Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50: AF-Veldstand.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON D50: AF-Veldstand.

    Hallo!

    Welke AF-Veldstand zouden jullie kiezen voor het fotograferen van stilstaande objecten en misschien soms een wandelend persoon: Enkel Veld of Dichtbijzijnd onderwerp? (niet: Dynamisch veld; dat is voor bewegende onderwerpen). Dit met in het achterhoofd dat ik het dus mooi vind als hoofdonderwerp (persoon) scherp is en achtergrond onscherp of andersom.

    En heel iets anders, wat is bracketing?

    Groet,

    Sander.
    Last edited by skywalker; 30 maart 2006, 17:31.

  • #2
    Re: NIKON D50: AF-Veldstand.

    Ik zou enkel veld kiezen, want bij mij geeft dichtbijzijnd altijd leuke resultaten met een onderwerp waar ik net even niet op gelet had.

    Bracketing: meerdere foto's maken: goed, overbelicht, onderbelicht of met witbalans: goed, warmer, kouder(maar ik weet niet of deze optie op de d50 zit)

    Je kan verschillend opties bij bracketing instelling, bv: onder, goed, boven aantal stops onder/over enz.. Je gebruikt dit wanneer je de lichtmeting niet helemaal vertrouwd in moeilijke omstandigheden.

    Het heeft de voorkeur om goed als eerste te keizen, want dit zal de fotot zijn die je wilt maken, maar als je bewegingen goed kunt timen kan het ook anders.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: NIKON D50: AF-Veldstand.

      Dank je.

      Comment


      • #4
        Re: NIKON D50: AF-Veldstand.

        dus als ik het goed begrijp moet je voor actiefoto`s Enkel Veld kiezen.
        ruud

        Comment


        • #5
          Re: NIKON D50: AF-Veldstand.

          Als je in het menu zit waar je de veld instellingen kan kiezen druk dan eens op de knop met het vraagteken dan krijg je de helptekst met meer uitleg, door de cusorknop omlaag of omhoog te kiezen (de grote ronde knop met 4 pijltjes) krijg je de uitleg over de verschillende opties.

          Op deze site krijg je een film te zien met alle uitleg het is wel in het engels.
          http://www.nikondigitutor.com/eng/d50/index.shtml


          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment

          Working...
          X