Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 5D aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 5D aankoop

    Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuw toestel voor het betere vakantiewerk. Ergens wil ik me wel een minolta 5D aankopen maar ik heb geen verstand van lenzen etc. Ik heb altijd een vaste lens gehad en zou graag effe verder kunnen zodat ik morgen er weer geen nieuwe wil kopen.

    De body met kitlens Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF D heb ik voor 580 eur gevonden. Als ik het goed voor heb is dit 27-105 in 35 mm. Wil dit ook zeggen dat mijn lens minder lichtgevoelig is??

    Voor de Telelens ben ik nog harde aan het twijfelen.

    Minolta 75-300 4,5-5,6 D voor 200 EUR (112-450mm)
    Tamron 55-200 4-5,6 AF Di II LD voor 148 EUR (geld hier ook x1,5?)
    Tamron 20-300 3,5-6,3 AF XR DI LD Asph 329 EUR

    Heb ook al enkele reviews gelezen maar mijn Engels is niet wat het moet zijn om zoiets te lezen.
    Iemand nog sugesties /voorstellen?

  • #2
    Re: Minolta 5D aankoop

    Voor buiten is die kitlens zeker goed genoeg hoor.
    De 1.5 cropfactor geld altijd ja

    Als je nog een goeie tele wil:
    70-210 F4 of de 100-300 zijn echt goeie lenzen

    Check ook www.dyxum.com voor user reviews van elke lens die voor Minolta gemaakt is!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 5D aankoop

      Een goede raad, investeer nu een beetje meer in goede lichtsterke lenzen, dat zul je je zeker nooit beklagen.

      Als telelens zou ik zeker de 70-210 F4 ( of 70-200 F/2.8) verkiezen boven de door u opgesomde lenzen.

      Als walkaround lens gebruik ik de Sigma 28-70 F/2.8 een heel goede lens.
      Terloops ik heb gezien dat er een 24-60 F/2.8 te koop staat bij AANGEBODEN.

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=105010

      Het grootste nadeel van de instaplenzen is dat je als een zonnige dag nodig hebt om snelle sluitertijden te kunnen gebruiken.