Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ixus 60 of ixus 65

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ixus 60 of ixus 65

    Lap, het is zover, canon heeft zijn nieuwe ixuskes op de markt gesmeten, aangezien er het komende jaar weer 100 den topics gaan geopend worden over deze toestellen dacht ik hier even alle info te bundelen.

    Meeste vragen:
    - Wat is het verschil tussen deze twee buiten het 2.5/3 inch scherm?
    - Welke koop je dus het best van de twee?
    - Qua geheugen, koop je beter een kaartje van 2 Gig of beter 2 van 1 Gig voor de snelheid?


    Voila, hier gaan even alle antwoorden gegeven worden van problemen die mensen zich pas binnen 5 maanden gaan stellen. Nostra damus was er niets tegen.

    B.

  • #2
    Re: Canon ixus 60 of ixus 65

    Oorspronkelijk geplaatst door scooby
    - Qua geheugen, koop je beter een kaartje van 2 Gig of beter 2 van 1 Gig voor de snelheid?B.
    Ik ben van menig dat je beter een kaart van 2GB kan kopen, want een kaart die in je toestel zit kan niet kwijt raken, niet vallen enz..

    Heb je trouwens bij een Ixus zo'n grote kaart nodig? Bij mijn D70 had ik een 1GB, gebruik altijd RAW, en die is nog nooit vol geweest, maar ik heb wel een draagbare HDD.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon ixus 60 of ixus 65

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
      Heb je trouwens bij een Ixus zo'n grote kaart nodig? Bij mijn D70 had ik een 1GB, gebruik altijd RAW, en die is nog nooit vol geweest, maar ik heb wel een draagbare HDD.
      Heb geen goesting om zo'n HDD rond te sleuren. Dus 2 gig is voldoende voor vakantie voor mij

      Comment


      • #4
        Re: Canon ixus 60 of ixus 65

        Oorspronkelijk geplaatst door scooby
        - Wat is het verschil tussen deze twee buiten het 2.5/3 inch scherm?
        - Welke koop je dus het best van de twee?
        - Qua geheugen, koop je beter een kaartje van 2 Gig of beter 2 van 1 Gig voor de snelheid?
        Het enigste verschil dat ik tussen de IXUS 60 en 65 heb kunnen ontdekken is dat de 65 een 3" scherm heeft en de 60 eentje van 2,5". De IXUS 65 zou ook 3gram meer wegen en heeft een iets ander design. Voor de rest zijn er geen verchillen, hoewel dit bij de IXUS 50 & 55 wel zo was... Een groot scherm vreet meer batterijen en je zal er dus minder foto's mee kunnen maken met één batterij. Aangezien de IXUS 65 ook het duurste toestel is zou ik adviseren de IXUS 60 te kopen.
        Qua geheugen lijkt 2GB me teveel. Zelf heb ik een Ultra II kaartje van 512MB en dit is meestal ruim voldoende. Volgens mij koop je het best een kaartje van 1GB, en als je ook wilt filmen is een Ultra II of vergelijkbare hi-speed SD kaart een verplichte aankoop.

        Met vriendelijke groeten,
        Stijn
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Canon ixus 60 of ixus 65

          Het verschil tussen die nieuwe IXUSsen ken ik niet.
          'k Ben wel al lang de gelukkige eigenaar van een IXUS 40. En dat is een GOED toestel. De nieuwe zullen er niet voor onderdoen. Een aanrader.

          Met 1Gb aan kaartjes moet je ook denken aan voldoende batterijen. Als je dat 1Gb kaartje wil volschieten. Twee batterijen in dit geval..... (zonder flash)

          Wat de kaartjes betreft :
          Mijn filosofie is altijd geweest om twee (kleinere) kaartjes te hebben i.p.v. één grote. Dit stamt misschien nog uit de oertijd van de digitale fotografie (toen je je nog blauw betaalde voor een 128Mb kaartje....) 'k Ben van de oude garde hé. Maar mijn idee hierover is niet veranderd. Alhoewel het technisch niet nodig is..... Vroeger waren we nogal "bang" dat een kaartje zou kapot gaan. De Smart Media was soms eens gevoelig.

          Uit de praktijk blijkt dat, als je kinderen hebt die graag je camera lenen, het gemakkelijker is om je eigen foto's op je eigen kaartje te houden. En een kaartje voor de kinderen.

          Met dit nadeel : als ze de smaak te pakken hebben willen ze ook de grote canon (een 300D hier). En dan begint het verhaal opnieuw. Met grotere kaartjes.

          Groetjes

          Skitch
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

          Comment


          • #6
            Re: Canon ixus 60 of ixus 65

            Ik ben zelf aan uit uitkijken voor een zeer compacte camera. Een tijdje geleden heb ik deze eens kunnen proberen samen met ook de nieuwe IXUS 800. Wel ik moet zeggen van alle 3 kon de IXUS 60 mij het meest bekoren i.v.m. compactheid en handelbaarheid. Maar zelf twijfel ik nog tussen de IXUS 60 en de nieuwe Casio EX-Z850.

            Comment

            Working...
            X