Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera schaf ik aan?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera schaf ik aan?

Hoi,

Ik zou als cadeau voor het vrouwtje een digitale camera willen kopen die het volgende moet kunnen:
    - foto's nemen die voor schermresolutie bruikbaar zijn maar ook om ze eventueel bij een fotograaf te laten ontwikkelen of zelf uit te printen en waarbij de kwaliteit perfekt is (even goed als normale foto)
    - paar extra functies zoals ZOOM, red eye, flash, etc...
    - niet te ingewikkeld in gebruik, moet handig zijn
    - budget 500-700 euro.

Ik dacht aan de Minolta F100, die heeft 4milj. megapixels.

Wat raden jullie aan ?

Ik zou u de Fuji s304 aanradenheeft een flinke zoom 38-228 mm digitaal 3 maar dat moet je niet tellen en 3.24 megapix meer dan genoeg om deftige foto's laten van af te drukken en het toestel ligt zeer goed in de hand
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Met zo'n budget is het niet moeilijk wat te vinden, de Minolta Dimage F100 is een goede (compacte) camera, maar 4 megapixel is denk ik in dit geval een overkill (meer dan nodig) tenzij je van plan bent vaak afdrukken van 30 x 20 cm te laten maken.

Als je bijvoorbeeld de Canon powershot A40 neemt heb je voor iets meer dan 300 euro een goede camera die alleen een wat lagere resolutie heeft, maar 2 megapixel is echt ruim voldoende voor afdrukken van 15x10 cm.

Vergeet niet dat je ook nog extra geheugen moet hebben, een draagtas en Ni-MH batterijen + lader.
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Working...
      X