Beste mensen, ik wil overstappen van een HP Photosmart op een beter toestel. De hoofdreden voor de overstap is dat ik de shutterlag van de HP meer dan hartsgrondig beu ben. Ik lig met het toestel in de aanslag te wachten tot mijn kleinkind een spontane mooie pose of een leuke gelaatsuitdrukking aanneemt. Op het juiste moment druk ik af en kom dan tot de vaststelling dat de foto enkele ogenblikken later pas effectief genomen wordt door de HP. Het resultaat is dan natuurlijk niet meer om aan te zien. Je zou het met wat goede wil nog kunnen onderbrengen in de "gekke bekken" afdeling . Ik heb wat zitten rondsurfen en in de fotozaken in de omgeving ook eens rondgevraagd. Ik ben ivm de zeer snelle reaktietijden uitgekomen bij de Panasonics. Diverse testjes in de winkel deden me naar adem happen, zo rap dat die zijn Wat ik niet heb kunnen testen in de winkel is natuurlijk de thuissituatie met de daar heersende normale belichtingsomstandigheden 's avonds bijvoorbeeld. Mijn vraag is dan ook aan de bezitters van één van deze toestellen. Hoe gedraagt de panasonic zich in huiskamergebruik ? Ik bedoel dan vooral op z'n automatische stand. Is hij bij normale huiskamerbelichting ook nog zo snel ? Komt de shutterlag dan terug de kop opsteken ( eventueel samen met langere tijd om te focussen ) ? Met andere woorden : kan ik de kinderen dan ook nog op het juiste moment op de foto krijgen ? Hoe zit het nu echt - in the field - met de ruis eigenlijk ? Ik druk normaal mijn foto's af op een 10 x 15. Zeer zelden ga ik op A4 bvb afdrukken.
Oh ja : een DSLR krijg ik niet verkocht aan mijn "ministerie van financiën" ( = mijn vrouw ) . Tegen dat je een beetje de juiste lenzen erbij hebt komt dat veel te ver boven mijn toegestane budget. De FZ30 krijg ik wel nog verkocht .
Alvast al bedankt voor jullie reakties.
Philippe.
Oh ja : een DSLR krijg ik niet verkocht aan mijn "ministerie van financiën" ( = mijn vrouw ) . Tegen dat je een beetje de juiste lenzen erbij hebt komt dat veel te ver boven mijn toegestane budget. De FZ30 krijg ik wel nog verkocht .
Alvast al bedankt voor jullie reakties.
Philippe.
Comment