Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350d - plots filenamen _MG_9999 ipv IMG_9999

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350d - plots filenamen _MG_9999 ipv IMG_9999

Plots begint mijn 350d mijn filenamen als _MG_9999 te formateren ipv IMG_9999.
    Heeft er nog iemand met dit fenomeen te kampen gehad ? Hoe kan het verholpen worden ?
    Of is dit gewoon een instelling die ik zonder weten heb gewijzigd ?
    Canon
    http://www.jodeconinck.be/

Re: 350d - plots filenamen _MG_9999 ipv IMG_9999

Oorspronkelijk geplaatst door laavark
    Plots begint mijn 350d mijn filenamen als _MG_9999 te formateren ipv IMG_9999.
    Heeft er nog iemand met dit fenomeen te kampen gehad ? Hoe kan het verholpen worden ?
    Of is dit gewoon een instelling die ik zonder weten heb gewijzigd ?

Het zou mischien wel is kunnen zijn dat je van raw naar jpg gegaan bent of net andersom

Comment

je hebt wss. de kleurruimte srgb verandert in adobe rgb

Comment

Heb met mijn 20 D juist hetzelfde en weet ook niet hoe ik hieraan ben geraakt???
        Zou er ook graag meer over weten!
        Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
        Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mediafotograaf
          Neen, hij heeft dit zeker veranderd... of stond zo... _MG=adobeRGB en IMG=rgb
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
            Heb met mijn 20 D juist hetzelfde en weet ook niet hoe ik hieraan ben geraakt???
            Zou er ook graag meer over weten!
            je ziet dit toch aan de foto's. Ook als je deze opent in PS of zo... dan zegt die toch dat die in een ander kleurprofiel is etc...
            -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mediafotograaf
              Inderdaad, dat heb ik. En dat is dus de reden waarom de files nu _MG_9999 genoemd worden.
              Maar, kan ik dit ergens instellen dat hij toch (ook voor RGB) de files IMG_9999 blijft noemen ?
              Canon
              http://www.jodeconinck.be/

Comment

Neen.

Dit is zo volgens de DCF 2.0 (EXIF 2.21) specificaties.

Dave
                pixelpusher

Comment

Hèhè, ik heb het een heel tijdje geleden ook aan de hand gehad, ook even paniek, maar na de geruststellende antwoorden van de bd collega's hier was't in orde.
                  Zoals al gezegd, je hebt je instelling gewoon verandert meer niet. Imho kun je het gewoon in sRGB laten staan hoor zodat je bestanden allen beginnen met IMGXXXX, voor een amateur fotograaf zal het niet veel uitmaken, al ken ik er de ware toedracht achter ook niet hoor.
                  Het enige ampetante eraan vind ik dat je _MG_XXXX bestanden in verkenner eerst staan, ook al heb je IMGXXXX foto's eerder getrokken (bij tussentijdse verandering dan), maar even klikken op 'foto's sorteren op datum/tijd' en het is opgelost.

Hans.
                  www.rallyandraces.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                    Het zou mischien wel is kunnen zijn dat je van raw naar jpg gegaan bent of net andersom
                    Toen ik gisteren in de winkel mijn nieuwe 30D aan't proberen was had den deze dat ook voor.
                    Het toestel stond in JPG en ik steek mijn geheugenkaart er in.....ik neem een paar foto's.......img 0001....0002,dus alles normaal.
                    Ik zet het toestel in RAW en neem ook een paar foto's......img 9995.
                    Mijn gedacht is,ik had eerst de geheugenkaart moeten formatteren op het nieuwe toestel.....misschien.
                    Ik heb dan bij bestandsnummer ( in het menu ) het toestel in auto reset gezet,een foto genomen.
                    Kaartje geformatteerd en het toestel bij bestandsnummer terug in continustand gezet en de teller stond terug op 100-0001.
                    Maar daarmee weten we de juiste reden nog niet.
                    Vroeger met men 20D heb ik dat ook eens voor gehad,bij het veranderen van geheugenkaart.....die nog geformatteerd was op mijn 10D.
                    Zou het dat kunnen zijn,dat je als je veranderd van toestel,je eerst je oude CF kaartjes moet formatteren voor je met je nieuwe toestel foto's neemt.
                    Wie kan hier de juiste reden vertellen.......verkopers,fabrikanten.
                    Ik zou dit toch ook graag weten wat de juiste reden is,want dit is niet plezant voor je archief.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Ik zou dit toch ook graag weten wat de juiste reden is,want dit is niet plezant voor je archief.
                      Als je manueel een file renamed op je kaartje in welke je dacht dat deze de laatste was, zal de camera dit verder volgen... (het nummer hé)
                      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                        Als je manueel een file renamed op je kaartje in welke je dacht dat deze de laatste was, zal de camera dit verder volgen... (het nummer hé)
                        Maar dat renamen,moet dat dan gebeuren op je PC.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          Maar dat renamen,moet dat dan gebeuren op je PC.
                          yep, als je dacht dat de laatste IMG_1999.CR2 was.
                          Dan zet je nu een file op je kaartje in dezelfde folder (vb. 102CANON) met IMG_2001.CR2.

Lesley.
                          -=- Light is the key...

Comment

Ik download mijn files allemaal met Downloader Pro van Breezesys en hernoem ze meteen op basis van model, datum & uur. Geen probleem meer het archief.

vb :20D_060409_zondag_160010_IMG_2099

Comment

Working...
                            X