Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Ik heb sinds 1,5 week een S9500 en ben op zich tevreden. Heeft mooie kleuren en hoeveelheid ruis is erg goed. Dus tot zover geen klachten! Maar ik ben nu nog aan het sparen voor een canon 5d of nikon D200. Weet nog niet welke van de 2 ik wil.

Comment

O.k. Ik ben eruit!!
      Morgen ga ik hem halen, de fuji s9500.
      Ik weet het. Het is geen reflex maar hij leunt er enorm tegen aan.
      En vooral de pluspunten van de handmatige tussenring en het handmatig in- en uitzoomen spreekt me erg aan. Alsook de vaste lens natuurlijk. En wat voor één!!
      Ik laat vooral nog iets weten, maar in ieder geval reeds bedankt voor de raad.
      De nikon 200 blijft voorlopig een droom.

Comment

Ik heb de Fuji S5000 en ben daar steeds heel tevreden over geweest en nog steeds. Ik kocht het toestel 2 jaar geleden.

Comment

Ik ben ook in het bezit van Fujifilm S5000 en ben er nog altijd zeer tevreden van. Mijn enige probleem ( foto binnen in een zaal ) heb ik opgelost met hier op het forum een slaveflitser te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pago
            Ik ben ook in het bezit van Fujifilm S5000 en ben er nog altijd zeer tevreden van. Mijn enige probleem ( foto binnen in een zaal ) heb ik opgelost met hier op het forum een slaveflitser te kopen.
            Met foto's binnenin had ik nog nooit problemen, zijn altijd klaar genoeg.

Comment

Ik heb ook het kleinere broertje van de S9500 namelijk de S5500. Ik vind dat Fujifilm een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding heeft. Het is een sterk en degelijk toestel. Kleuren zijn heel mooi.
              ja, indoortoestanden gaan heel erg moeilijk, of ligt het aan mij? Op sommige indoorwedstrijden mag je geen flits gebruiken.
              Ben erg tevreden maar denk uiteindelijk op termijn over te schakelen naar reflex.
              Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Sorry, noem mij een lafaard, om het even wat.
                Bij het testen van de s9500 bij konijnenberg in turnhout keek ik door de zoeker . ik kan echt niet wennen aan het elektronische beeld dat met schokken voortbeweegt als je de camera beweegt.
                Kan er echter niet aan wennen. Heb er nog eens een nacht van wakker gelegen en alles nog eens op een rijtje gezet.
                Ben nu pas echt tevreden met mijn nikon d50 body en tamron 18-200mm obectief.
                Veel succes met de fuji s9500 maar ik mis het reflexgevoel. Sorry!!

Comment

Nee, geen lafaard om of het even wat Geerthey. Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten. Mijn S5500 heeft ook een electronische mini monitor als zoeker maar dat werkt echt heel erg goed. Geen enkele schok of storing of slecht beeld of wat dan ook. Mogelijk heb jij een toestel getest met een technisch defect.
                  Ik ben het met je eens dat je met een reflex nog steeds betere resultaten bereikt maar zeggen dat een S9500 niet deugd...zo ver zou ik niet durven gaan.
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

ik kan echt niet wennen aan het elektronische beeld dat met schokken voortbeweegt als je de camera beweegt.
                    Dat de zoeker niet zo nauwkeurig is als deze van een relfex, zoveel is duidelijk, maar dat schokkerige heb ik tot op heden toch nog niet ervaren Ik zet de "hernieuwingsfrequentie" van het scherm van mijn S9500 wel altijd op 60Hz (een optie in het "set"-menu), misschien is dit de reden waarom het bij u wat schokkerig overkwam?
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                      Dat de zoeker niet zo nauwkeurig is als deze van een relfex, zoveel is duidelijk, maar dat schokkerige heb ik tot op heden toch nog niet ervaren Ik zet de "hernieuwingsfrequentie" van het scherm van mijn S9500 wel altijd op 60Hz (een optie in het "set"-menu), misschien is dit de reden waarom het bij u wat schokkerig overkwam?
                      Hij bedoeld niet het scherm maar de EVF en die schokken wel degelijk als je snel van richting veranderd. Mijn S7000 had dat vroeger ook.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hij bedoeld niet het scherm maar de EVF en die schokken wel degelijk als je snel van richting veranderd. Mijn S7000 had dat vroeger ook.
                        Zelfs met de EVF heb ik dit probleem niet. De hernieuwinsfrequentie is zowel van toepassing op het scherm als op de EVF. Ik mag met mijn S9500 als een gek ronddraaien, maar ik heb nog nooit zo'n schokkerige beweging vastgesteld hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                          Ik mag met mijn S9500 als een gek ronddraaien.
                          Dat moet nogal een zicht zijn

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Daarom zeg ik ook 'als een 'gek'

Comment

Alle gekheid op een stokje, iets anders: wat is het verschil tussen de xD-kaartjes van 1G van Fuji en die van Olympus? Ik moet voor de S9500 nog wat geheugen aanschaffen, maar weet niet meteen wat. Ik veronderstel dat er evengoed een kaartje van Olympus in de Fuji kan of vergis ik me? En vanwaar dat grote prijsverschil tussen die twee 1Gig-kaarten??

van geheugen enz ken ik helaas nog niks...

tnx
                              .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

Comment

zolang het een XD kaartje is is er geen verschil tussen de twee merken
                                maar je kan toch ook in die S9500 een CF kaartje steken?
                                die zijn veel goedkoper kwestie prijs/geheugen

Comment

Working...
                                X