Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

    Beste mensen,

    Ik ben zoals zovelen van plan algauw een digitaal fototoestel aan te schaffen.
    Na wat info verzameld te hebben via de zoekfunctie en andere sites ligt mijn keuze bijna zeker vast op een canon ixus 50.

    Nu, ik zou de camera vooral willen gebruiken voor net dat ietsje meer dan normale "kiekjes".
    Maar gewoon kiekjes maken zal ik zowiezo ook wel eens doen.
    De lichtheid en het kleine formaat waardeer ik erg, handig om geen rugzak ofzo te moeten bijhebben en om op elk moment het apparaat te voorschijn te kunnen toveren.

    Op verschillende sites hoor ik dat de ixus 50 zowiezo een degelijke toestel van een goede reeks is, maar toch twijfel ik nog wat om iets meer uit te geven en dan een zogenaamd "bridge" model aan te schaffen...

    Valt er met die ixus ook nog wat meer de artistieke toer op te gaan (ligt natuurlijk voor het grote deel aan de maker van de foto...) ?
    Zijn de technische capciteiten daarvoor voldoende ?
    (en de manuele bediening ?)

    En over die lithium batterij, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met deze zo'n 150 foto's kon trekken zonder lcd-scherm te gebruiken, klopt dit ?

    Zou het de moeite zijn om net ietsje meer uit te geven en de ixus 55 te kopen ?
    Omwille van het grote scherm...wordt die optische zoeker eigenlijk gebruikt ?
    En om foto's te maken waar al iets meer tijd in kruipt, gebruikt men dan ook nog het lcd scherm ?

    Ik zou de camera bij pixmania bestellen voor €272, is dit een goede koop ?
    +een geheugenkaart van 1GB..
    Is zo'n extra accu nodig of is dit eerder een handigheidje ?
    En tenslotte, is het handig om al direct een statiefje aan te schaffen of wordt dit als "beginner" niet zoveel nodig geacht ?


    Alvast erg bedankt en m'n excuses voor de vele vragen,
    Koen
    Last edited by koen v; 1 maart 2006, 01:28. Reden: foutje

  • #2
    Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

    Hi Koen

    Als het de bedoeling is om mooie kiekjes te maken zal dit wel een goed toestel zijn, maar als je wat wil prutsen aan diafragmma of snelheid moet ik je teleurstellen. Bij dpreveiw zie ik wel shooting mode "manueel" staan maar als ik dan verder lees gaat het om de witbalans instelling. Hoop dat je met deze uitleg toch al iet verder bent geholpen of meschien juist niet, oeps
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

      koen,
      met de ixus 50 heb je zeker een goed toestel in handen.
      goede kwaliteit, snel (!!), licht en handig formaat, ...
      als je wat meer bedreven wordt kun je nog steeds overstappen op iets 'groters' en dan ga je misschien eerder naar dslr dan bridge gaan?
      'k vind het een ideaal instaptoestel, ook omdat het nadien goed dienst kan doen als tweede 'meeneem' dingetje ...
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

        Ik heb een digital IXUS 750 en ben daar zeer tevreden over, ik kocht het als een hebbeding om altijd bij te hebben. Met wat geluk krijg je der behoorlijk mooie beelden uit. Qua manuele instellingen is het ondermaats, maar daar koop je zo geen toestel voor.

        Als ik me moest beperken tot 1 camera kwam de ixus niet in aanmerking maar dit is niet het geval, en ik weet wat ik meeneem naar welke gelegenheid.
        En de ixus gaat altijd mee, zo simpel is het.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

          Bedankt voor de reacties,
          hij is ondertussen besteld

          Nog een bijkomende vraag,
          die lowbudget versie van Adobe Photoshop,
          op hoeveel komt die en is die enkel via de winkel verkrijgbaar ?

          En zijn er min. vereisten om goed je foto's te kunnen verwerken op je pc ?
          Ik heb namelijk een pentium 3, 500mhz en harde schijf van 20GB, dus niet veel zaaks...

          Groeten,
          koen

          Comment


          • #6
            Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

            eventueel eens kijken (zoeken naar) een oudere versie van photoshop?
            prijs van photoshop elements is ongeveer een €80 dacht ik.
            alternatieven? paintshop, the GIMP (freeware, nagenoeg zelfde mogelijkheden als PhSh), ...
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

              Bij je ixus dacht ik dat je zowiezo Photostudio meekrijgt. Dit is al meer dan kompleet genoeg om mee te beginnen.

              Comment


              • #8
                Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

                ok bedankt,
                zal idd even uitkijken naar de meegeleverde software...maar ik wil zowiezo leren werken met photoshop naar toekomst toe,
                dus ik kijk ondertussen al uit naar een mogelijke oplossing.
                (low-budget versie bv.)

                mercie

                Comment


                • #9
                  Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

                  camera heb ik vandaag ontvangen, juist binnenshuis enkele foto's mee genomen, nog niet uitgebreid kunnen testen dus.
                  ik had hem juist niet zo klein verwacht, wel heel handig om mee te nemen,
                  k'hoop juist dat de grootte geen invloed zal hebben op de foto's (goede grip bv.)

                  op de bijgeleverde cd-roms zitten genoeg bewerkingsprogramma's waar ik voorlopig mee uit de voeten kan, maar na een tijdje ga ik toch PS elements aanschaffen.

                  ik had nog willen vragen of iemand toevallig weet waar ik aan een nederlandse handleiding zou kunnen geraken ?
                  er zat een franse bijgeleverd, een engelse heb ik gedownload via pixmania.
                  maar m'n engels en frans zijn (voorlopig) nog ondermaats, en zeker met al die begrippen...

                  alvast bedankt,
                  koen

                  Comment


                  • #10
                    Re: ixus 50 (t.o.v. duurdere modellen)

                    niemand ?

                    Comment

                    Working...
                    X