Comment

H2 gekocht en zeer tevreden!
        Via eg-electronics.de

Comment

Working...
        X