Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic fz30 of minolta dynax 5d? of??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• panasonic fz30 of minolta dynax 5d? of??

Hallo,

Ik wil mij een goede camera aanschaffen, maar weet niet dewelke, bij de panasonic fz30 lees ik dat er nogal veel ruis is en zeker bij weinig licht, en de breedhoek is er ook niet. De mn 5d heeft dan weer betere eigenschappen bij minder licht, maar heeft minder megapixel (6 t.o.v. 8 bij de fz30), of komt dit tengoede omdat dit een spiegelreflex is? Ze hebben allebij een beeldstabilisator. 18-70D + 75-300D Dit zijn de lenzen die bij de minolta bij zouden zitten, zijn dit goede? Kan ik die 18mm vergelijken met de 35mm van de panasonic fz30? Graag jullie mening over deze toestellen en als er eventueel andere betere toestellen zijn van deze categorie, dan hoor ik dat ook graag.

Re: panasonic fz30 of minolta dynax 5d? of??

Hallo Dewim,ik zou opteren voor de Minolta,ik heb ook net de 7D
    De panasonic op zich is een fantastisch toestel,maar staar je niet blind op de 8 megapixels.
    Weet ook dat je met een dslr meer mogelijkheden hebt vooral met de DOF,minder ruis op hogere iso's ,maar het word op termijn wel een duurder toestel met het aanschaven van meerdere lenzen.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Qua scherpte zal de Dynax hoger scoren dan de Panasonic, ook al doen de megapixels anders vermoeden. SLR's hebben namelijk een veel grotere sensor. Dit heeft als voordeel dat de foto's dus scherper zijn en onder slechte lichtomstandigheden zal er veel minder ruis zijn. Ik ben zelf in het bezit van een Panasonic Z20 en ruis is zelfs goed (bijna storend) zichtbaar bij helder, iso 80 weer met een polarisatiefilter. Nu denk ik niet dat de Z30 hierin veel beter scoort. De 18mm met cropfactor 1,5 wordt dus 27mm, nog steeds meer groothoek dan de 35mm van Panasonic. Daar komt bij dat 300mm dus 450mm wordt en dat is nog meer dan de aantrekkelijke 12x zoom van Panasonic. Over de kwaliteit van de lenzen weet ik niet zo veel, maar een SLR is zowieso veelzijdiger en laat meer ruimte voor uitbreiding open.
      Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
        Hallo Dewim,ik zou opteren voor de Minolta,ik heb ook net de 7D
        De panasonic op zich is een fantastisch toestel,maar staar je niet blind op de 8 megapixels.
        Weet ook dat je met een dslr meer mogelijkheden hebt vooral met de DOF,minder ruis op hogere iso's ,maar het word op termijn wel een duurder toestel met het aanschaven van meerdere lenzen.

Mvg.
        Dit verhaal ondersteun ik volledig.
        Ik zou inderdaad ook zeker gaan voor een dslr, meer mogelijkheden, beter beeld, minder ruis enz.
        Dus hier voor de Konica-Minolta
        Succes

Ted
        -----------------------------------------------
        Homepage;www.tedboots.nl
        -----------------------------------------------

Comment

Met dslr heb ik geen ervaring, dus hiermee kan ik ook zwartwit opnamen, .... enzo doen? Of moet dit achteraf nog gedaan worden op de PC?

Comment

18-70D + 75-300D Zijn dit goede lenzen? (deze zitten erbij als ik hem aanschaf).

Iedereen alvast bedankt voor de reacties

deWim

Comment

Working...
            X