Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 350D of ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 350D of ???

    hoi!

    ik ben van plan om een digitale spiegelreflex camera aan te schaffen, wie kan mij tips geven welk merk en type ik best koop?
    ik ben wel geinteresseerd in een eos 350D, maar is dit een goede keuze en koop ik dan best een kit met standaardlens of een kit met 2 lensen en batterijhouder?

  • #2
    Re: eos 350D of ???

    Ik heb de kit met de 18-55 lens gekocht, en eigenlijk had ik beter enkel de body gekocht en een degelijker lens (natuurlijk ook duurder) gekocht.

    Als je het een klein beetje serieus wil aanpakken loop je al snel tegen de limieten van deze lens aan, neem een Sigma 18-55 2.8, zelfde bereik, véél betere kwaliteit.

    De kit met de 18-55, 55-200 en de grip is mooi om mee te beginnen, heb er zelf ook aan gedacht, maar deze was niet op voorraad toen ik hem kocht, maar beide lenzen zijn niet echt 'dat' als je begrijpt wat ik bedoel, beide hebben trouwens een plastic fitting, geen metalen fitting.

    Neem de body, en koop enkele betere lenzen, dit zal je jaren plezier geven zonder dat je uiteindelijk met een of meerdere lenzen in je tas zit die er toch bijna nooit meer uitkomen.

    Ik raad je wel de grip aan, toestel ligt véééél beter in de hand met een grip, en de extra batterij geeft ook meer gewicht, maar dit is misschien een subjectief gegeven.

    In elk geval, je aankoop van een dslr zoals de EOS350D zal je je zeker niet beklagen, ben ondertussen ook gebeten door de microbe, en ga waarschijnlijk veel te veel geld uitgeven aan enkele goeie lenzen.

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: eos 350D of ???

      Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
      Ik heb de kit met de 18-55 lens gekocht, en eigenlijk had ik beter enkel de body gekocht en een degelijker lens (natuurlijk ook duurder) gekocht.

      Als je het een klein beetje serieus wil aanpakken loop je al snel tegen de limieten van deze lens aan, neem een Sigma 18-55 2.8, zelfde bereik, véél betere kwaliteit.

      De kit met de 18-55, 55-200 en de grip is mooi om mee te beginnen, heb er zelf ook aan gedacht, maar deze was niet op voorraad toen ik hem kocht, maar beide lenzen zijn niet echt 'dat' als je begrijpt wat ik bedoel, beide hebben trouwens een plastic fitting, geen metalen fitting.

      Neem de body, en koop enkele betere lenzen, dit zal je jaren plezier geven zonder dat je uiteindelijk met een of meerdere lenzen in je tas zit die er toch bijna nooit meer uitkomen.

      Ik raad je wel de grip aan, toestel ligt véééél beter in de hand met een grip, en de extra batterij geeft ook meer gewicht, maar dit is misschien een subjectief gegeven.

      In elk geval, je aankoop van een dslr zoals de EOS350D zal je je zeker niet beklagen, ben ondertussen ook gebeten door de microbe, en ga waarschijnlijk veel te veel geld uitgeven aan enkele goeie lenzen.

      Johan
      Kon het niet beter gezegd hebben.. ik heb na 1 maand mijn kitlens verkocht en een sigma 28-75 2.8 gekocht, even daarna een 50mm 1.8.. en zo blijf je maar verderboeren

      Groetjes,
      KB
      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
      visit : http://www.emmab.be/

      Comment


      • #4
        Re: eos 350D of ???

        Wel ik ga een beetje een tegendraadse reactie geven. Ik zou zeggen koop hem met 18-55 kitlens. De reden is heel simpel. Je gaat nergens iets vinden dat je evenveel kwaliteit geeft voor 60€. En onderschat de lens niet optisch is ze zeker niet slecht. Er bestaat veel beter maar dat kost ook veel meer. De andere lenzen die je hier aangeraden worden zijn zo een lenzen veel beter maar ze kosten ook veel meer. Wil je beter koop je gewoon beter. Die 60€ gaan het verschil niet maken. Het feit dat je een lens hebt die 18mm heeft wel.

        De dubbele kit daarentegen zou ik niet kopen dat is zijn geld niet waard want geen toppers en hier is het bedrag toch al iets meer en heb je veel alternatieven.

        Comment


        • #5
          Re: eos 350D of ???

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Wel ik ga een beetje een tegendraadse reactie geven. Ik zou zeggen koop hem met 18-55 kitlens. De reden is heel simpel. Je gaat nergens iets vinden dat je evenveel kwaliteit geeft voor 60€. En onderschat de lens niet optisch is ze zeker niet slecht. Er bestaat veel beter maar dat kost ook veel meer. De andere lenzen die je hier aangeraden worden zijn zo een lenzen veel beter maar ze kosten ook veel meer. Wil je beter koop je gewoon beter. Die 60€ gaan het verschil niet maken. Het feit dat je een lens hebt die 18mm heeft wel.

          De dubbele kit daarentegen zou ik niet kopen dat is zijn geld niet waard want geen toppers en hier is het bedrag toch al iets meer en heb je veel alternatieven.
          Hiermee ben ik het 100% eens. Als je over enkele maanden dan meer wil, kan je iets aankopen aan het fantastische aanbod aan nieuwe APS lenzen die aangekondigd zijn (Tokina 16-50/2.8, 50-135/2.8 - Sigma 17-70 2.8-3.5 - Tamron 17-50/2.8 - Canon 17-55/2.8 IS )

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: eos 350D of ???

            Ik deel de mening van Kevlar en Sugar. Zelf heb ik me in augustus 05 de body met het 18-55 kitlensje gekocht. Als je dan regelmatig in het oog houdt wat hier allemaal verkocht wordt, kun je stilletjes aan verder uitbouwen. Een 75-300 lens heb ik hier op die manier aan een schappelijke prijs kunnen aankopen, ook een batterijgrip heb ik op zelfde manier hier aangeschaft, en die batterijgrip is zoals eerder gezegd zeer praktisch. Het kan best zijn dat het kitlensje niet 'dat' is, maar ik ben er toch vrij tevreden over. Mij hebben ze altijd gezegd, eerst leren foto's trekken, en daarna het 'duurdere' materiaal bijkopen, en met het eerste ben ik nog altijd bezig.

            Hans.
            www.rallyandraces.com

            Comment


            • #7
              Re: eos 350D of ???

              bedankt voor deze reacties! nu weet ik wat ik ga doen...
              ik heb de camera ook vrij snel nodig en het is inderdaad misschien beter om te beginnen met de kitlens 18-55 en daarna, als ik betere foto's kan maken, een goede en duurdere lens aan te schaffen!

              Comment


              • #8
                Re: eos 350D of ???

                Succes ermee !

                Hans.
                www.rallyandraces.com

                Comment

                Working...
                X