Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raw bestanden verdwijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raw bestanden verdwijnen

    ik heb een d70s als ik de rawbestanden naar de computer laad staan ze daarna niet meer op de geheugen kaart(teller staat weer op het max opname,s)is dit normaal of maak ik ergens een fout kan in de handleiding geen oplossing vinden.(beelden worden opgeslagen in een dcim map)
    alles gebeurt met de usb kabel heb nog geen kaartlezer

  • #2
    Re: raw bestanden verdwijnen

    Oorspronkelijk geplaatst door amstel
    ik heb een d70s als ik de rawbestanden naar de computer laad staan ze daarna niet meer op de geheugen kaart(teller staat weer op het max opname,s)is dit normaal of maak ik ergens een fout kan in de handleiding geen oplossing vinden.(beelden worden opgeslagen in een dcim map)
    alles gebeurt met de usb kabel heb nog geen kaartlezer
    Hoogst waarschijnlijk staat in het programma waarmee je je foto"s importeert het vakje (originelen bestanden verwijderen na importeren) aangevinkt.

    Met welk prog importeer je?
    Nikon D3, D700, D300 14-24mm f2,8, 24-70mm F2.8, 70-200mm F2.8, 300mm F2,8, 200-400mm F4, SB 800, SB 900 sony snaplab printer

    Comment


    • #3
      Re: raw bestanden verdwijnen

      Staat het vakje 'Originele bestanden verwijderen' aangevinkt ?
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: raw bestanden verdwijnen

        gebruik gewoon het windows programma,maar als dat vinkje staat aangekruist zou dit dan niet voor alle formaten moeten gelden het gebeurt alleen met raw, net of kopieert(verplaatst) hij ze naar de map.

        Comment


        • #5
          Re: raw bestanden verdwijnen

          Ik uplaod mijn foto's buiten de camera om nnar de PC.
          via een kaartlezer lees ik de kaart op de verkenner in en kopieer de bestanden dan naar de map waar ik ze wil hebben. Zo voorkom ik dat een programma gaat bepalen wat er met mijn foto's gebeurt.
          De kaart formateer ik zodra ik gezien heb dat het kopieren geslaagd is weer in de camera.

          Gerard

          Comment


          • #6
            Re: raw bestanden verdwijnen

            Daar in tegen heb ik Nikon view zo ingesteld dat de foto's op de plaats gezet worden die ik wil , in de map met de goede naam en het goede fotonummer. Net zo makkelijk. Ik heb nog nooit last gehad dat RAW's weg waren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: raw bestanden verdwijnen

              Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079
              Ik uplaod mijn foto's buiten de camera om nnar de PC.
              via een kaartlezer lees ik de kaart op de verkenner in en kopieer de bestanden dan naar de map waar ik ze wil hebben. Zo voorkom ik dat een programma gaat bepalen wat er met mijn foto's gebeurt.
              De kaart formateer ik zodra ik gezien heb dat het kopieren geslaagd is weer in de camera.

              Gerard
              Zo doe ik het ook.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: raw bestanden verdwijnen

                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                Zo doe ik het ook.
                Ik ook,of via Capture.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: raw bestanden verdwijnen

                  bedankt voor de antwoorden zal eens een kaart lezer kopen.

                  Comment

                  Working...
                  X