daarom ga ik er niet achter zoeken, ik zie ze niet op mijn scherm, ik zie ze niet op zelfgedrukte dingen, ik zie ze niet op labo-afdrukken..
zolang er niks "zichtbaar" mis is, waarom je je dan lopen ergeren en zorgen maken...
Idd Tom, zo denk ik er ook een beetje over. Zolang je ze niet zien en er geen weet van hebt is er ook geen probleem. Aan de andere kant, als je weet waar ze zijn kun je er een beetje op letten of het opvalt. Niet dat je binnen een maand tot besluit moet komen dat veel van je foto's een witte pixel bevatten wat je eerst niet was opgevallen.
Lap zeg, ik heb ook een dead/hot pixel opgemerkt op mijn camera (Powershot A40) ... exact in het midden van de foto, het is zowel op de lcd als op de foto's te zien, en valt op donkere foto's wel vrij hard op (een licht blauw puntje).
Ik heb inmiddels een mail gedaan naar de online winkel waar ik deze gekocht heb, ben eens benieuwd welke reactie ik ga krijgen!
PS; de pixel geeft een lichtblauw puntje op donkere foto's, dan is het een hot-pixel eh? (of ben ik verkeerd en is het een dead-pixel?)
Ik kan met vreugde zeggen dat mijn (trouwens okkazie van 14 maanden oud) camera de test glansrijk doorstaat. Ik ben trouwens een beetje afgekickt van altijd maar de nieuwste modellen van digicams te willen/hebben/kopen.
Ik ben toevallig op deze Olympus Camedia 3030 Zoom 'gestoten' en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat deze mij veel beter bevalt dan de laatste 2 die ik heb gehad (Oly C700UZ en Fuji S602Z).
De foto's zijn (voor mij) onbewerkt stukken beter en realistischer dan die van de 'laatste generatie' S602Z.
Ik wacht wel op de 'verbeterde' (lees ontbugde) versie van de Sigma SD9 vooraleer terug een nieuwe digicam aan te schaffen.
Waarmee ik maar wil zeggen : soms hebben mensen meer last met nieuw materiaal met 2 jaar garantie enz.... dan met een okkazieke (buiten garantie) waar je niet eens aan merkt dat ie uit de doos is geweest.
Ofwel besteden de fabricanten minder tijd (lees budget) aan de 'quality control' met de laatste lichtingen camera's.
Da's natuurlijk mijn mening.
Beste willo, niks is perfekt in t' leven! Alles, ook wij hebben wel onze kleine foutjes en eigenaardigheden. Je moogt natuurlijk alle middelen aanwenden om van je dode pixel af te raken, daar zeg ik niks van, maar maak jezelf het leven niet zuur. Je kunt er altijd en met elk toestel mee worden gecomfronteerd. Meestal storen ze helemaal niet en zie je ze pas als je sterk gaat uitvergroten en dan nog kun je ze herstellen! Ik wens je dus veel succes met je onderhandelingen en hoop echt van harte dat dit opgelost wordt maar blijf lachen jong. Ons leven hangt toch niet van een pixel af!
Prettige feestdagen, fredje.
Comment