Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS350D upgraden naar 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS350D upgraden naar 30D

    Hello,

    ik heb ondertussen enkele maanden met de 350D kunnen werken, en ben redelijk tevreden over dit toestel, maar de specs van de nieuwe 30D lijken me toch echt wel de moeite vooral ook het grotere LCD scherm en gewoon de bouw van dit toestel lijkt me degelijker.

    Zouden jullie nu al upgraden naar deze nieuwe 30D, of de 350D blijven gebruiken ? Ik denk dat als ik nog een redelijke prijs voor de 350D wil krijgen het nu het moment is om hem te verkopen (is aangekocht in dec 2005, met grip en kitlens), de waarde daalt net zo snel als de nieuwprijs tegenwoordig .

    Johan

  • #2
    Re: EOS350D upgraden naar 30D

    Ik heb de 30D in mijn pollen gehad, en is een erg leuk toestel, voor mij is het geen upgrade want ik heb een 5D en een 1D Mark II, maar de gelijkenis en het gevoel van de 30 D en de 5D is echt opvallend.

    Als bezitter van een 350D is de stap naar de 30D zeker een upgrade, maar deze upgrade is niet nodig om goede beelden te maken. En alvorens een upgrade te overwegen zou ik mijn glasservies eens aan een onderzoek onderwerpen, want een nieuwe High Tech body met een Flut lensje is geen verbetering. Dus liever een Canon L lens op een 350D dan een Sigma superzoom op een 30D.


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: EOS350D upgraden naar 30D

      Kga van de 300D, naar de 30D gaan, na twee en half jaar mag hij vervangen worden dan kan hij de rest van zijn leven nog als back up doorgaan

      Comment


      • #4
        Re: EOS350D upgraden naar 30D

        Ik volg zo'n beetje beide reacties.

        Misschien best eerst nog excellent glas aanschaffen en leren foto's trekken (heb nog veel te leren) en dan de 350D als backup unit bijhouden, eventueel met een tele die hierop blijft terwijl een 30D (of opvolger) met een wide lens, dan moet ik ook geen lenzen wisselen en verminder risico op stof op de sensor.

        En dit zal veel beter ontvangen worden door het vrouwtje denk ik

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: EOS350D upgraden naar 30D

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Ik heb de 30D in mijn pollen gehad, en is een erg leuk toestel, voor mij is het geen upgrade want ik heb een 5D en een 1D Mark II, maar de gelijkenis en het gevoel van de 30 D en de 5D is echt opvallend.

          Als bezitter van een 350D is de stap naar de 30D zeker een upgrade, maar deze upgrade is niet nodig om goede beelden te maken. En alvorens een upgrade te overwegen zou ik mijn glasservies eens aan een onderzoek onderwerpen, want een nieuwe High Tech body met een Flut lensje is geen verbetering. Dus liever een Canon L lens op een 350D dan een Sigma superzoom op een 30D.


          MVG, Jeff
          waar heb jij die 30D al in je pollen gehad ???

          Comment


          • #6
            Re: EOS350D upgraden naar 30D

            Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
            Ik volg zo'n beetje beide reacties.

            Misschien best eerst nog excellent glas aanschaffen en leren foto's trekken (heb nog veel te leren) en dan de 350D als backup unit bijhouden, eventueel met een tele die hierop blijft terwijl een 30D (of opvolger) met een wide lens, dan moet ik ook geen lenzen wisselen en verminder risico op stof op de sensor.

            En dit zal veel beter ontvangen worden door het vrouwtje denk ik

            Johan
            De 350D is al redelijk snel, heeft een redelijke buffer, mogenlijkheden tot andere soorten lichtmeting, minder ruis enz.. de 300D heeft die zaken niet en daarom wil ik graag overschakelen. Had ik 350D deed ik het nog niet hoor. Ik heb nu ook een 35 000 tal foto's op de teller staan, als 2e camera zal deze nu wel nog een jaar of twee meegaan, (hopelijk iets langer) en dan wordt de 30D waarschijnlijk de backup camera. Als ik geen nieuwe koop zal deze mss nog een jaar meegaan en moet ik sowiso een nieuwe kopen (of een nieuwe sluiter, wat mij een beetje teveel vant goeie lijkt, dat is te duur voor een camera met die waarde)

            Comment


            • #7
              Re: EOS350D upgraden naar 30D

              Hello,

              De 30D met de nieuwe 17-55 EF-S lens heb ik ondertussen ook al in de hand mogen nemen, net na het embargo van Canon trouwens, bij Canon zelf, redelijk zware combinatie trouwens vergeleken met de 350D, batt grip en 17-85 (die ik bij Canon mocht testen)

              Op dit moment is er trouwens een CCI event waar deze nieuwe apparatuur voorgesteld wordt aan het publiek, normaal gezien, als Canon eigenaar en als je de registratie ingevuld hebt, had je normaal gezien een uitnodiging gekregen (ik toch in elk geval).

              Denk dat ik de 350D nog wat verder ga gebruiken, een 17-40 L (of de nieuwe 17-55 EF-S, zal toch wel niet naar FF gaan) en een 580 EX (heb nu een 380EX met omnibounce) aankopen en dan verder uitkijken naar meer zoom ...

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: EOS350D upgraden naar 30D

                17-55 of 24-105, daar twijfel ik ook nog tussen, zijn geen vergelijkbare lenzen, maar ik heb ook een 12-24, dus ik denk dat ik de 28-75 ga vervangen door een 24-105. Maar dat zal nog wel even duren. Heb je vaak je flitser nodig op volledig richtgetal dat je een zwaardere flitser wilt? Op isowaarde 400-800 kom ik altijd gemakkelijk toe met mijn flits. Dan is het flitslicht ook niet zo hard hé

                Comment


                • #9
                  Re: EOS350D upgraden naar 30D

                  Heb deze week een 580EX kunnen testen en de foto's zien er gewoon beter uit, er zit een difusor ingebouwd die je kan neerklappen, geeft beter resultaat dan de Omnibounce op mijn 380EX.

                  De 580 heeft ook zo'n wit kaartje dat je kan uittrekken, en omdat ik de meeste foto's toch neem met de flits naar boven gericht is de extra kracht wel nuttig, samen met dit wit vlak ziet het er gewoon beter uit.
                  (kan subjectief zijn natuurlijk, maar vindt het gewoon een betere flash, stuk duurder natuurlijk, maar die gaat jaren mee, waarschijnlijk langer dan mijn 350D)

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS350D upgraden naar 30D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                    waar heb jij die 30D al in je pollen gehad ???

                    De 30D was te zien en te voelen op de "Mini Photokina" op 26 februari in Geel.
                    Ik was ook verbaast van op dezelfde dag als de PMA in Orlando zijn deuren opende voor het publiek in ons klein Belgen landje dezelfde primeur te mogen bewonderen.

                    MVG, Jeff
                    Last edited by Digipics357; 10 maart 2006, 07:49.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS350D upgraden naar 30D

                      Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                      Heb deze week een 580EX kunnen testen en de foto's zien er gewoon beter uit, er zit een difusor ingebouwd die je kan neerklappen, geeft beter resultaat dan de Omnibounce op mijn 380E

                      Johan
                      die difusor waar jij het hier over hebt is niet zo maar een difusor hoor
                      Deze is bedoelt om er voor te zetten als ge met een groothoeklens werkt om het licht breeder te verspreiden .
                      daar goeie resultaten mee hebben zie ik niet direct zitten , zonder groothoek .


                      Grtz Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS350D upgraden naar 30D

                        Hoi,

                        de testen die ik gedaan heb met de 580 EX was in combinatie met de 17-85 IS, op 17-18 mm, dus groothoek, en dan zijn de resultaten echt wel beter dan met mijn 380EX met OmbiBounce.

                        Het kan natuurlijk mijn gevoel zijn, maar ik vond de foto er gewoon beter uitzien, mooi ingevuld zonder harde schaduw, en perfecte kleurreproductie, was een 'midnight blue metallic' wagen, met tegenlicht en het resultaat was prima, zelfs met mijn beperkte ervaring in dslr (gewoon geluk gehad waarschijnlijk).

                        Ik gebruik al jaren Canon camera's, begonnen met de Pro70 indertijd en gestopt met de G6 met S20, G3, G5, S45 ertussen, nu heb ik een 350D, en da's toch iets totaal anders, mijn eerste foto's met de 350D waren gewoon slechter dan die uit mijn G6 kwamen !?

                        Er zijn voordelen aan een 'point and shoot' camera, maar die wegen totaal niet op tegen een dslr als je eenmaal de feeling krijgt, lukt aardig tegenwoordig, en tegen juni, als de eerste Italian cars events er zijn zal het wel lukken.

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS350D upgraden naar 30D

                          Johan zoals je zelf juist aanhaalt op 17-18 mm heeft die inderdaad nut .
                          Eens je achteraan in de 20 komt schijf je dat ding er beter terug in

                          Comment

                          Working...
                          X