Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over canon eos 350 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag over canon eos 350 D

Mijn vriendin heeft een canon eos 350 D aangeschaft en we hebben samen gezocht hoe we digitaal beeld kunnen krijgen door de digitale zoeker, om een foto te maken, maar zonder resultaat, we kunnen nadien de foto's bekijken op de digitale zoeker maar om foto's te nemen moeten we steeds door de optische zoeker kijken.

Is dit zo bij dit toestel???? of hebben we iets vergeten ???

Ik dacht echter dat dit toestel met dit prijskaartje dit moest kunnen.

Re: vraag over canon eos 350 D

Dit is eigen aan alle DSLR's (enkel op de nieuwe Olympus E330 na)
    Onder het motto "bezint eer ge begint" had je misschien beter eerst even geinformeerd alvorens tot de aankoop van uw fototoestel over te gaan, dan had u niet voor zo'n verrassingen gestaan. Heeft dus niets met het prijskaartje, noch met dit specifieke toestel te maken.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

begin er maar aan te wennen , met een dslr kun je alleen maar door de optische zoeker kijken om foto's te maken , dat moesten ze jullie wel gezegd hebben bij aanschaf (alhoewel , er zijn er ook waar je het scherm kan gebruiken denk ik , maar kan niet direkt zeggen welke)

edit: flitske was me voor
      EOS 50D + BGE2N+EOS 350D + BG E3 -Canon 18-200 EFS IS - 18-55 EFS - EF50 mm MKI 1.8 -
      EF 70-200 2.8 L usm - 2X EXT. - Sigma 150 mm 2.8 Macro - Manfrotto 676B

Comment

Waarom zou je het ook willen? Optisch is veeeeeel beter dan op een schermpje kijken.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

als je er nie content van zijt en hem wil verkopen koop ik hem wel

Comment

Er is slechts één SLR waar je ook via het schermpje kan kijken en dat is de Olympus E-330.

Maar alle pro's gebruiken de zoeker, dus ik ga d'r ook eens aan beginnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door popken
              Mijn vriendin heeft een canon eos 350 D aangeschaft en we hebben samen gezocht hoe we digitaal beeld kunnen krijgen door de digitale zoeker, om een foto te maken, maar zonder resultaat, we kunnen nadien de foto's bekijken op de digitale zoeker maar om foto's te nemen moeten we steeds door de optische zoeker kijken.

Kan je toch niet menen?
              Als je zo'n fototoestel koopt kan je toch tenminste verwachten dat je er iets over opgezocht hebt.
              En zoals gezegd werd, waarom zou je dat willen?
              Kwaliteit veel beter door de zoeker en nooit meer las van de zon op je scherm
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

FZ50

Comment

DSLR's met een prijskaartje tot 10 maal het uwe kunnen dit ook niet, ongelooflijk he....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                  Kan je toch niet menen?
                  Als je zo'n fototoestel koopt kan je toch tenminste verwachten dat je er iets over opgezocht hebt.
                  En zoals gezegd werd, waarom zou je dat willen?
                  Zoooo evident is dat ook allemaal niet, dus je moet je niet schamen popken. Er wordt immers regelmatig voor gewaarschuwd in de reviews maar zeker niet bij allemaal.

En waarom zou je het *niet* willen, met al de voordelen die het heeft?? Wie weet wordt het ooit standaard en dan zal dit elitair gezever erover ook verdwijnen.

Waarom zou je het willen:
                  - boven uw hoofd fotograferen
                  - makkelijker lager of tegen de grond fotograferen (zonder extra kosten of slijk aan uw oren )
                  - achter een hoek fotograferen
                  - minder opvallend (stiekem ) kunnen fotograferen in bepaalde omstandigheden
                  - overzicht behouden over een groter geheel dan in uw viewfinder (bv de dynamiek in een groep mensen, of om te weten hoe ver ge ernaast aan 't mikken zijt met uw tele )
                  - preview voor zelfportret (via video-uitgang)
                  - soms minder vermoeiend
                  - soms meer overzicht over instellingen en compo
                  - enz

Moest het een optie zijn, zowat iedereen zou het erbij kopen.
                  Last edited by maGuy; 2 juni 2006, 10:36.

Comment

Ja dat is nu eenmaal met DSLR's
                    DIe gebruiken nog technologie van voor WO2.
                    Ze zijn hopeloos verouderd tov de compactjes
                    Ze hebben echter nog wel enkele weliswaar te verwaarlozen voordeeltjes.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Bij m'n S1 IS prosumer gebruik ik in 99% van de gevallen steeds de EVF ipv de externe LCD. Ik vind dit nog steeds de beste manier om je op het beeld te concentreren zonder afleiding.
                      In slechts de andere 1% van de gevallen is dit om boven de hoofden te fotograferen (of andere "moeilijke" poses ).
                      Ik mis de live view LCD dus absoluut niet op m'n DSLR.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Straf hé, en ik zal nog meer zeggen ik heb ne EOS 1D Mark II en da ga daar ook ni bij !
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Straf hé, en ik zal nog meer zeggen ik heb ne EOS 1D Mark II en da ga daar ook ni bij !

Dan betaal je daar ook 3495 of meer voor
                          T'is toch wel straf evengoed he dat ze dat er niet in willen maken .
                          Nu zijn wij genoodzaakt om een zigview te kopen.
                          Dus de oplossing is dan een ZIGVIEW kost iets van een 150€ geloof ik

Grts
                          Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                            Ik mis de live view LCD dus absoluut niet op m'n DSLR.
                            Akkoord dat het niet per se om "missen" gaat (je went er snel aan, maar toch ), maar om de wereld die opengaat (of de extra mogelijkheden die *blijven* bestaan) als je het wél ter beschikking hebt

Maar nee, je bent pas bij "de elite" als je géén preview hebt De frustratie van het gemis moet wel heel hoog zijn bij sommigen
                            Last edited by maGuy; 2 juni 2006, 12:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
                              - boven uw hoofd fotograferen
                              - makkelijker lager of tegen de grond fotograferen (zonder extra kosten of slijk aan uw oren )
                              akkoord dat het zijn voordelen heeft maar deze 2?
                              Als je boven je hoofd fotografeerd blijven je ogen toch in hun kassen en kan je evenveel (lees evenweinig) zien als met een dslr, of je moet alweer één hebben waarbij je het scherm kan draaien (en de meeste zijn zo niet)...

Maar dit is toch iets dat je MOET weten als je een dslr aanschaft...
                              Akkoord dat de meesten dit niet weten (wat natuurlijk niet erg is) maar dat is toch even anders als je er zelf één aanschaft...

Koen
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                              X