Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm Finepix F11 en Panasonic DMC-FX01

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fujifilm Finepix F11 en Panasonic DMC-FX01

Zelf heb ik de F11 en de ruis is echt onmerkbaar tot ISO 800.
    Het is zo dat op de "Natural light" stand de F11 al snel naar de 1600 gaat en dan zie je wel ruis.Daarom zet ik hem manueel op ISO 800 vast. Dit is echter 1 knop indrukken en selecteren dus zo moeilijk is het niet hé.

Ik ga de panasonic niet afbreken maar de fuji is echt een super toestel vind ik.
    Die Xd kaartjes was voor mij eerst ook een euvel maar dit was echt een vooroordeel want ze werken perfect en zijn amper nog duurder dan de andere. Laat dit zeker uw oordeel niet beinvloeden.

De invloed van IS zou ik ook niet te hoog inschatten (heb zelf eentje gehad met IS). Met zo een kleine zoom lens is het voordeel daarvan erg gering en zeker niet in verhouding tot het voordeel dat de fuji haalt uit zijn ISO.

Wil je toch het ultieme gebruiksgemak samen met de kwaliteiten van de F11 dan wacht je best nog een paar weekjes op de F30 die zo een 10 voorgeprogrammeerde standen heeft en ook een "Natural lighting" stand met en zonder flash. Vooral die met flash is de moeite want daar schitterd de F11/F30 (bij de F11 moet je dit handmatig uitzoeken) zoals geen ander.

Foto's met flash en hogere ISO zien eruit alsof er geen flash aanwezig was met zeer warme , mooie kleuren. Echt super is dat.(flashsterkte word aangepast aan de toestand/ISO)

Ik zou het weten hoor , nu jij nog
    Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twido
      Wil je toch het ultieme gebruiksgemak samen met de kwaliteiten van de F11 dan wacht je best nog een paar weekjes op de F30 die zo een 10 voorgeprogrammeerde standen heeft en ook een "Natural lighting" stand met en zonder flash. Vooral die met flash is de moeite want daar schitterd de F11/F30 (bij de F11 moet je dit handmatig uitzoeken) zoals geen ander.

Foto's met flash en hogere ISO zien eruit alsof er geen flash aanwezig was met zeer warme , mooie kleuren. Echt super is dat.(flashsterkte word aangepast aan de toestand/ISO)

Ik zou het weten hoor , nu jij nog
      Ik weet het ook nu (eindelijk)

Mijn definitieve keuze: een F30, mits niet te duur natuurlijk.
      Die "natural lighting" stand met flits spreekt mij zeer aan, en zoals je zegt, de F30 zoekt daarbij zelf de juiste instellingen in tegenstelling tot de F11.
      En dat is natuurlijk nog maar 1 van de F30 voordelen.
      Is wel even afwachten hoeveel de F30 gaat kosten.
      Het mag niet te gek worden, want de F11 krijg je al voor circa €300
      Op internet kan ik niets vinden van een F30 prijsindicatie hier in Ned/Belg.

Mocht de F30 echt veel duurder zijn dan de F11, neem ik de F11.
      Ook een zeer goede cam, niks mis mee.

Hierbij jij, en alle anderen die gereageerd hebben, bedankt voor de input.
      Dat heeft me zeker geholpen bij mijn keuze welke camera te nemen

Smokey
      * Veritas odium parit *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
        En wat is de bron van het citaat?
        Kan het in geen enkele review terugvinden...
        Zie de bijgevoegde link.... gaat over fuji

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
          Zie de bijgevoegde link.... gaat over fuji
          Dirk,

bedankt, maar maakt niet meer uit.

Zoals je waarschijnlijk wel gelezen zult hebben, staat mijn definitieve keus nu vast:

een F30 mits niet te duur, en anders een F11.

Smokey
          * Veritas odium parit *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
            Dirk,

bedankt, maar maakt niet meer uit.

Zoals je waarschijnlijk wel gelezen zult hebben, staat mijn definitieve keus nu vast:

een F30 mits niet te duur, en anders een F11.

Smokey
            Kijk hiert eens: http://www.letsgodigital.nl/nl/news/...tory_6323.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
              Had het artikel al gelezen, maar toch bedankt voor de link

Specs zien er goed uit, nietwaar?
              Daarom heb ik mijn zinnen in principe op de F30 gezet, maar het kostenplaatje is natuurlijk ook belangrijk.

En dat plaatje is op dit moment helaas onbekend
              Ik doe maar een gooi: bij een goedkoop adres tussen de 360 en 380€, maar dat is uiteraard gokwerk.
              * Veritas odium parit *

Comment

Heb mijn F11 direct gekocht bij het uitkomen in Nederland voor 345 euro .
                Ik verwacht dus dat de F30 ook rond de 350 euro zal te krijgen zijn wanneer hij uitkomt.

Zelf overweeg ik ook om de F30 aan te schaffen dan, ik wissel toch minstens 1 x per jaar van camera (noem het maar gerust een ziekte )

Ben er van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt want ik vind de F11 met verre voorsprong het beste wat ik al in mijn hande heb gehad. (en dat zijn er al heel wat )

Ik wacht in spanning met je mee
                Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Ik verwacht dus dat de F30 ook rond de 350 euro zal te krijgen zijn wanneer hij uitkomt.

Zelf overweeg ik ook om de F30 aan te schaffen dan, ik wissel toch minstens 1 x per jaar van camera (noem het maar gerust een ziekte )

Ben er van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt want ik vind de F11 met verre voorsprong het beste wat ik al in mijn hande heb gehad. (en dat zijn er al heel wat )

Ik wacht in spanning met je mee
                  Zitten we allebei in spanning!

Laten we hopen dat je gelijk krijgt met die prijs van €350, want echt veel meer wil ik er niet voor betalen.
                  * Veritas odium parit *

Comment

Hier alvast een amerikaanse prijsstelling:
                    The Fujifilm FinePix F30 will retail for $399 in May.(winkelprijzen dus via het internet gaat goedkoper zijn)
                    Dus dat komt wel goed denk ik

Hier nog een leuk filmpje:
                    Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

Hier veel info:
                    After almost a decade of obsession with pixel counts, Fujifilm is proud to announce the launch of the FinePix F30 Zoom, a camera which confirms a new stage in the evolution of digital camera technology.

Zo heb je nog wat om de tijd te dooien want ik denk niet dat je hem in mei al gaat vinden, zal eerder juni worden. Was bij de F11 ook !
                    Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Hier alvast een amerikaanse prijsstelling:
                      Hier nog een leuk filmpje:
                      Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.
                      Die demonstratiedame op het filmpje heeft volgens mij nog nooit een cam in de hand gehad

En het is te hopen dat haar vingers vetvrij waren en ze niet al te lange en scherpe nagels heeft

Zoals ze het LCD scherm behandelt......
                      * Veritas odium parit *

Comment

Verwachte prijs van de F30 in Deutschland: €399,-

Toch wel duur.....
                        * Veritas odium parit *

Comment

Working...
                        X