Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoeker Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoeker Nikon D70

Ik heb een weekendje met een Nikon D70 gewerkt. Het toestel bevalt me wel maar er was 1 ding waar ik mij aan stoorde.
    De zoeker gaf maar een beperkt beeld van wat er op de foto komt. Ik maar framen en dan als je de foto effectief trekt, dan komt er langs alle kanten nog een stukje foto bij.

Deed ik nu iets verkeerd? Was het een instelling in de camera?
    Erg vervelend als je perfect een hoofd van iemand in de frame neemt, en achteraf blijkt er toch nog een stuk storend schilderij aan de zijkant op te staan.

Hebben andere DSLR dit ook?
    Last edited by FotoDirk; 14 mei 2006, 21:45.
    Tot sluitertijd, Dirk

Re: Zoeker Nikon D70

de zoeker geeft maar 95% weer van de werkelijkheid, maar dat kun je er makkelijk weer afsnijden en dat is makkelijker dan bij breien...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

daarvoor bestaat de cropfunctie in PS

en zoals hjanssen zegt: beter iets te veel, dan iets te weinig
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Idd achteraf croppen.

Persoonlijk vind ik de zoeker echt iets wat serieus beter kan op de D70 ... als je dan eens de D200 in je handen hebt gehad .
        Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales
          Idd achteraf croppen.

Persoonlijk vind ik de zoeker echt iets wat serieus beter kan op de D70 ... als je dan eens de D200 in je handen hebt gehad .
          En als je een D2X in handen hebt gehad......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

tja er kan altijd wel iets beter

maar was op 't moment van de lancering wel 't DSLR-instapmodel van Nikon hé

belet me toch ni om deftige foto's te pakken
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik ben gewend te werken met een F100 ... en als je dan even de D70 terug gebruikt dan is die zoeker wel erg klein. Wil niet zeggen dat em niet goed is hé ... beetje aanpassen
              Gravity Sucks ....

Comment

Working...
              X