Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeugdbewegingsgebruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jeugdbewegingsgebruik

Hallo,

Ik heb 8 jaar geleden een Nikon F60 gekocht om hier heel veel foto's dia's) mee te nemen op de KSA. Wij zijn enkele jaren geleden digitaal beginnen werken en enkelen van de leiding hebben dan ook een digitaal compact-toestel. Ik mis daar veel in, als grootste punt de snelheid (vertragingen). Nu loop ik al 2 jaar zot van een digitale reflex. Ik heb op reis even met een 300D gewerkt van een reismakker, overlaatst een 350D (die me erg tevenviel) maar zou liefst toch terug Nikon hebben. Het voelt gewoon beter aan...
    Ik heb de kans om een D70 te kopen met 18-70 in occasie van iemand die dit steeds goed verzorgd heeft. Maar voor die prijs heb ik ook een nieuwe D50 met 18-55...
    Wat zou ik best doen? Is het extra gewicht van een D70 de verbetering waard? Is de lens zo fenomenaal beter?
    Ik heb mijn F60 nog liggen met een 75-240 lens erbij die ik wil overdragen. Dat is een mooie tijdelijke tele-oplossing.
    Mijn flitser Metz Mecablitz 40AF-4N kan die volautomatisch werken op beide toestellen?

Nog iemand ervaring?
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Re: Jeugdbewegingsgebruik

Voor wat betreft de body's is er weinig verschil tussen beide camera's: de beelden die uit een D50 komen zijn nagenoeg dezelfde als die uit een D70 komen. De sensor is namelijk vrijwel identiek. De verschillen situeren zich meer op het vlak van de bediening: de D70 heeft wat extra knopjes waarmee e.e.a. vlotter kan ingesteld worden.
    Wanneer je niet met een D70 gewerkt hebt, gaat het je bij een D50 aan niets ontbreken.

Voor wat betreft de kitlens is het verschil groter: de 18-55 van de D50 is goed, maar de 18-70 van de D70 is beslist beter.

Misschien een nieuwe D50 met een tweedehands kitlens 18-70? (wordt geregeld hier op het forum aangeboden)

Gr's, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Toch wel een belangrijk verschil : de D50 gedraagt zich bij hogere ISO een stuk
      beter dan de D70.
      Belangrijker echter is : de oorspronkelijke D70 (niet de D70s) heeft te lijden onder een zeer gekend gebrek waar de naam me nu even van ontsnapt. Je vindt er hier op het forum genoeg lectuur over. Komt erop neer dat hij geen kik meer geeft en je moet hem binnendoen voor herstelling. Deze wordt door Nikon gratis uitgevoerd, maar je zit intussen wel in de miserie. De kitlens van de D50 is een goed lensje, ik heb ze zelf, zonder dat je er wonderen moet van verwachten, maar toch, heel behoorlijk. Mijn idee : bij gelijke prijs kocht ik een nieuwe D50, tenzij je hier spreekt over de recentere D70s.
      fotosite

Comment

Het gaat over de D70 met firmware update van D70s.
        Voor het gemak van de 18-70 lens denk ik dat ik toch de D70 zou nemen.
        Hogere ISO's heb ik bijna nooit gebruikt bij analoge fotgrafie, veel met 400 maar enkele keren tot 800 gegaan... (voor foto's waar ik niet mocht flitsen).
        Ik zal dat verschil toch niet merken... heb eens naar wat voorbeelden gekeken op dit forum maar ik zie geen verchillen... geen geoefend oog zeker?
        Dat defect... kan men dat op voorhand ook al uit de wereld helpen? of is er na herstelling nog steeds veel kans?

weet er iemand iets over de compatibiliteit van de accessoires?
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

als de 350D je echt "erg" tegenviel dan vrees ik dat noch de D50 noch de D70 je hartje sneller zullen doen slaan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogé

als de 350D je echt "erg" tegenviel dan vrees ik dat noch de D50 noch de D70 je hartje sneller zullen doen slaan ...
            en wie ben jij om dat te beslissen?

350D is een speciaal geval omdat ie zo klein is. dat is wel een enorm verschil bij de bediening.

dan heb je ook nog de nikon/canon keuze. iemand die met een nikon slr gewerkt heeft zal vlugger overstappen naar een Dxxx dan naar een canon omdat hij gewoon is van met nikon te werken
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              en wie ben jij om dat te beslissen?

350D is een speciaal geval omdat ie zo klein is. dat is wel een enorm verschil bij de bediening.

dan heb je ook nog de nikon/canon keuze. iemand die met een nikon slr gewerkt heeft zal vlugger overstappen naar een Dxxx dan naar een canon omdat hij gewoon is van met nikon te werken
              idd

de 350D was vooral te klein, die ligt niet goed in de hand... De 300D was daarin beter.
              een D50/D70 voelde precies zoals mijn F60.
              maar nu ben ik er nog steeds niet uit...
              ik zal best eens prijs vragen voor een D50 met 18-70 lens en een gig sd-kaartje.

Comment

Koop de D50 en zoek die 18-70 2e hands, te vinden voor een 220 EUR.

Mvg

Comment

Working...
                X