Beste mensen,
Ik ben zoals zovelen van plan algauw een digitaal fototoestel aan te schaffen.
Na wat info verzameld te hebben via de zoekfunctie en andere sites ligt mijn keuze bijna zeker vast op een canon ixus 50.
Nu, ik zou de camera vooral willen gebruiken voor net dat ietsje meer dan normale "kiekjes".
Maar gewoon kiekjes maken zal ik zowiezo ook wel eens doen.
De lichtheid en het kleine formaat waardeer ik erg, handig om geen rugzak ofzo te moeten bijhebben en om op elk moment het apparaat te voorschijn te kunnen toveren.
Op verschillende sites hoor ik dat de ixus 50 zowiezo een degelijke toestel van een goede reeks is, maar toch twijfel ik nog wat om iets meer uit te geven en dan een zogenaamd "bridge" model aan te schaffen...
Valt er met die ixus ook nog wat meer de artistieke toer op te gaan (ligt natuurlijk voor het grote deel aan de maker van de foto...) ?
Zijn de technische capciteiten daarvoor voldoende ?
(en de manuele bediening ?)
En over die lithium batterij, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met deze zo'n 150 foto's kon trekken zonder lcd-scherm te gebruiken, klopt dit ?
Zou het de moeite zijn om net ietsje meer uit te geven en de ixus 55 te kopen ?
Omwille van het grote scherm...wordt die optische zoeker eigenlijk gebruikt ?
En om foto's te maken waar al iets meer tijd in kruipt, gebruikt men dan ook nog het lcd scherm ?
Ik zou de camera bij pixmania bestellen voor €272, is dit een goede koop ?
+een geheugenkaart van 1GB..
Is zo'n extra accu nodig of is dit eerder een handigheidje ?
En tenslotte, is het handig om al direct een statiefje aan te schaffen of wordt dit als "beginner" niet zoveel nodig geacht ?
Alvast erg bedankt en m'n excuses voor de vele vragen,
Koen
Ik ben zoals zovelen van plan algauw een digitaal fototoestel aan te schaffen.
Na wat info verzameld te hebben via de zoekfunctie en andere sites ligt mijn keuze bijna zeker vast op een canon ixus 50.
Nu, ik zou de camera vooral willen gebruiken voor net dat ietsje meer dan normale "kiekjes".
Maar gewoon kiekjes maken zal ik zowiezo ook wel eens doen.
De lichtheid en het kleine formaat waardeer ik erg, handig om geen rugzak ofzo te moeten bijhebben en om op elk moment het apparaat te voorschijn te kunnen toveren.
Op verschillende sites hoor ik dat de ixus 50 zowiezo een degelijke toestel van een goede reeks is, maar toch twijfel ik nog wat om iets meer uit te geven en dan een zogenaamd "bridge" model aan te schaffen...
Valt er met die ixus ook nog wat meer de artistieke toer op te gaan (ligt natuurlijk voor het grote deel aan de maker van de foto...) ?
Zijn de technische capciteiten daarvoor voldoende ?
(en de manuele bediening ?)
En over die lithium batterij, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met deze zo'n 150 foto's kon trekken zonder lcd-scherm te gebruiken, klopt dit ?
Zou het de moeite zijn om net ietsje meer uit te geven en de ixus 55 te kopen ?
Omwille van het grote scherm...wordt die optische zoeker eigenlijk gebruikt ?
En om foto's te maken waar al iets meer tijd in kruipt, gebruikt men dan ook nog het lcd scherm ?
Ik zou de camera bij pixmania bestellen voor €272, is dit een goede koop ?
+een geheugenkaart van 1GB..
Is zo'n extra accu nodig of is dit eerder een handigheidje ?
En tenslotte, is het handig om al direct een statiefje aan te schaffen of wordt dit als "beginner" niet zoveel nodig geacht ?
Alvast erg bedankt en m'n excuses voor de vele vragen,
Koen
Comment