Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uk body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uk body?

    Hey,

    Wat is het nadeel van een aankoop van een Nikon Uk body in belgie?
    Het is een belgische website www.redcorp.com.
    Zou daar kunnen aankopen zonder btw dus net iets goedkoper...
    Iemand ervaring met deze?wat met de garantie?

    Dank
    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Uk body?

    Zonder BTW ??? Moet je mij eens uitleggen hoor. Tenzij je zelf een BTW nr hebt en de aankoop van een camera als niet verworpen uitgaven in je boekhouding kan aangeven, maar dan kan je dat toch evengoed in België voor een Belgische body.
    Je gaat mij toch niet vertellen dat je als particulier via Redcorp - bedrijf dat ik goed ken - zonder BTW kan aankopen?
    DigiCam

    Comment


    • #3
      Re: Uk body?

      Hey

      Dank voor de reactie.
      Ivm de btw das een lang verhaal en ook niet zo belangrijk.
      Key hier is wat is het verschil tussen de garantie ivm UK en een belgisch toestel? Zij leveren dus geen belgische toestellen vandaar?

      Zoals je eerder vermeld ken je het bedrijf zeer goed, dus misschien kan je me even informeren of ze de 2 jaar garantie geven?

      Toch bedankt.

      Risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

      Comment


      • #4
        Re: Uk body?

        Redcorp is aan de basis een computerleverancier. Dus bij een eventueel garantieprobleem gaan ze wellicht terugvallen op Nikon. En geloof mij vrij, de "hete patat" bij een probleem zal snel doorgeschoven worden. De vraag is dus - en deze kan ik ook niet beantwoorden - is of Nikon een grijze import zomaar gaat honoreren met zijn dienst na verkoop. Als ik de laatste berichten van Canon uit erop nalees hebben ze een bloedhekel aan "grijs". Ik weet niet hoe ze er bij Nikon over denken.

        Bij een probleem zit je dus niet alleen mogelijk met een onwillige fabrikant, maar ook nog met een leverancier (Redcorp) die jou niet de allerbeste garanties (sic) kan geven op een vlekkeloze afhandeling gezien het hun corebusiness niet is.

        Is het prijsverschil zo hoog? Het Pond staat nu niet bepaald laag?
        DigiCam

        Comment


        • #5
          Re: Uk body?

          Verschil zo 200 bedragen.

          Wat je net beschreven hebt is inderdaad datgene wat ik probeer uit te zoeken.
          Zou het waard zijn voor de 200€ of niet

          Dus dit valt onder de noemer "grijs"?
          Denk dat ikzelf niet volledig op de hoogte ben van wat het grijs juist betekent
          Vandaar al mijn vragen.

          Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

          Comment


          • #6
            Re: Uk body?

            Mijn eerste digi, een Fuji 6900Z, kwam uit de UK. Omdat die Fuji er toen de beste prijs had.

            Pro : Na een klacht i.v.m. een foutje aan de camera heb ik een nieuwe camera gekregen (na bijna een jaar, maar nog in garantie) en een tele voorzetlens (gratis van Fuji UK ) als compensatie voor de geleden "smarten en pijnen". 'k Heb dus niet te klagen hé....

            Contra : om de batterij te herladen krijg je wel een oplader met Engelse stekker meegeleverd. Een adaptor om die stekker in een Belgisch stopcontact te steken moet je zelf kopen.

            Groetjes

            Skitch
            Last edited by Skitch; 25 maart 2006, 21:11.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

            Comment


            • #7
              Re: Uk body?

              De UK is lid van de EU (althans voorlopig toch nog ) en dus MOET nikon in de EU toestellen van gelijk welk EU land onder garantie repareren (mits bepaalde voorwaarden).

              Dat valt namelijk onder het vrij verkeer van goederen tussen de lidstaten.

              Comment


              • #8
                Re: Uk body?

                Als we over FujiFilm praten ben ik in die zin ook zeer tevreden.
                Toestel gekocht op de Canarische Eilanden, hier problemen gekregen na een 9 maand. IK ben naar FujiFilm België gestapt en die hebben mijn toestel gerepareerd zonder enige kosten! Maar, daar was dan ook een internationale garantiekaart bij (die zat in de doos samen met het toestel)

                Bij nikon zit er enkel een garantiekaart van "De Beukelaar" als je die in België koopt. Het schijnt dat De Beukelaar nogal moeilijk doet over buitelandse garantiekaarten. Dus beter hier kopen dan in het buitenland.
                SHARPimages.be

                Comment


                • #9
                  Re: Uk body?

                  Bij nikon zit er enkel een garantiekaart van "De Beukelaar" als je die in België koopt. Het schijnt dat De Beukelaar nogal moeilijk doet over buitelandse garantiekaarten. Dus beter hier kopen dan in het buitenland.
                  Ik dacht toch dat een aantal mensen hier op het forum geen problemen mee hadden ondervonden. Nogmaals binnen de EU mogen ze niet weigeren!

                  Afgezien daarvan worden nu al Nikon EU garanties afgeleverd in België (en die van de Beukelaar vallen daar ook gewoon onder) aangezien de Beukelaar er mee stopt.

                  Dit zijn van die fabeltjes die handelaars die 20% extra aanrekenen tov het buitenland je graag vertellen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uk body?

                    kheb hier al gelezen over de verhaaltjes dat ik hier vertel.
                    SHARPimages.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uk body?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                      kheb hier al gelezen over de verhaaltjes dat ik hier vertel.
                      Wel eigenwijs, he? Fonzie heeft gelijk. Laat je niets aanpraten en kies voor het buitenland als de prijs gunstig is. Binnen de EU loop je geen enkel risico.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uk body?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        Wel eigenwijs, he? Fonzie heeft gelijk. Laat je niets aanpraten en kies voor het buitenland als de prijs gunstig is. Binnen de EU loop je geen enkel risico.
                        Theeft niks met eigenwijs te maken... Dit is gewoon wat ik gelezen heb op het forum. Er zijn mensen met garantieproblemen geweest omdat die ze in het buitenland hebben gekocht. Natuurlijk zal dit veranderen wanneer er Nikon België komt en niet meer De beukelaar.
                        Als je mijn redenering toch beetje begrijpt
                        SHARPimages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uk body?

                          Er zijn mensen met garantieproblemen geweest omdat die ze in het buitenland hebben gekocht.
                          Buiten de EU misschien. Indien binnen de EU, dan hebben ze zich laten naaien. Een klacht neerleggen bij de economische inspectie of Europees bureau voor consumentenzaken (gratis IIRC) zal daar snel verandering inbrengen. Een veroordeling voor een paar miljoen euro is namelijk duurder dan voor een paar honderd euro reparatie.

                          Natuurlijk zal dit veranderen wanneer er Nikon België komt en niet meer De beukelaar.
                          Ik kan me niet voorstellen dat De beukelaar hiermee weggekomen is. Dit is namelijk illegaal, Nikon Europe of de Beukelaar, daar heeft de wetgever lak aan.

                          Afgezien daarvan zijn op alle Nikon producten internationale garantie, behalve DSLRs.
                          Last edited by Fonzie; 26 maart 2006, 22:50.

                          Comment

                          Working...
                          X