Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

    Een vraagje voor de Minolta gebruikers:
    mijn vader bezit nog een Minolta Dynax 5000i en een paar lenzen zoals een MAXXUM AF ZOOM 70-210 f/4 en een AF 35-80 f/4-5.6.

    Kunnen deze lenzen op de digitale Minolta gebruikt worden - 5D of 7D ?
    En is er iemand die in de regio Antwerpen woont en die een Minolta 5D of 7D bezit én mij even toelaat deze lenzen te testen op zijn body???

    En indien nog bijkomende raad of commentaar wil geven, laat maar komen.
    Don't worry, Be happy... and take great shots !

  • #2
    Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

    Geen probleem. De bajonet van de D5 en D7 is exact dezelfde als die van de oudere autofocus modellen.

    Comment


    • #3
      Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

      OK, dank voor de snelle reactie... deze post verhuist naar 'GEZOCHT'...
      Don't worry, Be happy... and take great shots !

      Comment


      • #4
        Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

        Die lenzen gaan zeker werken, maar hoe... De 70-210 heeft een verschrikkelijk trage AF en durft nogal eens te hunten.
        De 35-80 is OK als kitlens op analoog, maar op digitaal... Niks van breedhoek...
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
          Die lenzen gaan zeker werken, maar hoe... De 70-210 heeft een verschrikkelijk trage AF en durft nogal eens te hunten.
          De 35-80 is OK als kitlens op analoog, maar op digitaal... Niks van breedhoek...
          Vandaar de vraag om even te kunnen testen

          Groeten,

          VinceMesch
          Don't worry, Be happy... and take great shots !

          Comment


          • #6
            Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

            als veldhoven (onder eindhoven (nl)) niet te ver is mag je gerust komen testen. Ik had voorheen een minolta 5000 met een 37-70 F4 standaard lens en deze werkt in ieder geval prima.
            Verder heb ik nog een minolta AF 75-300 macro 4.5-5.6 op de kop kunnen tikken en deze werkt prima (best snel AF)
            het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
            Telecaster weblog
            km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

            Comment


            • #7
              Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

              Bij mij werkt de 70-210/4 in elk geval op een 5D. AF is inderdaad traag, maar de resultaten zijn goed tot zeer goed.

              Voor zeer veel engelstalige info over minolta lenzen en een specifiek forum : http://dyxum.com

              Alain

              Comment


              • #8
                Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                Kan je dat ergens opzoeken of de lenzen al dan niet een snelle autofocus hebben?

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipperke
                  Kan je dat ergens opzoeken of de lenzen al dan niet een snelle autofocus hebben?
                  Extreme snelle of trage autofocus ga je zeker terugvinden in de reviews van de lensdatabank op http://dyxum.com. Nu is dat ook gedeeltelijk een subjectief gegeven en afhankelijk van de omstandigheden. Als je bv. actiefoto's neemt zal je daar veel gevoeliger voor zijn en enkel snelle AF lenzen behouden, een iets minder snelle autofocus lens zal je dan traag vinden. De autofocus hangt bovendien af van het aanwezige contrast en de hoeveelheid licht.

                  Alain

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                    Al enige gedachten waar je jouw Minolta zou kopen? Heb 3 weken geleden mijn camera besteld op fotokonijnenberg en hij is nog steeds "In bestelling bij leverancier"... Vrij frustrerend als je hem volgende week nodig hebt voor een schoolopdracht Stoemste van al, kheb die mannen al betaald
                    Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                      Al enige gedachten waar je jouw Minolta zou kopen? Heb 3 weken geleden mijn camera besteld op fotokonijnenberg en hij is nog steeds "In bestelling bij leverancier"... Vrij frustrerend als je hem volgende week nodig hebt voor een schoolopdracht Stoemste van al, kheb die mannen al betaald
                      Nee, nog geen gedacht. Ik overweeg echter tweedehands te kopen via BD of een andere site Zo spaar ik toch enige Euro's die dan in betere lenzen kunnen geïnvesteerd worden. Alleen nog proberen een eerlijke verkoper te vinden met degelijk materiaal..
                      Don't worry, Be happy... and take great shots !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                        Al enige gedachten waar je jouw Minolta zou kopen? Heb 3 weken geleden mijn camera besteld op fotokonijnenberg en hij is nog steeds "In bestelling bij leverancier"... Vrij frustrerend als je hem volgende week nodig hebt voor een schoolopdracht Stoemste van al, kheb die mannen al betaald
                        De volledige stock van alle Europese KM importeurs is nu verzameld in Hamburg. Er moet nog veel georganiseerd worden ivm met de omschakeling naar Sony op 1 april (geen grapje). Als je camera van een Europese importeur moet komen kan dat nog enkele weken duren. Konijnenberg importeert van een beetje verder dan Europa .....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap MINOLTA analoog naar digitaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex
                          De volledige stock van alle Europese KM importeurs is nu verzameld in Hamburg. Er moet nog veel georganiseerd worden ivm met de omschakeling naar Sony op 1 april (geen grapje). Als je camera van een Europese importeur moet komen kan dat nog enkele weken duren. Konijnenberg importeert van een beetje verder dan Europa .....
                          Ze hebben me verteld dat hun leverancier de camera vrijdag gaat leveren, dus hopelijk sturen ze hem dan maandag op. *Fingers crossed*
                          Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

                          Comment

                          Working...
                          X