Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Onzin, het gaat er om dat als je iets nieuw koopt dan verwacht je ook dat het in eerste instantie goed is.
En je mag er van uit gaan dat de camera grotte deels in een stof vrije ruimte is gemonteerd.
Het hoort er niet in als je hem voor de eerste keer aan zet.
Dat vind ik ook. Ik vind dat de kwaliteitscontrole van Canon hier gefaald heeft. Eerst dacht ik dat ik een toeval exemplaar heb, maar ik ben duidelijk niet alleen.
Buiten dat stof is het wel een goede camera en ben ik zeer tevreden.
Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be
Klopt helemaal,MAAR er zijn ook mensen die dat in eerste instantie niet zelf durfen ivm beschadigen van de sensor.(uiteindelijk zullen ze wel moeten)
En je verwacht niet dat je het moet schoonmaken na je eerste foto.
Dit is trouwens voor mij en doorslag gevend gegeven geweest in mijn keuze de olympus E500.
Origineel gepost door parakiet
als je zon pakket aan duur materiaal hebt/denkt te kopen dan zou je toch verwachten dat je het kan onderhouden?
Ach zo , volledig mee eens.
Hubert
Wat een larie lees je hier soms toch ?
Dus als je een Rolls Royce koopt word je verwacht de kennis te hebben om deze te onderhouden ?
Mij lijkt het belangrijker dat je met een auto kan rijden en met een fototoestel foto's kunt trekken...
Dus als je een Rolls Royce koopt word je verwacht de kennis te hebben om deze te onderhouden ?
Mij lijkt het belangrijker dat je met een auto kan rijden en met een fototoestel foto's kunt trekken...
inderdaad ja
maar zoals tanken, kuisen, bandendruk,... bij een auto hoort zo hoort het kuisen van een sensor bij een dslr.
als je dan perse iemand wil beschuldigen, beschuldig dan de verkoper.
kans is groot dat al dat stof op de sensor komt tijdens het transport. er gebeurt wat met pakjes hoor
een goede verkoper kan voorstellen zélf zijn bodys eerst eens te kuisen.
Ben het wel eens met de stelling dat er niet zoveel stof af fabriek zou mogen zijn.
Nu niet voor hier paniek te zaaien,maar als die toestellen die nieuw uit de doos komen al zoveel stof hebben op de sensor......waar zit al dat stof dat erin geraakt is dan nog.
Bij mij was nu alles in orde,maar anders zouden ze dat toestel toch ook terug krijgen.
Euh mensen ik heb nog nooit geweten dat camera's stofvrij verpakt werden, stofvij getransporteerd werden en in stofvrije winkels bewaard werden. Om nog maar te zwijgen over het eerste transport van de winkel naar huis.
Er zijn duizenden manieren waarop een camera stof kan krijgen op zijn sensor alvorens hij in jouw handen is.
Ik denk dat veel mensen zouden verschieten gezien wat men hier zegt als ze eens een foto van de lucht nemen op F22 en hun levels wat aanpassen. En dit op hun gloednieuwe camera.
Gewoon kuisen die boel. Dat doe je toch ook met je lenzen. En met je sensor is het nog minder nodig ook.
Euh mensen ik heb nog nooit geweten dat camera's stofvrij verpakt werden, stofvij getransporteerd werden en in stofvrije winkels bewaard werden. Om nog maar te zwijgen over het eerste transport van de winkel naar huis.
Er zijn duizenden manieren waarop een camera stof kan krijgen op zijn sensor alvorens hij in jouw handen is.
Ik denk dat veel mensen zouden verschieten gezien wat men hier zegt als ze eens een foto van de lucht nemen op F22 en hun levels wat aanpassen. En dit op hun gloednieuwe camera.
Gewoon kuisen die boel. Dat doe je toch ook met je lenzen. En met je sensor is het nog minder nodig ook.
Volledig akkoord Kevlar,mijn 300D indertijd zowel als mijn D50 nu kwamen van de winkel met stof op de sensor.Dit kan idd op allerhande manieren gebeuren,alleen vind ik dat de 300D veel gemakkelijker proper te krijgen was.De nikon sensor trekt precies nog stof bij aan terwijl je die kuist.
Volledig akkoord Kevlar,mijn 300D indertijd zowel als mijn D50 nu kwamen van de winkel met stof op de sensor.Dit kan idd op allerhande manieren gebeuren,alleen vind ik dat de 300D veel gemakkelijker proper te krijgen was.De nikon sensor trekt precies nog stof bij aan terwijl je die kuist.
ik wil zeker de discussie niet terug op gang brengen, maar ik heb mijn 10D nu ondertussen 3,5 jaar en mijn 30D bijna 0,5 jaar.
Beide body's wisselen evenveel van lens bij gebuik en ik vind toch ook wel dat de 10D veel minder stof binnen krijgt/trekt dan de 30D.
... er moet "iets" anders zijn. Een tijdje terug las ik hier ook al eens op 't forum een discussie van een koper die in de winkel afgeraden werd een 30D te kopen om die reden.
Op zich allemaal geen probleem, daarnet terug beide body's gecheckt op F22, de 10D nearly 100% clean, de 30D terug met her en der wat vuil.
Mooi afgeblazen en klaar is kees. Maar blijkbaar moet er toch een andere aantrekkings/magnetische gedoe zijn met die sensor.
Ofwel is dit gewoon toeval ;-)
Ook ik heb al ondervonden dat de nieuwe sensoren blijkbaar meer stof aantrekken dan ouderen.
Mijn D30 en 300D hebben daar veel minder last van dan de 20D die ik nu heb.
Een dikke plaaspeer en speciaal op breedte afgedraaide scotch-tape doen de rest. Eerste keer zweten als en rund maar nu max 5 minuten inclusief enkele testshots.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Of het nu een 10D/20D/30D/350D of D70.... (of een ander merk) is, alle DSLR's zullen wel eens last hebben van stofjes.
De Sigma's hebben hier geen last van, die hebben een plexiglasp???laat in de vatting. Eigenlijk best slim en slimmer dan de schuddende sensoren, want het probleem is aangepakt en niet het gevolg.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Het mij al gebeurt dat ik de sensor kuis voor een shoot
en dat tegen het eind van de shoot je terug vieze bolletjes
op de sesor hebt
Ik heb maar een lens en verwissel die dus nooit
Ik ben al terug naar de winkel geweest en daar wist men te
vertellen dat het normaal was
ik wil zeker de discussie niet terug op gang brengen, maar ik heb mijn 10D nu ondertussen 3,5 jaar en mijn 30D bijna 0,5 jaar.
Beide body's wisselen evenveel van lens bij gebuik en ik vind toch ook wel dat de 10D veel minder stof binnen krijgt/trekt dan de 30D.
... er moet "iets" anders zijn. Een tijdje terug las ik hier ook al eens op 't forum een discussie van een koper die in de winkel afgeraden werd een 30D te kopen om die reden.
Op zich allemaal geen probleem, daarnet terug beide body's gecheckt op F22, de 10D nearly 100% clean, de 30D terug met her en der wat vuil.
Mooi afgeblazen en klaar is kees. Maar blijkbaar moet er toch een andere aantrekkings/magnetische gedoe zijn met die sensor.
Ofwel is dit gewoon toeval ;-)
Enfin, hij is terug clean&ready voor te jacht ;-)
Beide gaan evenveel stof trekken hoor maar je ziet het gewoon minder op de 10D omwille van de plaatsing van de glasplaat voor de sensor. Maar de ene trekt niet meer stof dan de andere hoor.
Ik vind dat hele stofgedoe op DSLR's overdreven. Ik heb het hier al geschreven maar ik zal het nog maar eens herhalen. Je kuist je lenzen toch ook hoop ik. Wel je sensor kuisen dat is 1 min extra kuiswerk en opgelost. En met die sensor cleaning systemen is het nog minder nodig als vroeger.
Comment