Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paardenfoto's

    momenteel ben ik in bezit van een powershot s1.
    daar komen redelijke paardenfoto's uit maar zeker niet zoals uit een slr.
    Ik maak veel foto's dus ik wil nu een slr gaan aanschaffen.
    Na overleg met een echte paardenfotograaf ga ik of voor een Canon eos 20d of de Canon 350D. Dit ivm continuopname etc.

    Paarden fotografie heeft namelijk de bijkomstigheid dat alles snel gaat. zonder flits. soms in een donker achtige omgeving.

    maar ja hij zei ook (wat ik al wist) die lens he. zucht.
    en er zijn er zo zo veel.
    ik ben dus een beetje een beginner hierin. budget is ook niet zo hoog.
    zit nu aan het volgende te denken.
    eerst lens dan pas camera. maar ik weet het nog niet zeker.
    een ding weet ik wel. ik heb nu 10 x analoge zoom. die is precies goed.
    ik wil dus wel met iets minder genoegen nemen maar niet veel.

    nu heb ik 3 lenzen waar ik over na zit te denken.
    en misschien hebben jullie ook nog een idee.
    het buitenseizoen komt er weer aan dus binnen gaat minder worden nu.
    en het liefste heb ik alles zo snel mogelijk aan de andere kant om alvast te gaan oefenen. maar ik wil niet de 350 kopen met een 18-55 lens want dan ga ik mij ergere aan het feit dat ik er nu niks mee kan.

    okee de lenzen.
    Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG Canon die ga ik 2de hands zoeken ivm geld

    en ik zag de Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC Canon

    en de Sigma zoom lens 55-200 mm F/4-5.-6

    kan ik al wat met die laatste lens? want ik kan aan de camera en deze lens als set komen.

    alvast bedankt!!!
    canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
    Canon Powershot S3

  • #2
    Re: paardenfoto's

    Met die sigma zal je buiten normaal wel mooie foto's kunnen maken, maar voor indoor : vergeet het.

    Mijn (ex-)vriendin reed dressuur & jumping dus heb al heel wat mannèges langs de binnenkant gezien en zeggen dat het licht er slecht is is echt wel een understatement :-)
    Ik zou toch naar een lichtsterkere lens gaan moest ik van jou zijn, bv de Canon 70-200L f2.8 (al dan niet met IS, afhankelijk van je budget).

    Ik ben hier net ff bij Corné aan het kijken naar de prijs van die Sigma 55-200 en zie dat die 154euro is. De door mij voorgestelde lens ligt wel een pak hoger in prijs, maar je krijgt er natuurlijk kwaliteit voor in ruil. Je camera zal je om de x tijd vervangen door een nieuwer model, maar je lezen zijn (over het algemeen) voor "altijd".

    Comment


    • #3
      Re: paardenfoto's

      Er is wat tegenstrijdigheid in je posting .
      Zelf zeg je: paardenfotografie alles gaat snel en het moet zonder flits en dikwijls is er weinig licht. Daar kan je met een 10X zoom niets gaan aanvangen.

      Je hebt wel door dat het van het allergrootste belang is om met een degelijke optiek van start te gaan, Maar een zoom die naar F5.6 gaat is niet voldoende lichtsterk voor Uw soort fotografie. Spijtig voor je budget maar de sportfotografie is veeleisend inzake materiaal. Het wordt dus uitkijken naar zoomlenzen die F 2,8 hebben over het ganse zoombereik, en dan liefst zoomlenzen met een bereik niet groter dan 3 x zoom wat normaal de duurdere lenzen zijn. De Body is ook van belang maar nog steeds ondergeschikt aan de optiek.

      Omdat je spreekt van een "beperkt budget" denk ik dat een aankoop tweedehands het meest aangewezen zal zijn. Om bij Canon te blijven zou ik deze combinatie overwegen.

      Body tweedehands: EOS 10D Rond de 550 Euro te verkrijgen
      Lens 1: Een Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical nieuwprijs 359 Euro
      Lens 2: Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM nieuwprijs 899 Euro

      Dan heb je nog wat centjes nodig voor enkele CF kaartjes maar dat is tegenwoordig niet de grote kost zeggen ongeveer 100 Euro

      Dit is IMHO de meest budgetvriendelijke oplossing die toch een kans op succes geeft, en waar je niet tegen de grenzen van je materiaal aan zit te werken.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: paardenfoto's

        Ik gebruik binnen zelf een Sigma 70-200 2.8 EX en dat is doenbaar, maar ook niet meer. Ideaal en betaalbaar voor binnen lijkt mij een 50mm 1.8 en dan desnoods je foto's croppen. Nu zijn die binnenpistes in de regel niet zo groot dus met een 50 mm en wat "voetenwerk" kom je al eind. Voor buitenopnamen van jumping of dressuur heb je het bereik van een 200 mm zeker nodig.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: paardenfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Er is wat tegenstrijdigheid in je posting .
          Zelf zeg je: paardenfotografie alles gaat snel en het moet zonder flits en dikwijls is er weinig licht. Daar kan je met een 10X zoom niets gaan aanvangen.

          MVG, Jeff

          ik heb nu 10 x optische zoom. en ik kom aardig ver moet ik zeggen hoor met mijn huidige camera.
          daar heb ik hem toen ook op uitgezocht.
          alleen zit ik met dat ik steeds net te laat ben als er actie is.
          een hindernis. 3 foto's precies op het verkeerde moment.
          een stijgerend paard. net 1 a 2 foto's maar dan net verkeerd.
          kleuren minder. scherpte ook. vandaar dat ik een spiegelreflex wil gaan kopen.
          maar wat ik al zei: ik wil niet een 350 bijvoorbeeld kopen met een lens die maar 1 a 3 x zoomt (in vergelijking met mijn lens)
          want dan ga ik mij te veel lopen ergeren.
          bedankt alvast iedereen voor het mee denken en suggesties geven.
          ik ga eens even rond kijken!
          canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
          Canon Powershot S3

          Comment


          • #6
            Re: paardenfoto's

            Hallo, ik ben heel wat op de baan om foto's te nemen in de paardensport. Ben zelf dressuurruiter geweest en zit al 30 jaar in de paardensport. Momenteel heb ik een nikon D70 en werk veel met een nikkor 70/200 2.8 die ik van een prof heb kunnen kopen. Voor binnenwerk in overdekte maneges heb ik dan nog geen overschot! En dan moet ik zeker mijn iso nog gaan optrekken tot 800, wat toch wat ruis oplevert. Ga niet over tot aankoop van een lens indien je ze niet hebt kunnen testen...

            Comment


            • #7
              Re: paardenfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door redina
              ik heb nu 10 x optische zoom. en ik kom aardig ver moet ik zeggen hoor met mijn huidige camera.
              daar heb ik hem toen ook op uitgezocht.
              alleen zit ik met dat ik steeds net te laat ben als er actie is.
              een hindernis. 3 foto's precies op het verkeerde moment.
              een stijgerend paard. net 1 a 2 foto's maar dan net verkeerd.
              kleuren minder. scherpte ook. vandaar dat ik een spiegelreflex wil gaan kopen.
              maar wat ik al zei: ik wil niet een 350 bijvoorbeeld kopen met een lens die maar 1 a 3 x zoomt (in vergelijking met mijn lens)
              want dan ga ik mij te veel lopen ergeren.
              bedankt alvast iedereen voor het mee denken en suggesties geven.
              ik ga eens even rond kijken!

              De DSLR heeft het voordeel van een wisseloptiek te hebben, het is aan de gebruiker om daarvan gebruik te maken. Je bent niet verplicht om alles met 1 lens te doen hé, met de tijd bouw je aan je "Glasservies" maar geloof me superzooms zijn niet wat jij nodig hebt.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: paardenfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Er is wat tegenstrijdigheid in je posting .
                Zelf zeg je: paardenfotografie alles gaat snel en het moet zonder flits en dikwijls is er weinig licht. Daar kan je met een 10X zoom niets gaan aanvangen.

                Je hebt wel door dat het van het allergrootste belang is om met een degelijke optiek van start te gaan, Maar een zoom die naar F5.6 gaat is niet voldoende lichtsterk voor Uw soort fotografie. Spijtig voor je budget maar de sportfotografie is veeleisend inzake materiaal. Het wordt dus uitkijken naar zoomlenzen die F 2,8 hebben over het ganse zoombereik, en dan liefst zoomlenzen met een bereik niet groter dan 3 x zoom wat normaal de duurdere lenzen zijn. De Body is ook van belang maar nog steeds ondergeschikt aan de optiek.

                Omdat je spreekt van een "beperkt budget" denk ik dat een aankoop tweedehands het meest aangewezen zal zijn. Om bij Canon te blijven zou ik deze combinatie overwegen.

                Body tweedehands: EOS 10D Rond de 550 Euro te verkrijgen
                Lens 1: Een Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical nieuwprijs 359 Euro
                Lens 2: Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM nieuwprijs 899 Euro

                Dan heb je nog wat centjes nodig voor enkele CF kaartjes maar dat is tegenwoordig niet de grote kost zeggen ongeveer 100 Euro

                Dit is IMHO de meest budgetvriendelijke oplossing die toch een kans op succes geeft, en waar je niet tegen de grenzen van je materiaal aan zit te werken.

                MVG, Jeff
                Ik denk dat dit een ideaal voorstel is voor wat je nodig hebt. Wat je wilt bestaat niet; snel, lichtsterk en 10x zoom. Maar je mag zeker tele en aantal maal zoom niet verwarren. Een 1x zoom, bv een 500mm lens, zal je dichter bij de actie brengen dan een 38-380 die dacht ik op de S1 zit. De quote die ik hierboven aanhaal is zuivere waarheid waarbij je je zal moeten neerleggen.

                Mvg

                Comment


                • #9
                  Re: paardenfoto's

                  ja dat begrijp ik dat dat niet haalbaar is.
                  ik zeg alleen in mijn intro dat ik kwa zoom niet er heel erg op achteruit wil gaan.
                  kijk als voorbeeld. die standaard lens de 18-55 heb ik dus helemaal niks aan.
                  ik zei dat alleen omdat ik anders de opmerking krijg: oefen eerst met die of die lens voordat je op bijvoorbeeld een 200mm over gaat.

                  ik wil dus wel gelijk al wat leuke plaatjes kunnen schieten en niet bij elke bakrand denken. het paard is te ver weg over een half jaar koop ik wel een andere lens.
                  snap je?
                  canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
                  Canon Powershot S3

                  Comment


                  • #10
                    Re: paardenfoto's

                    Heb zelf ook nog een S1 liggen.
                    De lens die hier op zit: kleinbeeld beeldhoek van 38-380mm F2.8-F3.1 ga je nooit vinden voor een DSLR.
                    Zo'n zoombereik met zo'n lichtsterkte is enkel haalbaar op digitale fototoestellen met een kleine sensor (kleine beeldcirkel, korte brandpuntsafstanden: in werkelijkheid 5.8 - 58mm op S1).

                    Op een DSLR zul je moeten 2 lenzen aanschaffen om deze specs min of meer te evenaren:
                    Een Sigma 18-50 F2.8 en een Sigma 70-200 F2.8 bijvoorbeeld.
                    Dit geeft je een "bereik" van 11X (met slechts een klein gat tussen 50 en 70mm), wat bijna vergelijkbaar is met het bereik van je S1 (meer groothoek, iets minder tele).
                    Als je lichtsterkte wil inboeten, kan je uiteraard voor de DSLR superzoom lenzen gaan.

                    Als je tegen dit alles opziet, blijf je best bij een bridge camera, zoals de S1.
                    Een grote APS sensor in DSLR heeft nu éénmaal zijn voor- én nadelen t.o.v. kleinere sensors.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: paardenfoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door redina
                      ja dat begrijp ik dat dat niet haalbaar is.
                      ik zeg alleen in mijn intro dat ik kwa zoom niet er heel erg op achteruit wil gaan.
                      kijk als voorbeeld. die standaard lens de 18-55 heb ik dus helemaal niks aan.
                      ik zei dat alleen omdat ik anders de opmerking krijg: oefen eerst met die of die lens voordat je op bijvoorbeeld een 200mm over gaat.

                      ik wil dus wel gelijk al wat leuke plaatjes kunnen schieten en niet bij elke bakrand denken. het paard is te ver weg over een half jaar koop ik wel een andere lens.
                      snap je?
                      Kijk maatje, je doet wat je niet laten kan hé, Jij vraagt, wij luisteren, wij zeggen onze mening, maar misschien moet je wel eens "leren" luisteren naar onze mening. Mij kan het geen reet schelen wat je koopt hoor!

                      Ik weet wat ik in huis heb, en ik weet ook wat ik er mee kan doen !

                      MVG, Jeff
                      Last edited by Digipics357; 25 maart 2006, 06:50.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: paardenfoto's

                        redina.. luister eens naar de voorgaande!

                        1) optische zoom zegt niets! je moet naar de mm equivalnten kijken.
                        2) slecht-weinig licht => lage F/x waarde nodig. 2.8 is zeer laag. 5.6 is vrij laag met het volgende verschil: een 2.8 lens op 5.6 is razend scherp. een 5.6 lens op 5.6 is veel softer

                        3) je bent blij met je S1. wel bedenk dat je blij bent met je S1. blijf bij je S1!
                        surf hier wat rond, koop een fotografieboek en lees/leer wat. daarna kan je een aankoop overwegen.
                        een dslr is zoveel meer waard wanneer je het licht gezien hebt.
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: paardenfoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door redina
                          want dan ga ik mij te veel lopen ergeren.
                          geloof me op men woord, in het begin ga je je ook veel lopen ergeren. na de eerste honderd foto's moet't al beter gaan
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: paardenfoto's

                            hihi okee nou dan ga ik mij vast voorbereiden.
                            nu nog de camera en de lens.
                            canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
                            Canon Powershot S3

                            Comment


                            • #15
                              Re: paardenfoto's

                              Een 2e handse Canon 10D en twee lenzen 50mm f1.8 en de 85 mm f1.8 en je komt een heel end. Veel succes
                              Jos
                              www.picturelifestyle.nl

                              Comment

                              Working...
                              X