Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik ook de gelukkige bezitter van een S9500.
    Ik ben nog volop aan het oefenen (weliswaar met een engelse handleiding ) een nederlandse kan ik niet bekomen, daar het toestel in Duitsland gekocht is.

Wat mij tot op heden nog niet goed gelukt is, is om foto's te nemen met op de achtergrond een ondergaande zon en daarop de kinderen.

De kinderen zijn onderbelicht.

Kan er mij iemand zeggen in het nederlands hoe je de instellingen moet doen om zo'n foto tot een goed einde te brengen.

groeten

Comment

Kan er mij iemand zeggen in het nederlands hoe je de instellingen moet doen om zo'n foto tot een goed einde te brengen.
      ik zou instellingen laten , en bijflitsen
      Fuji Digitaal fototoestel

Comment

+1 hele stop overbelichten, anders krijg je silhouetten.

Comment

en hoe zet ik snel een stop bij ? (in het nederlands aub)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miske
            Bedankt, ik ga 'm toch bestellen bij m'n nonkel; ik krijg nl. nog een fotografiecursus cadeau van hem en dat is maar goed ook want ik kan veel tips gebruiken (ben volledig blind). Maar het lijkt me een geweldig toestel, ooh ik heb al helemaal de kriebels ... Jihaaaaaaaa! Lekker mijn zwetteke (mijn zwarte geleidehond Olly) fotograferen, oh yes! Ik kijk er echt naar uit! Bedankt en mmmm, droom droom droom!

Dag miske,

hij zal je zeer wel bevallen.Echt iets voor jou deze camera en het filmen werkt ook perfect.Je kan ook nog op deze fuji CF kaartens gebruiken als opslag medium.We horen het wel als er nieuwe fotos op je webpagina komen te staan met deze camera.

fabbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schokkaert
              pag 45 legt het je wel uit .Mode dial moet in A,P of S staan.Blijvend drukken op het belichtingsknopje +- en dan draaien aan het instelwieltje
              tot je de vereiste stop hebt.
              Proberen zou ik zeggen
              een nederlands boekje kan je kopen bij Fuji maar kost wel 35euro voor zo'n klein boekje .Zal wel ooit eens iemand deze inscannen
              en het ons laten weten. Oopps sri moderator
              Last edited by Fabbe; 7 juli 2006, 13:35.

Comment

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik ook de gelukkige bezitter van een S9500.
                Ik ben nog volop aan het oefenen (weliswaar met een engelse handleiding ) een nederlandse kan ik niet bekomen, daar het toestel in Duitsland gekocht is.

Wat mij tot op heden nog niet goed gelukt is, is om foto's te nemen met op de achtergrond een ondergaande zon en daarop de kinderen.

De kinderen zijn onderbelicht.

groeten
                als je op AUTO stand werkt gewoon bijflitsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                  Dag miske,

hij zal je zeer wel bevallen.Echt iets voor jou deze camera en het filmen werkt ook perfect.Je kan ook nog op deze fuji CF kaartens gebruiken als opslag medium.We horen het wel als er nieuwe fotos op je webpagina komen te staan met deze camera.

fabbe
                  Ik heb er al helemaal zin in; hij is vannacht besteld en ik hoop 'm dinsdag of woensdag te hebben en natuurlijk asap wat lesjes te krijgen. En dan kan ik eindleijk door iemand fatsoenlijke foto's @ work van mij & Olly laten nemen want dat is hier nu ALTIJD een probleem (Kim, je gaat te rap of die digi gaat niet af of dat inzoomen was nog niet in orde of die zwarte is niet in beeld of die zwartekop is 1 zwarte plek of ...). Oh jippiedepippie . Ik voel me net als een klein kind als Sinterklaas moet langskomen .

Comment

op de knop (bovenkant) +/_ drukken, en dan met het meest rechtse wiel bovenaan 3 stappen naar rechts, naar de plus gaan. (dat is een HELE stop in 1/3 stappen)
                    Last edited by drob; 9 juli 2006, 21:58.

Comment

Is het niet mogelijk dat alle mensen die een s9500, eens wat foto's plaatsen op dit forum, of een link naar foto's die ze gemaakt hebben met de s9500, ik ben erg nieuwsgierig naar deze foto's

Alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orca45
                        Is het niet mogelijk dat alle mensen die een s9500, eens wat foto's plaatsen op dit forum, of een link naar foto's die ze gemaakt hebben met de s9500, ik ben erg nieuwsgierig naar deze foto's

Alvast bedankt !
                        Als je naar de site van pbase gaat kan je op soort camera duizenden foto's bekijken. Erg handige site! Succes!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michelle
                          Als je naar de site van pbase gaat kan je op soort camera duizenden foto's bekijken. Erg handige site! Succes!!
                          Dank je wel Michelle, deze site kende ik al, maar ik wil graag foto's zien van deze leden zien !!!
                          ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

Comment

Ik ben vanavond mijn digi gaan afhalen en ik ben er heel erg blij mee!

Ik ben absoluut een beginneling en heb 3u "les" gehad over de belangrijkste knoppekes, menu-instellingen en toeters en bellen van deze digi. Erg leuk allemaal hoor! Het kostte in het begin wel wat moeite om b.v. het lensbeschermknopje goed op de lens te krijgen, om de geheugenkaart er goed in te krijgen, om de menu-instellingen vanbuiten te leren enz. Het is toch allemaal vrij omvangrijk hoor en je kunt blijkbaar echt zoveel met deze camera! Nu is het ook wel flink wennen met het zoomen dat makkelijker is maar toch weer een ander systeem want met mijn Canon Powershot wist ik ongeveer wel hoe lang ik op de knop moest drukken om de juiste zoom te krijgen, maar nu moet ik dus weer ff beginnen met uitzoeken hoe dat juist moet. Erg leuk allemaal!

Ik heb 1 foto gemaakt, maar let wel: Het was mijn eerste foto, en ik ben nog steeds helemaal blind, dus ja, ik ben absoluut geen professionals zoals jullie en zal dat ook nooit worden, maar met deze digi ben ik echt wel heel erg blij!!!

Hieronder mijn eerste probeerseltje:

Hellooooooooow, yes, I'm Olly, a guide dog and I work for Kim!

Comment

Miske succes met de camera.En OLLY zoals ze naar de lens kijkt weet ze blijkbaar al wat er gaat gebeuren.

Comment

Foto's Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Hallo,

Ergens in deze topic is er een vraag gesteld om foto's te plaatsen die gemaakt zijn met de S9500.
                                Hier kunnen jullie mijn eerste serie foto's vinden.

Foto's S9500

Ik had mijn camera pas en heb de (engelse handleiding) reeds meer dan 10 maal gelezen (ben nog steeds op zoek naar de nederlandse).
                                (ik ben in onze onze club gebombardeerd tot reporter)

De foto's in andere albums zijn genomen met een Sony Mavica MVC-FD92. 1,3 Megpixels.

Comment

Working...
                                X