Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s in offerte: jullie opinie graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s in offerte: jullie opinie graag

    Hallo iedereen
    Ik heb een offerte binnen voor D70s met 'kitlens' 18-70 mm, een extra batterij EN-EL3a, twee CF-kaartjes Sandisk Ultra II 512 MB en een batterijgrip Hahnel met twee lithiumbatterijen. Prijs: 1270 EURO. Waarschijnlijk vrijdag verkrijgbaar.
    Interessant of toch maar laten varen?
    Vriendelijke groeten
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

    bij corne van iperen 1079 voor de kit, tel daar +/- 55 bij voor de extra batterij en +/- 70 voor een snel 1 Gb CF kaartje dan zit je aan 1205. Het nut van de extra batterijgrip zie ik zo niet direct.
    bij konijnenberg 985 voor de kit zonder extra's
    bij geheugenkaart.be 1195 voor de kit zonder extra's

    Comment


    • #3
      Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
      Het nut van de extra batterijgrip zie ik zo niet direct.
      Verticale foto's? Extra batterij? Het is idd geen super set kwa prijs...

      Comment


      • #4
        Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

        Voor vertikale foto's zit je inderdaad extra goed met een batterijgrip zonder ontspanknop

        Comment


        • #5
          Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

          Met dit budget kun je ook gaan lonken naar een d200. Zeker overwegen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            Met dit budget kun je ook gaan lonken naar een d200. Zeker overwegen.
            D200 is toch nog altijd zo'n 1700€ zonder lens...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje
              D200 is toch nog altijd zo'n 1700€ zonder lens...

              Dat klopt,maar dan zou ik door sparen tot ik de Euro,s hebt, je hebt met de D200 wel een geheel ander toestel,
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

                Ik zou ook door sparen ik heb beide toestellen en mijn voorkeur gaat naar de D200 mijn D70 gebruik ik nog nauwelijks.
                En ik heb mijn D200 1599€ betaald.
                Nikon materiaal

                Comment


                • #9
                  Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

                  Ik heb in eerste instantie ook gedacht aan D200. Maar als amateur vind ik ca 1600 EUR voor de body alleen een eerder 'zware' uitgave. Ik vermoed dat ik met de mogelijkheden van de D70s al voldoende heb. En omdat de lenzen nog een belangrijker aspect zijn ... besteed ik later misschien wat meer aan degelijke lichtvaste lenzen.
                  Welke voordelen kan ik halen uit die D200? En dan weeg ik die af tegenover de toch wel aanzienlijke meerprijs.
                  Mijn vraag was eigenlijk of deze offerte (in Vlaamse winkel) opweegt tegen de prijzen die gelden bij internetwinkels zoals Corne, Topfoto e.a.
                  eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                  eLDee's webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lohad
                    Ik zou ook door sparen ik heb beide toestellen en mijn voorkeur gaat naar de D200 mijn D70 gebruik ik nog nauwelijks.
                    En ik heb mijn D200 1599€ betaald.
                    Ikke €1549 . Heb je de MD200 reeds(BTW wel met ontspanknop Pol)?

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

                      Oorspronkelijk geplaatst door eldee
                      Ik heb in eerste instantie ook gedacht aan D200. Maar als amateur vind ik ca 1600 EUR voor de body alleen een eerder 'zware' uitgave. Ik vermoed dat ik met de mogelijkheden van de D70s al voldoende heb. En omdat de lenzen nog een belangrijker aspect zijn ... besteed ik later misschien wat meer aan degelijke lichtvaste lenzen.
                      Welke voordelen kan ik halen uit die D200? En dan weeg ik die af tegenover de toch wel aanzienlijke meerprijs.
                      Mijn vraag was eigenlijk of deze offerte (in Vlaamse winkel) opweegt tegen de prijzen die gelden bij internetwinkels zoals Corne, Topfoto e.a.
                      Bij topfoto kost alles ,behalve de grip, toch nog altijd 150 Eur minder. Als je kort bij de grens woont, zou ik het toch overwegen. Ik weet niet dat deze grip echt veel voordeel geeft op de D70S.
                      Het is een goed idee eerst voor goed glas te gaan en dan pas voor een duurdere body.

                      Persoonlijk zou ik het kit-lenske 18-70 vervangen voor de 18-200 VR.

                      Later kan je nog wat lichtsterk glasservies bijkopen.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70s in offerte: jullie opinie graag

                        Oorspronkelijk geplaatst door eldee
                        Ik heb in eerste instantie ook gedacht aan D200. Maar als amateur vind ik ca 1600 EUR voor de body alleen een eerder 'zware' uitgave. Ik vermoed dat ik met de mogelijkheden van de D70s al voldoende heb. En omdat de lenzen nog een belangrijker aspect zijn ... besteed ik later misschien wat meer aan degelijke lichtvaste lenzen.
                        Welke voordelen kan ik halen uit die D200? En dan weeg ik die af tegenover de toch wel aanzienlijke meerprijs.
                        Mijn vraag was eigenlijk of deze offerte (in Vlaamse winkel) opweegt tegen de prijzen die gelden bij internetwinkels zoals Corne, Topfoto e.a.
                        Bij een goede photoshop nabehandeling zal je tot aan A4-formaat nauwelijks verschil zien tussen een beeld van een D70 en een D200. Alleen bij hogere (+400) ISO-waarden is er verschil, doch daar bestaan ook zeer goede oplossingen voor (Noise Ninja).
                        Ik vrees dat een aantal mensen mij nu compleet zullen neerhalen voor dergelijke uitspraak.
                        Wees gerust, ik weet uit ervaring dat een D70 zeker en vast topbeelden kan leveren. Het hangt allemaal af van je capaciteiten, de gebruikte lenzen, de nabewerking en nog zoveel meer...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment

                        Working...
                        X