Hallo fotografiekenners!
Niet slecht hè?
In 2003 had ik mijn eerste digitale camera, een Canon Powershot A200. Was er toen wel blij mee, alleen de afdrukvertraging begon me te ergeren (en dan vooral tussen aanzetten en uberhaupt eerste foto)
Dus ik vorig jaar op zoek naar een andere, dit keer via marktplaats. Een tweedehands Canon G2 gekocht. Zeeeer tevreden met die camera, kan me helemaal uitleven op de instelmogelijkheden welke ik miste bij de A200. Maar toch ook weer een nadeel, kolossaal groot en zwaar.
Dus wat ik nu zoek (voor m'n backpackreis van 11 maanden Australie - Nieuw Zeeland - Thailand).
* jaszakformaat: klein/licht
* minimaal 3 megapixel
* optische zoom zou leuk zijn (3x ofzo is wel weer genoeg)
* kleine afdrukvertraging
* goede macromodus
* En wat ik eigenlijk ook zoek in een camera, zo'n wieltje met voorkeuzemogelijkheden van bijvoorbeeld sluitertijd zelf instellen, scherptediepte enz.
* Op AA batterijen zou mooi zijn.
* CF I/II kaartjes heb ik zat, dus voorkeur, maar een andere geheugenmedium mag ook.
* Maar toch ook een niet al te 'chique' camera, hij mag tweedehands zijn.
Budget hangt erg van de camera ook af, zo'n 100-200 euro dacht ik eigenlijk. Niet zo veel dus, maar eigenlijk mag het cameraatje ook wel vrij simpel zijn.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een tweedehands Canon A70/80/85 zoiets?
Welke camera raden jullie aan? Met richtlijnen voor tweedehands prijzen.
In afwachting op de waterval van jullie tips
en bedankt alvast,
Groetjes,
Carla
Je laatste bezoek: 14th March 2003

In 2003 had ik mijn eerste digitale camera, een Canon Powershot A200. Was er toen wel blij mee, alleen de afdrukvertraging begon me te ergeren (en dan vooral tussen aanzetten en uberhaupt eerste foto)
Dus ik vorig jaar op zoek naar een andere, dit keer via marktplaats. Een tweedehands Canon G2 gekocht. Zeeeer tevreden met die camera, kan me helemaal uitleven op de instelmogelijkheden welke ik miste bij de A200. Maar toch ook weer een nadeel, kolossaal groot en zwaar.
Dus wat ik nu zoek (voor m'n backpackreis van 11 maanden Australie - Nieuw Zeeland - Thailand).
* jaszakformaat: klein/licht
* minimaal 3 megapixel
* optische zoom zou leuk zijn (3x ofzo is wel weer genoeg)
* kleine afdrukvertraging
* goede macromodus
* En wat ik eigenlijk ook zoek in een camera, zo'n wieltje met voorkeuzemogelijkheden van bijvoorbeeld sluitertijd zelf instellen, scherptediepte enz.
* Op AA batterijen zou mooi zijn.
* CF I/II kaartjes heb ik zat, dus voorkeur, maar een andere geheugenmedium mag ook.
* Maar toch ook een niet al te 'chique' camera, hij mag tweedehands zijn.
Budget hangt erg van de camera ook af, zo'n 100-200 euro dacht ik eigenlijk. Niet zo veel dus, maar eigenlijk mag het cameraatje ook wel vrij simpel zijn.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een tweedehands Canon A70/80/85 zoiets?
Welke camera raden jullie aan? Met richtlijnen voor tweedehands prijzen.
In afwachting op de waterval van jullie tips

Groetjes,
Carla
Comment