Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D en STOF???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 30D en STOF???

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Wat een larie lees je hier soms toch ?

Dus als je een Rolls Royce koopt word je verwacht de kennis te hebben om deze te onderhouden ?
    Mij lijkt het belangrijker dat je met een auto kan rijden en met een fototoestel foto's kunt trekken...
    Bij een een Rolls zijn beide zaken niet van belang, dan heb je daar iemand voor...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bij een een Rolls zijn beide zaken niet van belang, dan heb je daar iemand voor...
      Kom je uit je winterslaap ?

Comment

Kocht pas Canon 30D met EF 100-400 1:4.5-5.6 L IS.
        Al vanaf de eerste foto's was er stof en condensvlekjes op mijn sensor. De leverancier heeft de sensor gratis gekuist.
        De lens werd nooit vewisseld.
        Dit was de reactie van "Canon" :

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Het betreurd ons te vernemen dat uw Camera EOS 30D vlekken op de sensor heeft direct na aankoop. Helaas hebben wij hiervoor geen verklaring hoe dit mogelijk is geweest. Vlekken (bijv. stof) kunnen op de sensor komen wanneer de lens verwisseld wordt. Dit kan nooit helemaal verkomen worden dat stop in een body komt.
        Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

Comment

De mijne (nieuw gekocht bij Konijn 2 maand geleden) had het dus blijkbaar dus ook zitten, gratis een portie Japans stof bijgeleverd. Ondertussen zelf met swabjes en isopropylalcohol schoongemaakt. Voor deze benodigdheden moest ik een tripje over hebben van Brugge naar Gent. De 2 'grote' fotozaken in het Brugse bekeken mij alsof ik van Mars was toen ik zei dat ik de sensor zelf wou reinigen ! Eéntje ervan durfde zelfs te beweren dat dit onmogelijk was op een nieuwe camera stof te hebben en dat ik een 'refurb' had gekocht zonder dat ik het wist: 'Ja meneer, hoe kan het anders dat ze bij Konijnenberg zoveel goedkoper zijn ?' Omdat ik me steeds erger aan dergelijke stompzinnige uitspraken ging mijn gesprekje met de verkoper van kwaad naar erger en het speet me alweer dat ik er toch was binnen gestapt. Moraal van het verhaal: als je een DSLR hebt, zorg dan ook dat je een cleaningskit in huis hebt.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            De mijne (nieuw gekocht bij Konijn 2 maand geleden) had het dus blijkbaar dus ook zitten, gratis een portie Japans stof bijgeleverd. Ondertussen zelf met swabjes en isopropylalcohol schoongemaakt. Voor deze benodigdheden moest ik een tripje over hebben van Brugge naar Gent. De 2 'grote' fotozaken in het Brugse bekeken mij alsof ik van Mars was toen ik zei dat ik de sensor zelf wou reinigen ! Eéntje ervan durfde zelfs te beweren dat dit onmogelijk was op een nieuwe camera stof te hebben en dat ik een 'refurb' had gekocht zonder dat ik het wist: 'Ja meneer, hoe kan het anders dat ze bij Konijnenberg zoveel goedkoper zijn ?' Omdat ik me steeds erger aan dergelijke stompzinnige uitspraken ging mijn gesprekje met de verkoper van kwaad naar erger en het speet me alweer dat ik er toch was binnen gestapt. Moraal van het verhaal: als je een DSLR hebt, zorg dan ook dat je een cleaningskit in huis hebt.

Foto De Mey zekers
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

Comment

Foto De Mey zekers
              Nee, deze keer waren het die andere pipo's !
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PierreVanHoof Bekijk bericht
                Zelf heb ik sinds enkele maanden ook een 30D

Het mij al gebeurt dat ik de sensor kuis voor een shoot
                en dat tegen het eind van de shoot je terug vieze bolletjes
                op de sesor hebt
                Ik heb maar een lens en verwissel die dus nooit

Ik ben al terug naar de winkel geweest en daar wist men te
                vertellen dat het normaal was

Zo te horen heb ik dus een 30D van 2-de kwaliteit
                ... en is die winkel niet bereid die eventueel terug te nemen of op z'n minst te cleanen?
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Beide gaan evenveel stof trekken hoor maar je ziet het gewoon minder op de 10D omwille van de plaatsing van de glasplaat voor de sensor. Maar de ene trekt niet meer stof dan de andere hoor.

Ik vind dat hele stofgedoe op DSLR's overdreven. Ik heb het hier al geschreven maar ik zal het nog maar eens herhalen. Je kuist je lenzen toch ook hoop ik. Wel je sensor kuisen dat is 1 min extra kuiswerk en opgelost. En met die sensor cleaning systemen is het nog minder nodig als vroeger.
                  ik heb een 10D en een 30D.
                  vraagje: volgens jou zit voor de sensor dus een glasplaatje bij de 10D en bij de 30D niet? is dat zichtbaar? of hoe kom je aan die informatie?!
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Ongelofelijk hoe slecht iedereen zijn camera is op gebied van stof op de sensor. Ik heb een 20D(2,5jrs),30D(1.2jrs) en 1DIIN(8md). Ik fotografeer zeer veel en wissel heel dikwijls van lenzen. Als ik dit hier allemaal hoor dan moet ik elke week de sensor van minstens één body reinigen. Ik heb NOG NOOIT één van de sensors geraakt met al die toestanden die jullie hier beschrijven.Ik blaas met een grote blaaspeer om de paar maanden de sensors eens af. Daarmee wil ik niet zeggen dat er misschien geen stofje te zien is in mijn foto's....zeker wel . Iedereen die een beetje bezig is met digitale fotografie gebruikt wel een fotobewerkingsprogramma waarmee je de grootste stofjes makkelijk kunt verwijderen in een paar klikken tijdens je workflow. Op de paar grote prints die ik jaarlijks laat maken zie je de miniscule stofdeeltjes die je op je pc scherm ziet bij 100 vergroting niet.
                    We zijn omringd door miniscuul stof, en bij het wisselen van je lenzen gaat er onvermijdelijk wat stof mee naar binnen. De meeste lenzen bevatten bewegende delen... inwendig of uitwendige. Hiedoor pomp je onvermijdelijk lucht rond tijdens het zoomen of scherpstellen.Ik heb echt medelijden met de mensen die denken dat je een sensor 100%stofvrij kan en moet houden om er een foto mee te kunnen maken. Neem uw camera en ga wat foto's maken ...ipv uw sensor te reinigen
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      ik heb een 10D en een 30D.
                      vraagje: volgens jou zit voor de sensor dus een glasplaatje bij de 10D en bij de 30D niet? is dat zichtbaar? of hoe kom je aan die informatie?!
                      Dat glasplaatje zit er altijd. Maar het verschil wordt gemaakt door de afstand van dat glasplaatje tov de sensor.

Is dat zichtbaar niet echt de verschillen in afstand zijn heel klein en ik heb nooit eens bekeken of je het verschil kon zien tussen mijn 10D en 20D. en de 10D heb ik niet meer. Maar ik betwijfel dat je dat echt kan zien.

Hoe ik aan de info kom. Tja ik zit nu al jaren op dergelijke forums en hieromtrent is nogal wat te doen geweest toen de 20D uitkwam. Maar links met info en dergelijke kan ik je echt niet meer geven. Je gelooft me of je gelooft me niet sorry beter kan ik niet doen. Ik vind het hele stofverhaal sowieso iets dat buiten alle proportie geblazen wordt op internet. Kuis gewoon je sensor ook wanneer je je lenzen kuist. Moeilijk is het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Dat glasplaatje zit er altijd. Maar het verschil wordt gemaakt door de afstand van dat glasplaatje tov de sensor.

Is dat zichtbaar niet echt de verschillen in afstand zijn heel klein en ik heb nooit eens bekeken of je het verschil kon zien tussen mijn 10D en 20D. en de 10D heb ik niet meer.
                        Is dit de verklaring dat de EF-S lenzen NIET op de 10D passen, alhoewel deze ook een cropfactor van 1.6 heeft ?
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Is dit de verklaring dat de EF-S lenzen NIET op de 10D passen, alhoewel deze ook een cropfactor van 1.6 heeft ?
                          remove lens and watch !

je lens komt anders tegen je SPIEGEL.
                          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Nee. Efs-lenzen passen niet op de 10D omdat toen de 10D uitkwam de ef-s mount nog niet bestond. Er zijn mensen die de beveiliging die de ef-s mount vormt tegen te grote spiegels al verwijderd hebben en zodoende de lens wel kunnen monteren en als ik mij goed herinnerde kon je dan de ef-s lens monteren op een 10D zonder dat dit problemen met de spiegel gaf. Maar alvorens je dit doet zoek dit nog eens op via google of zo want dat is al lang geleden en veel interesse heb ik hierin nooit gehad. Of het dus echt 100% probleemloos was ik zou het niet echt meer weten.

Comment

Bedankt voor de info. Het was maar uit interesse dat ik dit vroeg, en omdat een vriend van mij een 10D heeft. Ik ben niet van plan mijn 30D om te wisselen voor een 10D , en meer dan waarschijnlijk ook niet voor een 40D ....., maar een 5D anderzijds ...(zucht)
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik had geen stof op mijn nieuwe 30D maar wel enkele vetplekjes, zijn ondertussen vakkundig verwijderd door Roland Vdb

gr
                                Wout

Comment

Working...
                                X