Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gewoon of dslr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gewoon of dslr

eneuuh

sony R1 is ook anders een goed alternatief hoor ..
    heb ook heel lang getwijfeld tussen sony R1 en nikon D70 maar uiteindelijk R1 genomen , de kwaliteit en kleuren zijn gewoon super,
    hij is wel iets trager, maar niet storend,
    en je hebt er een heel sjieke lens op zitten, wnr je dezelfde kwalitiet wilt voor een Dslr kan je nog grote som geld extra neersmakke, nu ja ieder zijn smaak/keus/mening natuurlijk ..

ik vind men R1 top
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky
      En dan nog, de enorm ingezoomde foto's van zo'n compactje zijn meestal degenen die je het eerst weggooid. Dat moet dan al een foto geweest zijn van een stilstaand iets met veel licht. Anders moet je er sowieso niet aan beginnen.
      Ik neem liever geen foto dan eentje waarvan je op voorhand weet dat hij niks waard zal zijn..
      da's mijn ervaring he, ik zeg niet dat jou FZ5 sowieso op een slechte manier, ingezoomde bewegende voorwerpen, vastlegt...

Met een allround lens heb je meestal wel de goede foto. De opstarttijd van een compactje, heeft mij al veel meer foto's doen missen dan een eventueel tekort aan zoom...
      maar alweer, da's mijn ervaring he...
      U lijkt me nogal sterk bevooroordeeld (ik zie dat aan het wat minachtende "compactjes" gebruik), ik stel voor dat u mijn eerdere post ook eens leest: qua kwaliteit tout-court gaat er niets boven een DSLR, je moet er het prijskaartje wel bijnemen.
      En de opstarttijd van mijn "compactje" zal wel gerust op kunnen tegen de tijd nodig om een lens te wisselen ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kemizz
        eneuuh

sony R1 is ook anders een goed alternatief hoor ..
        heb ook heel lang getwijfeld tussen sony R1 en nikon D70 maar uiteindelijk R1 genomen , de kwaliteit en kleuren zijn gewoon super,
        hij is wel iets trager, maar niet storend,
        en je hebt er een heel sjieke lens op zitten, wnr je dezelfde kwalitiet wilt voor een Dslr kan je nog grote som geld extra neersmakke, nu ja ieder zijn smaak/keus/mening natuurlijk ..

ik vind men R1 top
        Ja, top is het wel. Je kunt er prachtige foto's mee schieten. Het is inderdaad een formidabel toestel.
        Mààr, iets trager is toch zeker 't understatement van het jaar. Zolang je zon of voldoende licht hebt,
        zolang niets of niemand al te veel beweegt, zolang je op je gemak bent, zolang je dit & zolang je dat
        zolang -maar ook geen sec langer,- trek je met dit logge toestel foto's om meteen in te kaderen en je
        geliefden de ietwat bedorven adem te benemen.
        Edoch, edoch, wanneer de avond is gevallen en b.v. de mensheid zijn werk- voor een dansplunje heeft
        geruild, dan krijg je van die R1 een kramp die geen weerga heeft.
        Want ook al schieten m'n ouwe trouwe kouwe ogen alles 100x trager dan een kwarteeuw of zo geleden,
        t.o.v. deze R1 met zijn groen geflikker, en zijn zal ik of zal ik niet gedoe zijn het nog razendsnelle blikken.
        Kortom, Zeiss of niet Zeis, in minder gunstige lichtomstandigheden zit je met een dikke prul van jewelste
        opgescheept.
        Conclusie na 5000 R1 pics en zonder dank.
        Last edited by Louis; 16 juni 2006, 21:00.
        Voor een handjevol meer prenten....

Comment

De titel van de topic ware hier beter geweest: gewoon of compact
          Last edited by pol parasol; 16 juni 2006, 21:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
            U lijkt me nogal sterk bevooroordeeld (ik zie dat aan het wat minachtende "compactjes" gebruik), ik stel voor dat u mijn eerdere post ook eens leest: qua kwaliteit tout-court gaat er niets boven een DSLR, je moet er het prijskaartje wel bijnemen.
            En de opstarttijd van mijn "compactje" zal wel gerust op kunnen tegen de tijd nodig om een lens te wisselen ?
            Nete, bevooroordeeld niet, blij dat ik nu geen compactje als hoofdtoestel heb wel. Ik kom namelijk van een G3...
            In de 2 weken dat ik mijn 350D heb, heb ik er al meer 'super'fotos met kunnen maken, dan in de 3 jaren met mijn G3. Bewegende of snelle foto's zijn immers uit den boze met een compactje, en als je een 3-jarig zoontje hebt, ben je weinig met een cameratje dat enkel goed werkt bij veel licht, stilstaande fases, niet te veraf, niet te veel verschillen in licht...
            Om de dame te plezieren, zal ik nog wel terug een recent compactje kiezen, met niet te veel zoom, da's enkel slecht voor portemonnee en beeldkwaliteit..
            Da's dan goed voor in de sakosj te steken, als de 350 er niet bij is...

Dus noem me zeker niet bevooroordeeld, eerder blij dat dat ik nu wel de mogelijkheid heb om van alles( of toch bijna) een foto te kunnen maken...
            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
            Fuji Finepix F30

Comment

Ik beweer niet dat een DSLR niet beter is, maar ik heb mijn reflex (analoog) opzij gezet voor een toestel met een serieuze zoom, (in geval ik het nodig heb), en om van de kilo's glas verlost te zijn.
              Ik krijg dan deze foto van op 200 à 250m vanop de begane grond met een "prulletje" van 330 gram. (Na jaren nog eens in mijn geboortestad, Lier, rondgewandeld)
              Met een paar duizend gram en euro's aan lenzen en een DSLR zal het resultaat ongetwijfeld nog beter zijn, maar voor velen zal dit wel volstaan denk ik.
              Is die foto dan zó slecht Tinky-Winky ?

Manufacturer: Panasonic
              Camera: DMC-FZ5
              Aperture: f 3,6
              ISO: 80
              Shutter speed: 1/250 s
              EV ±0,00 EV
              35mm Focal length: 432 mm
              Last edited by nete; 19 juni 2006, 21:44.

Comment

Ik beweer niet dat een DSLR niet beter is, maar ik heb mijn reflex (analoog) opzij gezet voor een toestel met een serieuze zoom, (in geval ik het nodig heb), en om van de kilo's glas verlost te zijn.
                Ik krijg dan deze foto van op 200 à 250m vanop de begane grond met een "prulletje" van 330 gram. (Na jaren nog eens in mijn geboortestad, Lier, rondgewandeld)
                Met een paar duizend gram en euro's aan lenzen en een DSLR zal het resultaat ongetwijfeld nog beter zijn, maar voor velen zal dit wel volstaan denk ik.
                Is die foto dan zó slecht Tinky-Winky ?

Manufacturer: Panasonic
                Camera: DMC-FZ5
                Aperture: f 3,6
                ISO: 80
                Shutter speed: 1/250 s
                EV ±0,00 EV
                35mm Focal length: 432 mm
                Velen vergeten iets.
                Onder ideale omstandigheden trekt een prosumer zo goed als evenwaardige beeldjes als een DSLR!!!
                ISO 80: weinig ruis
                F3.6: is een opening dat bij een DSLR ±overeenkomt met ±F16 dus bijna alles scherp
                Speed 1/250 met 432mm is normaal wat weinig maar de Panasonic heeft AS dus is ook ideaal.

Trek nu dezelfde foto eens bij valavond en vergelijk dan met een DSLR. Dan zul je de verschillen pas echt zien.
                Ik zeg altijd, het is als je de limieten bereikt dat de verschillen tot uiting komen.

Hubert
                Last edited by Macroshopper; 20 juni 2006, 06:49.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Velen vergeten iets.
                  Onder ideale omstandigheden trekt een prosumer zo goed als evenwaardige beeldjes als een DSLR!!!
                  ISO 80: weinig ruis
                  F3.6: is een opening dat bij een DSLR ±overeenkomt met ±F16 dus bijna alles scherp
                  Speed 1/250 met 432mm is normaal wat weinig maar de Panasonic heeft AS dus is ook ideaal.

Trek nu dezelfde foto eens bij valavond en vergelijk dan met een DSLR. Dan zul je de verschillen pas echt zien.
                  Ik zeg altijd, het is als je de limieten bereikt dat de verschillen tot uiting komen.

Hubert
                  Volledig akkoord, ikzelf schrijf hogerop min of meer hetzelfde.
                  Ik wou enkel eens proberen tonen wat een FZ5 wél kan.
                  Iemand die alles neutraal bekijkt haal je er zo uit (heeft het meestal over prosumers), wie enkel DSLR voor vol aanziet heeft het wat denigrerend over "compactjes".
                  En wat ik vind dat toch ook niet te versmaden is: bovenstaande foto is zonder statief genomen met een "uitrusting" die 330 gram weegt (camera + lens), ik vermoed dat ik met een DSLR toch snel aan een paar kilo zou zitten.

Comment

Volledig akkoord, ikzelf schrijf hogerop min of meer hetzelfde.
                    Ik wou enkel eens proberen tonen wat een FZ5 wél kan.
                    Iemand die alles neutraal bekijkt haal je er zo uit (heeft het meestal over prosumers), wie enkel DSLR voor vol aanziet heeft het wat denigrerend over "compactjes".
                    En wat ik vind dat toch ook niet te versmaden is: bovenstaande foto is zonder statief genomen met een "uitrusting" die 330 gram weegt (camera + lens), ik vermoed dat ik met een DSLR toch snel aan een paar kilo zou zitten.
                    Compactjes en prosumer zijn twee verschillende categorieren. De Panasonic val feitelijk onder categorie Bridge toestellen. Hij is met zijn 330gr wel een stuk compacter als een DSLR en ook een stuk goedkoper. Vergelijk hem met een D50 met de 18-200 VR lens en je hebt een toestel van rond de 1200gr en €1100.
                    En zoals gezegd, zullen onder ideale omstandigheden de foto's niet veel verschillen.
                    Kont natuurlijk nog het voordeel van verwisselbare lenzen erbij maar ook het nadeel van de prijs van andere lenzen.
                    Het is een kwestie van afwegen tussen gebruiksgemak, uitbreidbaarheid, grenzen willen/kunnen verleggen.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Compactjes en prosumer zijn twee verschillende categorieën.
                      200% akkoord, vandaar mijn reactie op Tinky Winky zijn "DSLR super camera's" en daarbuiten enkel de "speelgoed compactjes".
                      Zoals altijd ligt de waarheid wel ergens tussenin.

Comment

Een vaststaand object, overdag getrokken, veel licht...
                        Misschien eens vergelijken als je dat 's avonds moet doen, en een bewegend object..dan is er waarschijnlijk weinig om mee te vergelijken, gezien je zulke foto gewoon niet kan nemen met een compactje.

Een compactje en een bridge, ook nog een verschil, vooral in zoom, zoals jou foto duidelijk maakt.

In goede omstandigheden, kan je zelfs met een GSM goede foto's maken, daar is weinig aan te vertellen......

en trouwens, ik heb ook nog een compactje he, voor in de sakosj van madam..
                        5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                        Fuji Finepix F30

Comment

het grotere gewicht geeft wel een betere balans

ik merk dat verschil vooral tss mijn 50mm 1.8 en 17-35 2.8
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                          X