Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag jullie advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag jullie advies

    Niet om het zoveelste "welke camera moet ik kopen"-topic te openen, maar ik ben momenteel zelf aan het kijken om de overstap naar digitaal te wagen. (heb wel een coolpix 5900 maar dat is niet het zelfde)

    Aangezien ik gewoon ben om met nikon (F75) te werken gaat mijn eerste voorkeur uit naar de D70s. (krijgt mijn voorkeur boven de D50).
    Ik heb de mogelijkheid om die te kopen met de standaardlens (18-70) maar ook met de digitale lens van tamron (18-200). Deze laatste krijgt wederom mijn voorkeur.

    Nu was mijn vraag of ik hiermee een goede keuze maak, of dat er andere toestellen die ik ook eens moet overwegen.

    bedankt
    Last edited by Alvonx; 19 maart 2006, 10:10.

  • #2
    Re: graag jullie advies

    Een Coolpix 5900 lijkt me iets heel anders dan een dslr; je geeft niet aan of je bijvoorbeeld ook F80, F801, enz van Nikon gewend bent. Dus het argument dat je Nikon gewend bent zegt zo erg weinig.
    Ook geeft je niet aan wat je met de camera wilt doen. Een lensadvies valt dan echt niet te geven.
    Als je een 18-200 Tamron wilt gebruiken zou ik bv ook echt niet snappen waarom je een D70S wilt ipv een D50.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: graag jullie advies

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
      Een Coolpix 5900 lijkt me iets heel anders dan een dslr; je geeft niet aan of je bijvoorbeeld ook F80, F801, enz van Nikon gewend bent. Dus het argument dat je Nikon gewend bent zegt zo erg weinig.
      Ook geeft je niet aan wat je met de camera wilt doen. Een lensadvies valt dan echt niet te geven.
      Als je een 18-200 Tamron wilt gebruiken zou ik bv ook echt niet snappen waarom je een D70S wilt ipv een D50.
      100% akkoord

      Ga naar een fotowinkel, probeer de verschillende toestellen eens uit en koop datgene wat je het meeste bevalt.
      Value for money vind je bij de D50 en ook bij de Olympus E-500 in dubbele lens-set, de Canon 350D is een beetje duurder, Pentax *IST DL de vreemde eend in de bijt (waarbij ik niets aan de kwalteiten van dat toestel wil afdoen)

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: graag jullie advies

        Oorspronkelijk geplaatst door Alvonx
        Niet om het zoveelste "welke camera moet ik kopen"-topic te openen, maar ik ben momenteel zelf aan het kijken om de overstap naar digitaal te wagen. (heb wel een coolpix 5900 maar dat is niet het zelfde)

        Aangezien ik gewoon ben om met nikon (F75) te werken gaat mijn eerste voorkeur uit naar de D70s. (krijgt mijn voorkeur boven de D50).
        Ik heb de mogelijkheid om die te kopen met de standaardlens (18-70) maar ook met de digitale lens van tamron (18-200). Deze laatste krijgt wederom mijn voorkeur.

        Nu was mijn vraag of ik hiermee een goede keuze maak, of dat er andere toestellen die ik ook eens moet overwegen.

        bedankt
        Als je een voorkeur hebt voor de D70s dan koop je die toch gewoon. En natuurlijk zijn er andere modellen waar je rekening mee kan houden maar slechte DSLR's bestaan niet meer. Een echte miskoop ga je dan ook niet zo snel doen. Je gebruikt al Nikon wat waarschijnlijk betekent dat je al materiaal hebt dat je op een D70 ook kan gebruiken wat nog meer een voordeel is om de D70s te kopen. Eigenlijk is mijn advies altijd van naar het systeem te kijken dat je koopt niet naar de body. Maar je zit al in het Nikon systeem dus waarschijnlijk is het beter daar dan in te blijven. Zelfs al zou een andere body misschien iets beter voor jouw specifiek gebruik zijn.

        Voor de lens zou ik eerder zeggen dat indien je zo een 18-200 wilt je mischien beter iets langer spaart en voor de 18-200 VR van nikon gaat die met dat bereik de beste lens op de markt is.

        Comment


        • #5
          Re: graag jullie advies

          Hallo Alvonx,

          Ik heb net de D70s bestelt na heel lang alles onderzocht te hebben (tests, fora, zelf gaan proberen in de winkel - de D70s voelde het meest robuust aan...). Ik heb de camera gekocht met de tamron 28-75 2.8. Een lichtsterke lens dus. Daar ik tot nu toe geen DSLR had ben ik hiervoor afgegaan op de adviezen uit de fora. Het blijkt een zeer goede lens te zijn voor ongeveer 300 euro. Let wel, dat geeft je uiteraard geen goede wide-angle of tele. Die koop ik er later bij. Wat ik wil zeggen is dat het misschien beter is meteen kwaliteitsglas te kopen aangezien dat in grote mate (groter dan de camera zelf) de kwaliteit van de foto's zal bepalen en je de lenzen toch langer zal behouden dan de bodys zelf. Aan lenzen veranderd namelijk niets, de DSLRs zelf daarentegen zijn net als computers. Elk jaar komnt er wel een beter modelletje uit. Ter info, voor mijn aankopen ga ik altijd te rade bij idealo.de. Daar kan je voor elk model een overzicht zien van alle online-aanbieders in Duitsland, geselecteerd op prijs. Dan kan je zeker zijn dat je de beste prijs hebt. Bij elke aanbieder kan je ook zien wat de ervaringen van de mensen ermee zijn, zodat je kan kiezen voor de meer gereputeerde zaken. Ik heb zo bij Warsteiner-fotversand.de gekocht. Of alles goed is verlopen kan ik nog niet zeggen - ik zou het pakje begin volgende week moeten ontvangen.

          Comment

          Working...
          X