Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands Nikon D70

Ik kan een Nikon D70 kopen (2 jaar oud - 17000 foto's) met 2 Sigma lenzen (18-50 en 50-200). Is dit een goede koop of kan in beter de Canon eos 350 aankopen. Wat mag die combinatie nog kosten?

Heb nog geen lenzen en moet daar dus geen rekening mee houden.

Re: 2de hands Nikon D70

Volgens mij hangt het vooral af hoeveel voor deze combinatie nog gevraagd wordt... (voor zo'n combinatie zou ik maximum 700 euro bieden)
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
      Volgens mij hangt het vooral af hoeveel voor deze combinatie nog gevraagd wordt... (voor zo'n combinatie zou ik maximum 700 euro bieden)
      Lenzen zijn geen topglas maar goed om mee te starten, samen 250 € waard nieuwprijs. Nakijken of de body al binnen geweest is voor BGLOD, indien niet kan dit nog optreden. De sluiter kan nog effe mee, je moet rekenen dat die onder normale omstandigheden toch minimaal 50.000 clicks moet kunnen. Een nieuwe D70s body staat net geen 1000 € op het moment.
      Ik zou er toch niet teveel aan betalen.
      Voor 850 € koop je een splinternieuwe D50 met beide lenzen erbij.
      fotosite

Comment

Niet onbelangrijk is welke 18-50mm, want Sigma heeft er twee. De ene is 18-50mm f/2.8 en de andere is 18-50mm f/3.5-5.6. Die eerste is een uitstekende lens, die tweede is pure "brol".

Comment

Een splinternieuwe Nikon D50 + Nikor 18-55mm en een Nikor 55-200 de 2 kit lenzen dus 799,00€ bij Photo Hall.

Daar schiet je al een eind mee op om te beginnen

Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Het is de kit lens : Sigma 18-50mm f/3.5-5.6.

Comment

Hoy,

Heb zelf een D70 en wil wel even vertellen dat dit niet te vergelijken is met een D50.
              Het is wel een waar voor je geld toestel, maar als abitieuse fotograaf opteer ik voor een klasse hoger.
              De D70 mag dan nieuw maar een slordige 700 euro kosten maar is bijlange zo snel niet als de D70. Een van de grote voordelen is de CF kaart, bij d50 sd.
              CF is gewoon sneller en wordt daarom altijd in semi en pro toestellen gebruikt.

Toch iets om over na te denken.

Mijn toestel (D70) heeft te koop gestaan en heb besloten te houden als 2° toestel. Kan er gewoon geen afstand van nemen , zo tevreden ben ik ervan.

Ik kreeg ook reacties zoals: ja maar de D50 kun je al kopen aan....
              wel, ik heb ermee gewerkt en dat is toch wel een klasse lager hoor...ze mogen hem houden.

Greetzzzz
              Will
              -----------------------------------------------------
              D2X-D70 & ne glasbak van 18 tot 400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                De D70 mag dan nieuw maar een slordige 700 euro kosten maar is bijlange zo snel niet als de D70.
                Juist

Ik vermoed dat de D50 bijlange niet zo snel is als de D70?
                ViV - Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                  Een van de grote voordelen is de CF kaart, bij d50 sd.
                  CF is gewoon sneller en wordt daarom altijd in semi en pro toestellen gebruikt.
                  In mijn inkoopactie voor geheugenkaartjes had ik ook SD kaartjes van 2GB.
                  Ze waren 150x. Als dat niet snel is weet ik het ook niet meer.

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                  X