Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus c-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus c-300

Hallo,

Ik heb momenteel een compact Olympus c-300
    Deze kan insgesteld worden voor verschillende formaten.

Standaard gebruikt hij 1984*1488 low compression JPG
    Ik zou hem nu graag veranderen naar een 3:2 1984*1312.
    Dit kan gemakkelijk in het menu maar de instelling moet ik iedere keer opnieuw doen als ik de camere opnieuw open.
    Kent er iemand een manier om deze 3:2 instelling als default te gebruiken?

Vraag twee is hoe een camera die verschillende formaten technisch verwerkt.
    Wordt er dan een deel van de sensor niet gebruikt of wordt er crop gebruikt.
    Deze vraag stel ik om te kiezen voor de beste kwaliteit.

Hartelijk dank,

Johan

Re: Olympus c-300

Ga in het menu en zet bij settings 'all reset' op 'off'
    Wel geen garantie op deze tip van mij, bezit zelf een olympus maar geen c-300, dus mogelijk is die instelling niet aanwezig op uw kamera, ofwel onder een andere benaming
    Wat uw tweede vraag betreft, de breedte van de foto blijft hetzelfde maar de hoogte niet, dus worden er zowiezo pixels boven en beneden weggelaten.
    Je moet er wel op letten dat wanneer je op 3:2 fotografeert, je niet te krap gaat kadreren omdat de menselijke hersenen de onhebbelijke eigenschap hebben om boven en onder wat op uw lcd scherm zwart is denkbeeldig 'op te vullen'
    Ik weet niet of dat voor U duidelijk is, zelf fotografeer ik steeds op 3:2 behalve bij maco, en in het begin had ik wel wat problemen met afgesneden stukken hoofd
    Je zou ook altijd op 4:3 kunnen fotograferen, en dan croppen op 3:2 ,maar dat is niet altijd mogelijk, is afhankelijk van de kompositie.
    Ik fotografeer voornamelijk op 3:2 omdat bij het laten afdrukken de verhouding 4:3 niet bij alle centrales verkrijgbaar is, zeker niet in de grotere formaten.
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Ga in het menu en zet bij settings 'all reset' op 'off'
      Wel geen garantie op deze tip van mij, bezit zelf een olympus maar geen c-300, dus mogelijk is die instelling niet aanwezig op uw kamera, ofwel onder een andere benaming
      Bedankt Bingel,

Uw reset off tip werkt hier perfect.

Johan

Comment

Laat maar eens een paar schoon fotokes zien, want olympus is hier wat ondervertegenwoordigd
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Working...
        X