Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D en STOF???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 30D en STOF???

Op het forum heb ik hier al gezien dat sommige mensen last van stof op hun sensor hebben met de 30D nieuw uit de verpakking! Wie heeft daar ervaring mee? Ik heb nu een 20D en wat ik merk als er bv stof in de zoeker zit van de 20D ik efkes blaas met de peer dit direkt weg is wat ik zeker niet kon zeggen van de 10D en de 350D! Graag jullie mening. Zou eventuieel overstappen naar 30D. Greetz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: 30D en STOF???

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
    Op het forum heb ik hier al gezien dat sommige mensen last van stof op hun sensor hebben met de 30D nieuw uit de verpakking! Wie heeft daar ervaring mee? Ik heb nu een 20D en wat ik merk als er bv stof in de zoeker zit van de 20D ik efkes blaas met de peer dit direkt weg is wat ik zeker niet kon zeggen van de 10D en de 350D! Graag jullie mening. Zou eventuieel overstappen naar 30D. Greetz Kurt
    Zou dat niet eerder puur toeval zijn.
    Ik zou niet weten dat ik bij de 10D meer stof zou gehad hebben als bij de 20D.
    En bij den 30D heb ik twee lichte grijze plekjes en dan,ik ga die zeker nog niet kuisen zenne.
    Wat is dat nu weer.
    Last edited by Cois; 27 april 2006, 22:58.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Ik wissel geregeld van lens, en toch moet ik zelden de sensor schoonmaken. Meestal zie ik pas dat er stof opzit wanneer ik macrofoto's maak, dan moet het diafragma vrij ver dicht om voldoende scherptediepte te krijgen.
      (Vooralleer ik "op jacht" ga met de Sigma 150mm macro kijk ik meestal wel of er niet teveel stofjes zichtbaar zijn).

De Sensor Swabs gebruik ik bijna nooit (veel te duur), meestal is zo goed als alle stof weg te blazen met de blaaspeer. Wat er dan nog blijft zitten wordt pas zichtbaar op f22, en dat heb je niet zo dikwijls nodig.

Of het nu een 10D/20D/30D/350D of D70.... (of een ander merk) is, alle DSLR's zullen wel eens last hebben van stofjes. Maar om dan te zeggen dat een bepaald type er meer last van heeft, dat zal wel wat te ver gezocht zijn (een Full-frame heeft een groter sensor-oppervlak, en dus is er wel wat meer kans dat er een stofje op zit).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Zou dat niet eerder puur toeval zijn.
        Ik zou niet weten dat ik bij de 10D meer stof zou gehad hebben als bij de 20D.
        En bij den 30D heb ik twee lichte grijze plekjes en dan,ik ga die zeker nog niet kuisen zenne.
        Wat is dat nu weer.
        Typische reactie van iemand die niet wil toegeven dat zijn product niet perfect in orde dus als je 't mij vraagt. Iets nieuws hoort perfect in orde te zijn, zeker als je weet wat men durft vragen voor de sensor te kuisen
        Geen aanval, wel een vaststelling.

Qua stof: ik zet altijd mijn cam uit als ik wissel. Zo zou de sensor niet elektrostatisch geladen zijn en dus minder stof aantrekken.
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
          Typische reactie van iemand die niet wil toegeven dat zijn product niet perfect in orde dus als je 't mij vraagt. Iets nieuws hoort perfect in orde te zijn, zeker als je weet wat men durft vragen voor de sensor te kuisen
          Geen aanval, wel een vaststelling.

Qua stof: ik zet altijd mijn cam uit als ik wissel. Zo zou de sensor niet elektrostatisch geladen zijn en dus minder stof aantrekken.

Volledig mee eens!!
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

Mijn 30 D is splinternieuw en de sensor zat vol stof. Geen 2 plekjes maar 25 + een klein haartje. Na uitblazen blijven er een 10 tal vlekken over en mag ik hem naar Corne dragen die hem zal reinigen. Mijn toestel heeft zeker geen eindcontrole gehad. Het probleem is natuurlijk makkelijk te verhelpen (kuisen dus) maar bij een nieuw toestel mag dit niet
            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Dit is volgens mij altijd het beste en niet alleen voor het stof.( als ik het niet vergeten ben )

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
              Ik heb nu een 20D en wat ik merk als er bv stof in de zoeker zit van de 20D ik efkes blaas met de peer dit direkt weg is wat ik zeker niet kon zeggen van de 10D en de 350D! Greetz Kurt
              Maar ik verstond hier onder,dat de 350D en de 10D hier sneller last van hadden als de 20D.
              En dat had ik niet sneller met de 10D en als met de 20D.( stof )
              Maar een camera dat je uitpak uit de doos ( nieuw ),daar zou de sensor nog niet mogen vol zitten met stof.
              Ik persoonlijk heb dat nog niet voor gehad.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Verleden week heb ik mijn 30D gekocht, en ik heb 'm deze week al terug binnengebracht omwille van het stof op de sensor. Aangezien ik voorlopig nog maar één lens heb en dus nog geen lenswissels heb uitgevoerd, kan het niet anders dat het stof "meegeleverd" werd bij aankoop.

Gelukkig heb ik een nieuwe camera gekregen, en wordt mijn oude geretourneerd naar Canon.

Kristof.
                Canon EOS 30D & Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksp
                  Verleden week heb ik mijn 30D gekocht, en ik heb 'm deze week al terug binnengebracht omwille van het stof op de sensor. Aangezien ik voorlopig nog maar één lens heb en dus nog geen lenswissels heb uitgevoerd, kan het niet anders dat het stof "meegeleverd" werd bij aankoop.

Gelukkig heb ik een nieuwe camera gekregen, en wordt mijn oude geretourneerd naar Canon.

Kristof.
                  Cashback, gratis geheugenkaartje EN last but not least: free dust!
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksp

Kristof.
                    Dat zou ik ook gedaan hebben,het is geen reclame voor Canon.

Cashback, gratis geheugenkaartje EN last but not least: free dust!
                    Ze hadden er beter een flesje Eclipse en een doosje Sensor Swab's bij gedaan en een peertje.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

als je een 30D gaat kopen en reeds "L" glas hebt dan zou je eigenlijk geen schrik meer mogen hebben van stof.. IMHO!!
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        als je een 30D gaat kopen en reeds "L" glas hebt dan zou je eigenlijk geen schrik meer mogen hebben van stof.. IMHO!!
                        Euh, ik snap wel effe niet wat het ene met het andere te maken heeft
                        Maar misschien is het omdat het weekeinde is en mijn brains reeds aan het rusten zijn.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Euh, ik snap wel effe niet wat het ene met het andere te maken heeft

Hubert
                          als je zon pakket aan duur materiaal hebt/denkt te kopen dan zou je toch verwachten dat je het kan onderhouden?
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            als je zon pakket aan duur materiaal hebt/denkt te kopen dan zou je toch verwachten dat je het kan onderhouden?
                            Onzin, het gaat er om dat als je iets nieuw koopt dan verwacht je ook dat het in eerste instantie goed is.
                            En je mag er van uit gaan dat de camera grotte deels in een stof vrije ruimte is gemonteerd.
                            Het hoort er niet in als je hem voor de eerste keer aan zet.

Comment

Amen.

Comment

Working...
                              X