Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online-newbie: garantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• online-newbie: garantie

hey,

Ben aanhet uitkijken om een 350d online (www.geheugenkaart.be of cornevaniperen.nl ) aan te kopen daar prijsverschillen met lokale dealers toch wel opmerkelijk zijn.
    Het enige waar ik echter wat terughoudend over sta is de procedure die moet gevolgd worden in geval van garantie. Ik heb bij de fotozaak geďnformeerd en wist me te vertellen dat ik voor garantie het toestel bij een lokaal canon inleverpunt mocht brengen.
    1. Wat zijn nu die inleverpunten, zijn dat alle winkels waar ze canon camera's verkopen? Weet iemand zo een inleverpunt zijn in buurt van kortrijk ?
    2. zijn die winkels wel happig om zich met garantie van toestel bezig te houden als het toestel niet bij hen is aangekocht ? iemand al ervaring mee ?
    3. wat met schade tijdens leveringstransport?

mvg,

kruger
    Last edited by kruger; 1 juni 2006, 20:19.

Re: online-newbie: garantie

ik denk dat dit etbass is?
    Zoek maar eens op het forum
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
      hey,

Ben aanhet uitkijken om een 350d online (www.geheugenkaart.be of cornevaniperen.nl ) aan te kopen daar prijsverschillen met lokale dealers toch wel opmerkelijk zijn.
      Het enige waar ik echter wat terughoudend over sta is de procedure die moet gevolgd worden in geval van garantie. Ik heb bij de fotozaak geďnformeerd en wist me te vertellen dat ik voor garantie het toestel bij een lokaal canon inleverpunt mocht brengen.
      1. Wat zijn nu die inleverpunten, zijn dat alle winkels waar ze canon camera's verkopen? Weet iemand zo een inleverpunt zijn in buurt van kortrijk ?
      2. zijn die winkels wel happig om zich met garantie van toestel bezig te houden als het toestel niet bij hen is aangekocht ?
      3. Wat als je het item laat opsturen, en bij ontvangst blijkt dat er al iets scheelt aan het toestel ?

mvg,

kruger
      op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11283 is dat toestel nog goedkoper dan die geheugenkaart site.
      Die winkel is in Turnhout.

Als je wil kun je naar een Vandenborre stappen met de printout van die pagina en het toestel aan dezelfde prijs kopen (laagste prijs garantie) en 5 jaar garantie bijkopen (75€).
      Daalt het toestel in de eerste maand nog in prijs krijg je nogmaals het verschil terugbetaald...(dacht ik toch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaumkr
        op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11283 is dat toestel nog goedkoper dan die geheugenkaart site.
        Die winkel is in Turnhout.

Als je wil kun je naar een Vandenborre stappen met de printout van die pagina en het toestel aan dezelfde prijs kopen (laagste prijs garantie) en 5 jaar garantie bijkopen (75€).
        Daalt het toestel in de eerste maand nog in prijs krijg je nogmaals het verschil terugbetaald...(dacht ik toch)
        dat zal wel niet lukken met een printout van een nederlandse site,
        dan kan je evengoed een 350D prijs afprinten uit hongkong...
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

[QUOTE=beaumkr]op http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11283 is dat toestel nog goedkoper dan die geheugenkaart site.
          [QUOTE]

Denk van enkel body te kopen: en bij geheugenkaart: 599 , is 70 euro goekoper dan konijnenberg...
          Is dit Etbass ?

kruger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
            dat zal wel niet lukken met een printout van een nederlandse site,
            dan kan je evengoed een 350D prijs afprinten uit hongkong...
            Zou wel moeten lukken als je de prijzen neemt van de winkel in Turnhout.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
              Zou wel moeten lukken als je de prijzen neemt van de winkel in Turnhout.
              Of een uitprint van geheugenkaart. Zitten in de omgeving van Mechelen dacht ik.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

hey,
                alvast bedankt voor de reacties. maar...nogmaals gepolst bij winkel,

ivbm garantie, zegt verkoper dat ik het toestel zou kunnen inleveren bij elke winkel waar ze canon verkopen... Iemand ervaring ? (antwoord op vraag 2&3 ...)

MVG,

Kruger

Comment

...ook niet netjes om dan bij Vandenborre te kopen...
                  Gun de winkel die een goede prijs heeft dan ook de verkoop zou ik zeggen...

Comment

Het zal in ieder geval geen vandenborre worden, beetje uit principe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
                      ...ook niet netjes om dan bij Vandenborre te kopen...
                      Gun de winkel die een goede prijs heeft dan ook de verkoop zou ik zeggen...
                      In sé heb je natuurlijk gelijk.

Maar de garantie upgrade is voor 5 jaar bij vandenBorre, en de prijs is lager dan die van Konijn.
                      En vandenborre doet de moeite om een heel netwerk van winkels te onderhouden zodat ik lekker dichtbij mijn materiaal kan kopen in indienen voor service.
                      Als de fotograaf om de hoek ook 5 jaar garantie had geboden was ik daar misschien geweest, want uiteindelijk heeft dat me vooral over de schreef getrokken... De fotograaf om de hoek zou dan al sneller een oogje dichtdoen voor sommige mankementen en je toestel gewoon voor garantie binnengeven.

Dus heb ik voor garantie gekozen en zij maken reclame met laagste prijs dus moet je al stom zijn om meer te willen betalen.

Voor mij was die d50 niet goedkoop, maar als ik met iets meer te betalen 5 jaar ipv 2 jaar garantie heb geeft me dat wel meer vertrouwen. Hopelijk wordt dat niet beschaamd....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
                        2. zijn die winkels wel happig om zich met garantie van toestel bezig te houden als het toestel niet bij hen is aangekocht ?
                        3. Wat als je het item laat opsturen, en bij ontvangst blijkt dat er al iets scheelt aan het toestel ?

het voordeel dat je zou kunnen hebben bij een fotozaak is dat je daar je toestel kan droppen. als je fotozaak voorstelt dat je zelf naar zo'n punt rijdt.. dan kan je em evengoed in een belgische online shop kopen.

ik heb zelf goede ervaring met corné.. geen problemen met garantie toestanden. das dan wel een nl online shop
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

echt niemand meer ervaringen ivbm vraag 2 & 3 ?!?

....

Kruger

Comment

2. zijn die winkels wel happig om zich met garantie van toestel bezig te houden als het toestel niet bij hen is aangekocht ? iemand al ervaring mee ?
                            3. wat met schade tijdens leveringstransport?
                            2. Ze hoeven het niet te doen, maar zolang je toestel binnen de EU is aangekocht moet je landelijk servicecentrum de garantie aanvaarden, dit is een EU wet.

3. Schade tijdens levering van goederen door een bedrijf aan een particulier zijn op kosten van het bedrijf. Vaak hebben die een verzekerde zending via UPS die hen dan de schade vergoed. Bij zichtbare schade pakket weigeren, bij onzichtbare schade na openen binnen 7 dagen melden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaumkr
                              Volledig fout ...

De prijsgarantie van VDB houdt ook enkele voorwaarden in ...

Het moet met dezelfde verkoopsvoorwaarden en al zijn ...

1) Het moet ook in een winkel zijn waar je kan afhalen
                              2) Het moet een soortgelijke winkel zijn
                              3) Ze moeten dezelfde service bieden
                              4) Openingsuren

Wat wil zeggen ...
                              1) Online winkel telt niet mee (geen personeel dat u ten dienste staat)
                              2) Niet direkt leverbaar (telt niet mee, moeten dezelfde stockvoorwaarden zijn)
                              3) Ze moeten dezelfde service bieden (ook de kans bieden tot 5 jaar garantie durven ze er o.a. soms doorsleuren)
                              4) Openingsuren moeten ongeveer kloppen (koop je op een zaterdagnamiddag bij VDB en de andere winkel is dan niet open, dan is het niet dezelfde service)

Ze smijten met veel naar uw hoofd maar da's meestal ook anders.

Ik wou ooit eens een kleine draagbare TV kopen bij VDB en merkte direkt op dat die bij Krëfel goedkoper was.
                              Prijsaanpassing werd geweigerd wegens verschillende redenen :
                              1) Het is nu 18u15 en wij zijn open, Krëfel is nu dicht, dus niet even snel beschikbaar.
                              2) Wij hebben vooral de blauwe in stock, zij de groene, dus de voorraad is niet hetzelfde.
                              3) Ik kan u 5 jaar garantie bieden, Krëfel niet ...

En dan zeg je gewoon "foert, ik koop hem wel elders ..."
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X